Skocz do zawartości

Ślizgające się sprzęgło case 4240


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Mam pytanie. W case 4240 ślizgało mi się sprzęgło, wymieniłem tarcze sprzęgła i docisk. Nadal mi się ślizga. Podpowiedzcie gdzie szukać wyjaśnienia problemu.

Opublikowano (edytowane)

Wymienione : tarcza i docisk - czy zostało pomierzone koło zamachowe , może była przetoczona powierzchnia , a nie została zebrana krawędź ( hipotetycznie ).

Rozumiem ,że ma " półbiegi " czyli przełożenie żółw i zając na każdym biegu . To może też być przyczyną poślizgu. Na ogół wcześniej zauważa się poślizg tylko na jednym z zakresów , ale bywa ,żve uszkodzenie śrub - cięgieł wewnątrz kosza powoduje zużywanie się obydwu kompletów tarcz - od żółwia i zająca równocześnie a zarazem  i poślizg . Przed naprawą trzeba wszystko dokładnie zweryfikować . Należy  wypuścić olej ze skrzyni a  przez otwór korka spustowego (  lub zdemontować pokrywę dolną skrzyni) możemy wizualnie lub przy pomocy techniki sprawdzić grubość tarczek w koszu półbiegów ( odległość między wypustkami tarczek uwzględniając przekładki).

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

To tylko zdalnie można pomóc. Czasem się zdarza że przytnie się zawór przy cewce sterującej tym polbiegiem i wtedy ani jedne ani drugie teczki w koszu nie są dobrze dociśnięte i wtedy naprawdę szybko siada od jednego i drugiego polbiegu. Warto odkręcić ta dolna pokrywę z tą cewka i powietrzem sprawdzić czy zawór jest zamknięty jak prąd nie dochodzi i czy otwiera po podłączeniu prądu.

Opublikowano

Taka sytuację  niedomagania zaworu idzie zweryfikować poprzez pomiar ciśnienia ,otwór kontrolny w pokrywie . Równoczesne działanie obu sprzęgieł ma też miejce w przypadku uszkodzenia którejś ze śrub tłoka wewnątrz kosza . 

Wskazane poniżej 

Screenshot_20220909-071946~2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v