Skocz do zawartości

John Deere 1075 hydro/4 piszczenie po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Spotkał mnie nietypowy problem, ale po kolei. Po odpaleniu po zimie wszystko było dobrze, ale po kilku dniach po odpaleniu silnika zaczął piszczeć przerywanym dźwiękiem, gdzie zwykle cichł. Oczywiście sprawdzenie wszystkich olei, etc. ale wszystko jest jak być powinno. Również nie świeci się żadna kontrolka. Dziwnym w tej sprawie jest fakt, że kombajn po odstaniu kilku godzin bez pracy, po prostu stojący, sam się "naprawia", było tak już dwa razy. Piszczenie normalnie ustaje. Problem wystąpił dopiero ponownie następnego dnia.  Próbowałem odpinać poszczególne czujniki by sprawdzić, czy może przestaje piszczeć, ale nie. Co to może być? Gdzie szukać rozwiązania? Nie chce kosić z piszczącym dźwiękiem, bo nie będę wiedział, gdy coś faktycznie się zepsuje, a żniwa za pasem.

Dodam, że wymieniony został olej w hydrostacie na zgodny z normą ATF M2C33F/G, czyli tak jak książka pisze. Poza tym jest tam tylko czujnik temperatury, więc to raczej nie to.

Opublikowano
8 godzin temu, kaseton napisał:

Gdzie to słychać, przecież to piszczenie naprwno gdzieś głośniej słychać u mnie tak piszczała przekładnia od sieczkarni

Chodzi o piszczenie czujników awaryjności, tych w kabinie, które po odpaleniu powinny ucichnąć 

Opublikowano

Sprawdź przekaźniki w tej skrzynce pod kabiną. w 1177 mi piszczał i okazało się że winny był przekaźnik. ale nie pamiętam już który konkretnie to jest. wiem że był to jeden z tych dużych.

Opublikowano

Zgadza się. Winowajcą był przekaźnik w skrzynce pod zegarami. Pierwszy od przodu. Dla potomnych powiem, że można go na szybko pominąć skręcając przewody spod niego wychodzące i czujniki będą działać tak jak trzeba. Oczywiście zalecam wymianę na nowy, ale wiadomo, na polu czasem trzeba szybko działać. W sumie to nie do końca jest to typowy przekaźnik, to chyba bardziej czasówka odłączająca piszczenie, gdy zbyt długo zostawimy kombajn z wciśniętym kluczykiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v