Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Kilka dni temu miałam awarię w postaci przyciętego termostatu. Silnik osiągnął temperature ok 100 stopni. Termostat został wymieniony i od tego czasu jest problem z ubytkiem płynu chłodzącego. Zewnętrznych ubytków nie widać, olej czysty nie przybywa, kompresji nie widać żeby walił w układ . Gdzie jeszcze szukać?

Opublikowano

Sprawdzałeś testerem czy na pewno nie dostają się spaliny do układu chłodzenia? Bo skoro ubywa płynu  a  nie ma żadnego zewnętrznego wycieku to bardzo możliwe, że spala ten płyn

Opublikowano
15 godzin temu, darek_324 napisał:

Sprawdzałeś testerem czy na pewno nie dostają się spaliny do układu chłodzenia? Bo skoro ubywa płynu  a  nie ma żadnego zewnętrznego wycieku to bardzo możliwe, że spala ten płyn

Nie sprawdzałem jeszcze. Maślanki ani na korku wlewu oleju ani na korku zbiorniczka wyrównawczego nie ma. Test pewnie zrobię ale z nimi też bywa różnie . W TDI była u mnie walnięta uszczelka a test nic nie pokazał.

Opublikowano
40 minut temu, kazimierz78 napisał:

Miałem podobną awarię , też zaczął ubywać płyn, obstawialismy głowice lub uszczelkę. Niestety trzeba było wymienić gumowe oringi na tulejach. po wymianie wszystko jest ok.

Wówczas płyn szedł w palnik?

Opublikowano

A ja miałem podobny przypadek. Też ubywało płynu. Po wymianie chłodnicy bo stara już ciekła ubywało jeszcze więcej. Ciągnik chodził normalnie nic się nie działo tylko trochę kopcił z odmy jak się mocno nagrzał. Winny był korek chłodnicy który był źle wykonany. Uszczelniał tylko górny kołnierz a dolny nie dolegał i płyn parował przelewem. Po podłożeniu oringu pod korek wewnątrz chłodnicy problem ustał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v