Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy ma ktoś ten model Zetora ale może ktoś sie znajdzie :)

Chciałbym sie dowiedzieć od was co ten ciągnik oferuje, jakie ma wyposażenie i wogóle.

Czekam na odpowiedzi, pozdro :(

Opublikowano

Witam .Mam taki właśnie sprzęt wszystko jest niby ok. ale zauważam że silnik ten trochę jakby za bardzo dymi . Najbardziej podczas rozruchu i przy zimnym silniku. Nie wiem może to taki urok tego silnika a może coś nie tak . Może ktoś ma ten ciągnik i

ma podobne doświadczenia.

Opublikowano
Witam .Mam taki właśnie sprzęt wszystko jest niby ok. ale zauważam że silnik ten trochę jakby za bardzo dymi . Najbardziej podczas rozruchu i przy zimnym silniku. Nie wiem może to taki urok tego silnika a może coś nie tak . Może ktoś ma ten ciągnik i

ma podobne doświadczenia.

czy z rury wydechowej wydostaje sie po odpaleniu duzo jasnego dymu bo jak bylem na targach to az sie przestraszylem jak dym zacza walic z tlumika i w agromechanice czytalem ze kazdy zetor tak ma a moj sasiad posiada proxime 8441 i tez jak doda gazu to dosc mocno mu kopci

Opublikowano

@romi

 

ja mam 11441 ponad 2000mth i powiem ci że to chyba naturalny objaw tego silnika bo mój też od nowości w zimie i mniejszych temperaturach jesiennych zimny dymi dosyć w pługu jak z małego gazu rusza lub innej maszynie co cięrzko jest też a jak wejdzie na obroty powyżej 1500 to nawet podczas przeciążeń nie dymi i jak zagrzany lub latem to jest ok

Opublikowano

Ale chyba jak sie odpali to kazdy DIESEL będzie kopcił jasnym dymem

U mnie nawet samochód jak jest zimny to tez kopci i to własnie jasnym dymem

Ja mam co prawda 11441 i jak odpalie to kopci i jak np. ruszam małym gazem i 1 szos np. w orce to jak zauważyłem i w innych lepszych markach pusza dymka

Opublikowano

Dzięki za podzielenie się obserwacjami. I tak na razie nic z tym bym nie zrobił trzeba będzie poczekać do wiosny aż dostanie ciągnik konkretną robotę , może jeszcze coś się poprawi ,bo mam dopiero 30 mth. Ale po waszych opiniach jestem trochę spokojniejszy.

Opublikowano
To każdy zetorek tak ma.A zimny musi kopcic, ponieważ w instalacji pneumatycznej jest niskie ciśnienie i zanim napełni wydobywa się dymek :lol:

a co ma instalacja pneumatyczna do dymienia

Opublikowano

Panowie co to jest ta cyfrowa deska rozdzielcza w opcji dodatkowej za 400 zl warto ja kupic jak ktos ma linka do zdjecia tego wynalazku bardzo bym prosil albo chociaz jakis opisik

Opublikowano

witam zabawie sie w małe odkurzenie tamatu

 

nie wiem czy dobrze kojarze ale chyba teraz zmieniono temu ciagnikowi oznaczenie na Forterra 125 ?

 

mam do urzytkowników i znawców tematu kilka pytań a to w zwiazku ze za jakiś czas przydało by się wymienić nasze poczciwe 1224 i 1614 na coś nowszego co bedzie w ludzkiej cenie, mało awaryjne i w miare proste w obsłudze - pierwszy w oko wpadł mi właśnie taki zetor - dał by rade zastąpić 1224 ??

 

pracował by z pługiem 4 skibowym obracalnym, rozrzutnikiem T-088 rozsiewaczem MXL-1600 agregatem uprawowo siewnym na bronie wahadłowej amazone (kiedyś jezdził z nim 1224 i dobrze sobie radził)

 

co wy na to - z suchego przeliczenia parametrów wyszło ze jest git - ale zawsze opinie praktyka to cos konkretnego

Opublikowano

Jezeli chodzi o uciag ,siłę podnoszenia podnośnika ,masę nie będzie miał problemu z tymi maszynami.Ale jeżeli ma to być ciągnik pracujący w dużym gospodarstwie to mam wątpliwości co do jakości wykonania tego ciągnika.Przeczytałem w majowym RPT jaką metodą Zetor dostosował się do normy Euro III i jake tego były skutki.Mam znajomego w serwisie Zetora mówi ,że silniki to tragedia praktycznie każdy był na warsztacie.Sam użytkowałem "legendę" Zetora 7211 ciągnik nie do zajechania,a więc po 15 latach użytkowania kupiłem Zetora 6341,ach jakie wielkie było rozczarowanie tym ciągnikiem jego jedyną zaletą był "ładny wygląd".

Opublikowano

Co do tego modelu Forterry to się wypowiedzieć nie mogę, ale z tego co widzę z kilku Forterr 11441, które są u mnie w okolicy, to standartowo, wszystkie miały wymieniane uszczelki pod klawiaturą zaworów, ale to akurat bzdet i Zetor już ponoć zmienił firmę która je robiła, dosyć często zdarzają się wycieki z tylnego mostu przy samym kole no i jedna miała z tego co wiem uszczelkę pod głowicą wymienianą. Ale w gruncie rzeczy mają opinie porządnych ciągników bez fajerwerków.... Co do zastąpienia starszego modelu tak jak tu pytasz to myślę że byłaby jak najbardziej ok. Choć na pewno nie wyeliminowano ich małego feleru czyli turbodziury na niskim zakresie obrotów.

Opublikowano

ja czytalem ten artykul i troche to dziwne ze w kazdym byly takie same awarie. az nie mozliwe ze to takie wadliwe ciagniki.

 

a co do 12441, czy to mozliwe ze cena takiego bardzo poszla do gory?? moj sasiad kupil nowego zetora ale nie wiem dokladnie jaki model ale wiem ze forterre z turem zetora i za sam ciagnik dal ok. 180 tys. zl brutto i dlatego wnioskuje ze jest to 12441 bo 11441 raczej by tyle nie kosztowal. ale i tak jest to troche za wysoka cena. dolozyl by jakies 10 tys i dostal by ursusa 1654 a jemu na pewno by sie przydal ciagnik o mocy co najmniej 160 KM bo on ma ok. 200 ha ziemi i do tego ma tylko c-360 3P i Zetora 7341. i wem ze razem z turem kosztowal go prawie 220 tys. zl. jak dla mnie to wygorowana cena.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v