Skocz do zawartości

NH TD5 Nie można uruchomić ciągnika, awaria czujnika WOM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w tytule, nie mogę w ogóle uruchomić ciągnika. Prawdopodobnie problemem jest jakieś zabezpieczenie WOM.

Mianowicie po wyłączeniu wałka WOM w trakcie pracy w broną wirową, nie zgasła mi pomarańczowa kontrolka WOM na desce rozdzielczej. Wałek wyłączyłem normalnie dźwignią i przestał się obracać, a kontrolka nie zgasła. Następnie wysiadłem z ciągnika i po kilku sekundach się wyłączył (pewnie w wyniku czujnika z fotela kierowcy) i teraz nie można odpalić silnika, a ta pomarańczowa kontrolka WOM ciągle świeci. Przestawiałem wszystkie wajchy WOMu i nic to nie pomaga.

Chyba jakiś czujnik podaje błędną informacje do komputera że WOM jest nadal nierozłączony. Tylko gdzie go szukać i co sprawdzać? Bardzo proszę o pomoc. Jak obejść to zabezpieczenie żeby odpalić ciągnik, bo stoi na polu z agregatem?

Opublikowano

U mnie byla taka sytuacja po zakupie, gdy wlaczylem walek i wysiadlem z ciagnika i sam zgasl, durne zabezpieczenia. Przyjechali panowie z serwisu i pod ciagnikiem jest jakis zawór i trzeba było ręcznie popchnąc go zeby sie wylaczyl walek i dopiero ciagnik odpalil. Wiec podejrzewam, że czujnik może być też tam, ale gdzie to jest dokładnie nie pamietam, musisz sie połozyc pod ciagnik i szukac.

Opublikowano

tomeq - dokładnie o to chodzi. Naprawiłem to rano. Tam jest siłownik chyba do sprzęgła WOM i na nim jest czujnik. Między bakiem a skrzynią się znajduje taka mała puszka i obok wtyczka z siłownikiem. I wystarczy dosłownie lekko pchnąć  za tą wtyczkę. Dzisiaj przy pracy z WOM prawie cały czas ten sam problem, że czujnik właśnie pokazuje nierozłączony WOM. Chyba niestety ta puszka będzie do wymiany. Będę to musiał w wolnym czasie rozkręcić i oglądnąć.

Ale swoją drogą to jest chore, że taka pierdoła uniemożliwia Ci zapalenie ciągnika. Powinien być nawet jakiś tryb awaryjny czy coś, żeby zjechać do domu ciągnikiem.

Opublikowano

siłownik od wom masz zaraz za bakiem paliwa nie raz przerabiany temat czasem kable popuszcza i ot taki efekt


ps nie pierdoła to jest ważne żeby wom nie chodził przy odpalaniu

Opublikowano

tam jest chyba jakiś tłoczek i podciśnienie go wypycha czy jakoś tak. nie wygląda to na coś skomplikowanego ale dostęp kiepski jest żeby odkręcić. Od tamtego roku się za to biorę i tak schodzi... narazie nauczyłem się wciskać ciągle ten guziczek od WOMu przy rewersie jak wysiadam z kabiny. A po zgaszeniu silnika to niestety trzeba pod kabinę się wsunąć i ruszyć wtyczką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v