Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 minuty temu, peewee1984 napisał:

https://serwis-hydrauliczny.pl/serwis/uklady-skretu-orbitrole-danfoss/

Rodzajów jest więcej niż tylko te dwa wymienione. Lektura kart katalogowych rozwieje wątpliwości.

Czytałem to i wychodzi na to że to to samo :) tylko ten C jak przychodzi zasilanie ma taki pionowy zaworek ze sprężynką, a ten z B tego nie ma. I bądź tu mądry 🤷🏿‍♂️🤷🏿‍♂️🤷🏿‍♂️

Opublikowano

W tych linkach ze sklepu było podane że jeden do układu z pompą tylko do wspomagania , a drugi do układu gdzie pompa zasila wspomaganie i układ hydrauliczny np podnośnik i wyjscia zewnętrzne 

Opublikowano

Jedyna różnica będzie taka że jak np uderzysz w coś skręconymi kołami to ci się również kierownica skręci. Aczkolwiek nie wiem czy przy wspomaganiu taki problem może wystąpić, nieraz jak się szejsiontką w bruzdę wjechało to kierownica łapki poobijała....

Opublikowano

Nie pwenie tam jest inny ten zawór jeden orbitrol do układu z pompą tylko pod orbitrol drugi do układu z pompą od orbitrola i jeszcze podnośnika .

 

Miałem tak w jd 2650 zamówiem nowy orbitrol po nr katalogowym . Przyszedł nie taki i co kierowniva normalnie działała skręcał czy prosto jechał , ale podnośnik dopiero jak skręciłem na max i trzymałem podnośnik podnosił a tak to nie .

Czyli jak pompa obsługuje dwa układy orvitrol musi mieć zaworek 

Opublikowano

To co opisałeś to jest różnica między orbitrolem ON i CN. OSPC może być w wersji ON i CN. Jeżeli autor ma osobna pompę do wspomagania to orbitrol ON w zupełności wystarczy, a czy będzie OSPC czy OSPB już większego znaczenia nie ma dla działania tego układu...

Opublikowano
  • wybór jednostek różnego typu:
    • LS – Load Sensing statyczny i dynamiczny,
    • ON/CN – z otwartym i zamkniętym przepływem bez reakcji zwrotnej,
    • OR/CR – z otwartym i zamkniętym przepływem z reakcją zwrotną.

 

Dobra bo nie znam tych oznaczeń , ale tak są wersje do układu tylko obsługującego wspomaganie ( a raczej układ hydrostatyczny ?) i wersje do obsługi wspomagania i hydrauliki .

A ON/CN to koła nie przenoszą ruchu/drgań na kierownicę . 

A OR/CR przenoszą drgania/ruch kół na kierownicę , a te to w czym stosowane , bo jak mniemam w ciągnikach są te wyżej ?

A teraz ON/OR to do układu gdzie pompa coś jeszcze obsługuje oprócz wspomagania ?

A CN/CR to układ gdzie pompa zasila tylko orbitrol ?

Opublikowano

A jednak może nie koniecznie .Bo jak dobrze myślę  to gdy Dasz ten obitrol co działa z pompą tylko dla siebie (bez zaworka utrzymującego ciśnienie w układzie ) to pompa będzie ciśnienie robić tylko przy skręcaniu , a bez ruchu olej poleci swobodnie przelewem do zbiornika.

A gdy dasz tą co zasila jeszcze inny układ to gdy u Ciebie będzie chodzić tylko solo ciśnienie będzie cały czas na pompie . 

 

Oba będą chodzić tylko że pompa dostanie i silnik deko więcej spali .

 

@peewee1984 dobrze piszę ??

Opublikowano
16 godzin temu, sebe1033 napisał:

A OR/CR przenoszą drgania/ruch kół na kierownicę , a te to w czym stosowane , bo jak mniemam w ciągnikach są te wyżej ?

Wszędołazach i bardzo starych wózkach widłowych. Zawory skrętu są odpowiedzialną częścią i nie powinno zmieniać się ich na przypadkowe. Układy hydrauliczne są zwykle bardzo dokładnie projektowane. Różnica w oznaczeniach wynika z zastosowanego układu hydraulicznego otwartego lub zamkniętego. Nie można zaworów skrętu stosować zamiennie. 

 

 

Opublikowano
17 godzin temu, sebe1033 napisał:

A jednak może nie koniecznie .Bo jak dobrze myślę  to gdy Dasz ten obitrol co działa z pompą tylko dla siebie (bez zaworka utrzymującego ciśnienie w układzie ) to pompa będzie ciśnienie robić tylko przy skręcaniu , a bez ruchu olej poleci swobodnie przelewem do zbiornika.

A gdy dasz tą co zasila jeszcze inny układ to gdy u Ciebie będzie chodzić tylko solo ciśnienie będzie cały czas na pompie . 

 

Oba będą chodzić tylko że pompa dostanie i silnik deko więcej spali .

 

@peewee1984 dobrze piszę ??

