Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gumis32

Zetor 12441 FORTERRA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gumis32    1

Nie wiem czy ma ktoś ten model Zetora ale może ktoś sie znajdzie :)

Chciałbym sie dowiedzieć od was co ten ciągnik oferuje, jakie ma wyposażenie i wogóle.

Czekam na odpowiedzi, pozdro :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do wyposazenia jest identyczne jak w jego poprzedniku 11741.siedzenie grammer, gaz reczny sterowany elektronicznie, CBM, i nie wiem czy nie szersze opony jak w mniejszych modelach :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romi    0

Witam .Mam taki właśnie sprzęt wszystko jest niby ok. ale zauważam że silnik ten trochę jakby za bardzo dymi . Najbardziej podczas rozruchu i przy zimnym silniku. Nie wiem może to taki urok tego silnika a może coś nie tak . Może ktoś ma ten ciągnik i

ma podobne doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52
Witam .Mam taki właśnie sprzęt wszystko jest niby ok. ale zauważam że silnik ten trochę jakby za bardzo dymi . Najbardziej podczas rozruchu i przy zimnym silniku. Nie wiem może to taki urok tego silnika a może coś nie tak . Może ktoś ma ten ciągnik i

ma podobne doświadczenia.

czy z rury wydechowej wydostaje sie po odpaleniu duzo jasnego dymu bo jak bylem na targach to az sie przestraszylem jak dym zacza walic z tlumika i w agromechanice czytalem ze kazdy zetor tak ma a moj sasiad posiada proxime 8441 i tez jak doda gazu to dosc mocno mu kopci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

@romi

 

ja mam 11441 ponad 2000mth i powiem ci że to chyba naturalny objaw tego silnika bo mój też od nowości w zimie i mniejszych temperaturach jesiennych zimny dymi dosyć w pługu jak z małego gazu rusza lub innej maszynie co cięrzko jest też a jak wejdzie na obroty powyżej 1500 to nawet podczas przeciążeń nie dymi i jak zagrzany lub latem to jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

Ale chyba jak sie odpali to kazdy DIESEL będzie kopcił jasnym dymem

U mnie nawet samochód jak jest zimny to tez kopci i to własnie jasnym dymem

Ja mam co prawda 11441 i jak odpalie to kopci i jak np. ruszam małym gazem i 1 szos np. w orce to jak zauważyłem i w innych lepszych markach pusza dymka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

Dzięki za podzielenie się obserwacjami. I tak na razie nic z tym bym nie zrobił trzeba będzie poczekać do wiosny aż dostanie ciągnik konkretną robotę , może jeszcze coś się poprawi ,bo mam dopiero 30 mth. Ale po waszych opiniach jestem trochę spokojniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

To każdy zetorek tak ma.A zimny musi kopcic, ponieważ w instalacji pneumatycznej jest niskie ciśnienie i zanim napełni wydobywa się dymek :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52
To każdy zetorek tak ma.A zimny musi kopcic, ponieważ w instalacji pneumatycznej jest niskie ciśnienie i zanim napełni wydobywa się dymek :lol:

a co ma instalacja pneumatyczna do dymienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52
pewnie w zetorach sprężarka zjada 50% mocy... :lol:

jak nie 100 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

wogóle że te Zetory jeszcze jerzdżą z tymi sprężarkami... A tak na poważne to inne też dymią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1991    3
pewnie w zetorach sprężarka zjada 50% mocy... :lol:

 

jak bys wiedzial co to jest spręzarka to bys wiedzial dlaczego silnik jest elastyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1991    3

Panowie co to jest ta cyfrowa deska rozdzielcza w opcji dodatkowej za 400 zl warto ja kupic jak ktos ma linka do zdjecia tego wynalazku bardzo bym prosil albo chociaz jakis opisik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13091993    0

U mnie we okolicy jest 8 forterr i 5 proxim , każda puszcza dym na starcie , ale jak ma obroty to ani deka nie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

witam zabawie sie w małe odkurzenie tamatu

 

nie wiem czy dobrze kojarze ale chyba teraz zmieniono temu ciagnikowi oznaczenie na Forterra 125 ?

 

mam do urzytkowników i znawców tematu kilka pytań a to w zwiazku ze za jakiś czas przydało by się wymienić nasze poczciwe 1224 i 1614 na coś nowszego co bedzie w ludzkiej cenie, mało awaryjne i w miare proste w obsłudze - pierwszy w oko wpadł mi właśnie taki zetor - dał by rade zastąpić 1224 ??

 

pracował by z pługiem 4 skibowym obracalnym, rozrzutnikiem T-088 rozsiewaczem MXL-1600 agregatem uprawowo siewnym na bronie wahadłowej amazone (kiedyś jezdził z nim 1224 i dobrze sobie radził)

 

co wy na to - z suchego przeliczenia parametrów wyszło ze jest git - ale zawsze opinie praktyka to cos konkretnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vitasem    17

Jezeli chodzi o uciag ,siłę podnoszenia podnośnika ,masę nie będzie miał problemu z tymi maszynami.Ale jeżeli ma to być ciągnik pracujący w dużym gospodarstwie to mam wątpliwości co do jakości wykonania tego ciągnika.Przeczytałem w majowym RPT jaką metodą Zetor dostosował się do normy Euro III i jake tego były skutki.Mam znajomego w serwisie Zetora mówi ,że silniki to tragedia praktycznie każdy był na warsztacie.Sam użytkowałem "legendę" Zetora 7211 ciągnik nie do zajechania,a więc po 15 latach użytkowania kupiłem Zetora 6341,ach jakie wielkie było rozczarowanie tym ciągnikiem jego jedyną zaletą był "ładny wygląd".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Niedaleko mnie gość ma Forterke prawie roczna. I ostatnio znowu go widziałem jak jechał bez szyby tfu, znaczy się drzwi ;) To chyba jego 4 czy 5 szybka. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Co do tego modelu Forterry to się wypowiedzieć nie mogę, ale z tego co widzę z kilku Forterr 11441, które są u mnie w okolicy, to standartowo, wszystkie miały wymieniane uszczelki pod klawiaturą zaworów, ale to akurat bzdet i Zetor już ponoć zmienił firmę która je robiła, dosyć często zdarzają się wycieki z tylnego mostu przy samym kole no i jedna miała z tego co wiem uszczelkę pod głowicą wymienianą. Ale w gruncie rzeczy mają opinie porządnych ciągników bez fajerwerków.... Co do zastąpienia starszego modelu tak jak tu pytasz to myślę że byłaby jak najbardziej ok. Choć na pewno nie wyeliminowano ich małego feleru czyli turbodziury na niskim zakresie obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    575

ja czytalem ten artykul i troche to dziwne ze w kazdym byly takie same awarie. az nie mozliwe ze to takie wadliwe ciagniki.

 

a co do 12441, czy to mozliwe ze cena takiego bardzo poszla do gory?? moj sasiad kupil nowego zetora ale nie wiem dokladnie jaki model ale wiem ze forterre z turem zetora i za sam ciagnik dal ok. 180 tys. zl brutto i dlatego wnioskuje ze jest to 12441 bo 11441 raczej by tyle nie kosztowal. ale i tak jest to troche za wysoka cena. dolozyl by jakies 10 tys i dostal by ursusa 1654 a jemu na pewno by sie przydal ciagnik o mocy co najmniej 160 KM bo on ma ok. 200 ha ziemi i do tego ma tylko c-360 3P i Zetora 7341. i wem ze razem z turem kosztowal go prawie 220 tys. zl. jak dla mnie to wygorowana cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×