Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam słyszałem że w ursusa h ciężkiej serii i zetorach wychodziły 2 połączone wzmacniacze momentu obrotowego. Dawało to jakby 3 przełożenia pod obciążeniem. I teraz mam pytanie czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat lub jakieś schemat i czy umiałby ktoś mi wytłumaczyć jak to było zbudowane i jak działało? Z góry dziękuję za odpowiedź
Opublikowano
hubertb napisał:

Zetor ma takie skrzynie w swojej ofercie ale do starej skrzyni nie ożenisz tego rozwiązania. Jak chcesz przerabiać skrzynie to zmień na tzw. szybką. 

Już mam przerobione na szybką i poprostu czasem brakuje przełożeń pod obciążeniem

Opublikowano

Problemem jest "odwrotne" działanie wzmacniacza momentu zamiast startować na większym przełożeniu i wbijanie bez sprzęgła szybszego w serii ciężkiej jest na odwrót. Po prostu "mikropompa" ma zbyt mały wydatek by zasilić skutecznie wzmacniacz poniżej 1200obr/min jeśli udało by się przerobić linie zasilania wzmacniacza prawdopodobnie nie zabrakło by ci przełożeń. 

Opublikowano

Wzmacniacz

hubertb napisał:

Problemem jest "odwrotne" działanie wzmacniacza momentu zamiast startować na większym przełożeniu i wbijanie bez sprzęgła szybszego w serii ciężkiej jest na odwrót. Po prostu "mikropompa" ma zbyt mały wydatek by zasilić skutecznie wzmacniacz poniżej 1200obr/min jeśli udało by się przerobić linie zasilania wzmacniacza prawdopodobnie nie zabrakło by ci przełożeń. 

Nie mam mikropompki mam założony dzielnik od głównej pompy i to z niej jest zasilany

Opublikowano
5 minut temu, Bartek1231 napisał:

10 atm w zakresie od 400 do 2200 obr

O i to jest dobra przeróbka w tej skrzyni, czyli wystartujesz z każdego położenia wzmacniacza momentu. Opisz to gdzieś tu najlepiej w galerii jak byś zdjęcie dodał. Teraz by się przydało żeby wzmacniacz dzielił bieg na pół a nie jak teraz zwiększa przełożenie o 3/4. Możliwe że przy użyciu części od zetora z podwójnym wzmacniaczem udało by się to osiągnąć. 

Zetor 8540-10540- Naprawa wzmacniacza momentu - Zetor 8540 - 10540 / Proxima / Forterra - Agrofoto.pl Forum Rolnicze i Galeria Rolnicza

Tu masz ciekawy wątek. 

Opublikowano
hubertb napisał:

5 minut temu, Bartek1231 napisał:

10 atm w zakresie od 400 do 2200 obr

O i to jest dobra przeróbka w tej skrzyni, czyli wystartujesz z każdego położenia wzmacniacza momentu. Opisz to gdzieś tu najlepiej w galerii jak byś zdjęcie dodał. Teraz by się przydało żeby wzmacniacz dzielił bieg na pół a nie jak teraz zwiększa przełożenie o 3/4. Możliwe że przy użyciu części od zetora z podwójnym wzmacniaczem udało by się to osiągnąć. 

Zetor 8540-10540- Naprawa wzmacniacza momentu - Zetor 8540 - 10540 / Proxima / Forterra - Agrofoto.pl Forum Rolnicze i Galeria Rolnicza

Tu masz ciekawy wątek. 

Przeróbka zrobiłem tak samo jak ma rolnik Łukasz u sb w 6. Myślałem żeby przed wzmacniaczem dołożyć jeszcze jeden wzmacniacz

Opublikowano
19 minut temu, Bartek1231 napisał:

Myślałem żeby przed wzmacniaczem dołożyć jeszcze jeden wzmacniacz

To nic nie da wzmacniacz ma przełożenie 1 i 0,75 sumarycznie więc otrzymasz 3 przełożenia. Czesi osiągnęli to w prostszy sposób. 

Opublikowano
hubertb napisał:

Jest większa ilość sprzęgieł w przekładni. Zobacz na wątek który ci podałem masz rysunek z katalogu części. 

Widziałem właśnie ale nawet jak zdobędę te części to nie wiem czy wytrzymają moc jaką będzie miał ciągnik.

Opublikowano
hubertb napisał:

Wytrzymają, wzmacniacz jest przed skrzynią. Ile chcesz mieć tam mocy? 

Widziałem na yt ursusa 1224 turbo który na walki pokazał 190KM czyli jakieś 220KM na silniku. Mam kupiony silnik do remontu z zts 18345 o pojemności 7.3l i planuje moc około 240KM.

Opublikowano
hubertb napisał:

Dam tobie dobrą radę, sprzedaj to w pizdu i kup całego ZTS'a. Taki projekt potrwa kupę czasu na pewno ponad rok. 

Do skrzyni biegów ztsa brakuje części tej z 3 stopniowym wzmacniaczem i jest trudna do dostania

Opublikowano

Skrzyni "moc" nie przeszkadza. Podczas obliczeń interesują nas surowe siły. A te są pochodnymi momentu obrotowego. Do tego wzmacniacz jest na pierwszym miejscu po silniku czyli dostaje zaledwie kilkaset niutonów a to żadna siła dla kawałka stali. 

Opublikowano

Muszę potwierdzić, obecne części zamienne do ursusa nie mają nic wspólnego z tym co tam było w oryginale. 

Jednak skrzynie od zetora raczej można jeszcze za jakieś logiczne pieniądze namierzyć tylko zastanawiam się czy jest sens. Dostanie jedno dodatkowe położenie wzmacniacza ale dalej pozostaje brak synchronizacji na 4 biegach. 

Opublikowano
hubertb napisał:

Muszę potwierdzić, obecne części zamienne do ursusa nie mają nic wspólnego z tym co tam było w oryginale. 

Jednak skrzynie od zetora raczej można jeszcze za jakieś logiczne pieniądze namierzyć tylko zastanawiam się czy jest sens. Dostanie jedno dodatkowe położenie wzmacniacza ale dalej pozostaje brak synchronizacji na 4 biegach. 

Synchronizacja na biegach to nie problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v