Dobrze, ale szkoda do tej pompy zakładać orbitrola CN, nic to nie wniesie do układu skrętu a jedynie skróci żywotność pompy. Autor ma już właściwy orbitrol, czekamy aż go zamontuje i opisze wrażenia...

Opublikowano
14 godzin temu, peewee1984 napisał:

Dobrze, ale szkoda do tej pompy zakładać orbitrola CN, nic to nie wniesie do układu skrętu a jedynie skróci żywotność pompy. Autor ma już właściwy orbitrol, czekamy aż go zamontuje i opisze wrażenia...

Wiem namieszałem już ...  nie  dopatrzyłem że ma ON czyli otwarty przepływ i o taki mi chodziło 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Panowie mam problem ciągnik ,deutz 8006 ciężko podnosi jak się za grzeje dodam że pompa nowa olej nowy uszczelniacz na tłoku również jak się za grzeje muszę gazować słyszę wtedy świst w okolicach rozdzielacza 
    • Przez gruber9
      Witam, potrzebuje porady odnośnie podnośnika w Ursusie C-328. Opadał momentalnie, więc założyłem nowy zestaw cylinder, tłok plus pierścienie metalowe. Ale nie pomogło to zbyt wiele, więc postawiłem na rozdzielacz. Rozdzielacz zewnętrzny nowy założony w maju na przewodach hydraulicznych z zatrzaskiem, sekcją pływającą. Pomogło trochę, bo z 30min ponad trzymał podnośnik zanim całkiem padł na ziemie, choć to i tak krótko, ale od pewnego czasu zauważyłem, że sytuacja jest taka jak na filmiku, podnoszę do góry, on sobie kilka cm opada od razu i zatrzymuje się i potem w kilkanaście minut siada na ziemie całkiem. Winny jest temu rozdzielacz, czy ten zestaw tłok cylinder pierścienie? Żałuje, że nie założyłem od razu z gumowymi pierścieniami, bo piszą, że na nim i kilka dni bez drgnięcia trzyma wręcz podnośnik, ale chce się upewnić, czy wina jest po stronie rozdzielacza, czy po stronie cylindra. Ktoś podpowie?
      Link do filmu:  
       
    • Przez fendt614
      Witam czy przy źle wpiętych złączach można rozerwać pompę hydrauliczna, tym bardziej jest bezpośrednio rozdzielacz nieco wpięty od pompy ,czy raczej ktoś grzebał przy zaworze bezpieczeństwa , jak teraz rozgryźć gdIe jest przyczyna, sam rozdzielacz jest wpięty od pompy pod P1  puzniej wyjście z t1 na plecak czyli drugi rozdzielać a T2 wolny spływ w skrzynię tak mi doradzali i tuleja ciśnieniowa jest w t1 ,




    • Przez igor730
      Witam, 
      Mam problem z C328. Dokładałem rozdzielacz zewnetrzny, zasilanie do zlacza P wziete z oryginalnego rozdzielacza pod siedzieniem gorne zlacze a powort T do boku rozdzielacza pod siedzeniem. Wczesniej te 2 wyjscia na rodzielaczu pod siedzeniem byly połączone.
      Po skreceniu wszystkiego chcialem sprawdzic czy dziala podnoszenie i opuszczanie tuza z orygionalnego rozdzielacza. Podosnik podniósł sie do gory ale jest problem z opuszczeniem. Poczatkowo myslalem ze jest problem z podlaczeniem rozdzielacza zewnetrznego ale w akcie desperacji zdemontowalem wszystko i polaczylem rurka ktora byla wczesniej i podnosnik dalej nie opuszcza sie. 
      Idac dalej zdemontowalem calkowicie rozdzielacz pod siedzeniem bo myslalem ze moze w nim sie cos przytkalo myslac ze grawitacyjnie opadnie i olej wycieknie na obudowe skrzyni, ale nie dalej podnosnik jest podniesiony.
      Generalnie ciagnik stoi wiekszosc czasu a jak juz jezdzi to glownie z przyczepa, podnosnik nie wiem kiedy byl uzywany ostatnio ale wiem ze pracowal normalnie jak juz byl uzyway ale teraz bez problemu sie podnosl i tam zostal.
      Cos sie ewidentnie zacielo bo mozna skskac po blece i dalej sztywno stoi, czy jest mozliwosc ze podnisl sie za wysoko i cos wyskoczylo z jakiegos prowadzenia? mial ktos taki problem?  
    • Przez Stanisław73401
      Witam, mam Zetora 7340 Turbo Eco 
      Od kilku dni nie mogę roozwiązać problemu z hydrauliką. Wymieniona pompa, tłoczysko, cylinder i zawór bezpieczeństwa przy cylindrze
      Wxześniejsze objawy były naturalne maszyna przy niskich obratach lekko opadał przez porysowany cylinder zaś w okresie kilku dni po rozgrzaniu silnika wgl nie chce podnieść, złącza działają ale też słabo. Widać podczas podnoszenia że stara się podnieść lecz nie idzie.
      przestawianie dźwigni od ustawień czujnika przy cięgle też nic nie daje.
      bardzo proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v