Maroo1991

OSP C, OSP B orbitrol oznaczenie

Polecane posty

Wiadomość z agroFakt.pl

Maroo1991    0
23 minuty temu, peewee1984 napisał:

https://serwis-hydrauliczny.pl/serwis/uklady-skretu-orbitrole-danfoss/

Rodzajów jest więcej niż tylko te dwa wymienione. Lektura kart katalogowych rozwieje wątpliwości.

Czytałem to i wychodzi na to że to to samo :) tylko ten C jak przychodzi zasilanie ma taki pionowy zaworek ze sprężynką, a ten z B tego nie ma. I bądź tu mądry 🤷🏿‍♂️🤷🏿‍♂️🤷🏿‍♂️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    386

W tych linkach ze sklepu było podane że jeden do układu z pompą tylko do wspomagania , a drugi do układu gdzie pompa zasila wspomaganie i układ hydrauliczny np podnośnik i wyjscia zewnętrzne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    85

Z opisu wynika że ten OSPC posiada zawór funkcyjny który zapobiega dzalaniu orbitrola w drugą stronę, czyli jak mechanicznie skręcisz kołami to kierownica będzie stała w miejscu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0
2 godziny temu, peewee1984 napisał:

 

Dobrze, to jeśli mam założony OSPC a chcę założyć OSPB to co będzie nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    85

Jedyna różnica będzie taka że jak np uderzysz w coś skręconymi kołami to ci się również kierownica skręci. Aczkolwiek nie wiem czy przy wspomaganiu taki problem może wystąpić, nieraz jak się szejsiontką w bruzdę wjechało to kierownica łapki poobijała....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    386

Nie pwenie tam jest inny ten zawór jeden orbitrol do układu z pompą tylko pod orbitrol drugi do układu z pompą od orbitrola i jeszcze podnośnika .

 

Miałem tak w jd 2650 zamówiem nowy orbitrol po nr katalogowym . Przyszedł nie taki i co kierowniva normalnie działała skręcał czy prosto jechał , ale podnośnik dopiero jak skręciłem na max i trzymałem podnośnik podnosił a tak to nie .

Czyli jak pompa obsługuje dwa układy orvitrol musi mieć zaworek 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    85

To co opisałeś to jest różnica między orbitrolem ON i CN. OSPC może być w wersji ON i CN. Jeżeli autor ma osobna pompę do wspomagania to orbitrol ON w zupełności wystarczy, a czy będzie OSPC czy OSPB już większego znaczenia nie ma dla działania tego układu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    386
  • wybór jednostek różnego typu:
    • LS – Load Sensing statyczny i dynamiczny,
    • ON/CN – z otwartym i zamkniętym przepływem bez reakcji zwrotnej,
    • OR/CR – z otwartym i zamkniętym przepływem z reakcją zwrotną.

 

Dobra bo nie znam tych oznaczeń , ale tak są wersje do układu tylko obsługującego wspomaganie ( a raczej układ hydrostatyczny ?) i wersje do obsługi wspomagania i hydrauliki .

A ON/CN to koła nie przenoszą ruchu/drgań na kierownicę . 

A OR/CR przenoszą drgania/ruch kół na kierownicę , a te to w czym stosowane , bo jak mniemam w ciągnikach są te wyżej ?

A teraz ON/OR to do układu gdzie pompa coś jeszcze obsługuje oprócz wspomagania ?

A CN/CR to układ gdzie pompa zasila tylko orbitrol ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

U mnie osobna pompa do wspomagania ze zbiorniczkiem na olej i zasila tylko orbitrol. Dlatego pytam czy ta jedna literka coś zmienia, ale wydaje mi się że nie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    386

A jednak może nie koniecznie .Bo jak dobrze myślę  to gdy Dasz ten obitrol co działa z pompą tylko dla siebie (bez zaworka utrzymującego ciśnienie w układzie ) to pompa będzie ciśnienie robić tylko przy skręcaniu , a bez ruchu olej poleci swobodnie przelewem do zbiornika.

A gdy dasz tą co zasila jeszcze inny układ to gdy u Ciebie będzie chodzić tylko solo ciśnienie będzie cały czas na pompie . 

 

Oba będą chodzić tylko że pompa dostanie i silnik deko więcej spali .

 

@peewee1984 dobrze piszę ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
16 godzin temu, sebe1033 napisał:

A OR/CR przenoszą drgania/ruch kół na kierownicę , a te to w czym stosowane , bo jak mniemam w ciągnikach są te wyżej ?

Wszędołazach i bardzo starych wózkach widłowych. Zawory skrętu są odpowiedzialną częścią i nie powinno zmieniać się ich na przypadkowe. Układy hydrauliczne są zwykle bardzo dokładnie projektowane. Różnica w oznaczeniach wynika z zastosowanego układu hydraulicznego otwartego lub zamkniętego. Nie można zaworów skrętu stosować zamiennie. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    85
17 godzin temu, sebe1033 napisał:

A jednak może nie koniecznie .Bo jak dobrze myślę  to gdy Dasz ten obitrol co działa z pompą tylko dla siebie (bez zaworka utrzymującego ciśnienie w układzie ) to pompa będzie ciśnienie robić tylko przy skręcaniu , a bez ruchu olej poleci swobodnie przelewem do zbiornika.

A gdy dasz tą co zasila jeszcze inny układ to gdy u Ciebie będzie chodzić tylko solo ciśnienie będzie cały czas na pompie . 

 

Oba będą chodzić tylko że pompa dostanie i silnik deko więcej spali .

 

@peewee1984 dobrze piszę ??

Dobrze, ale szkoda do tej pompy zakładać orbitrola CN, nic to nie wniesie do układu skrętu a jedynie skróci żywotność pompy. Autor ma już właściwy orbitrol, czekamy aż go zamontuje i opisze wrażenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Dopiero jutro będę mierzył ciśnienie po pompie żeby wiedzieć co daje popalić, czy pompa czy orbitrol :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    386
14 godzin temu, peewee1984 napisał:

Dobrze, ale szkoda do tej pompy zakładać orbitrola CN, nic to nie wniesie do układu skrętu a jedynie skróci żywotność pompy. Autor ma już właściwy orbitrol, czekamy aż go zamontuje i opisze wrażenia...

Wiem namieszałem już ...  nie  dopatrzyłem że ma ON czyli otwarty przepływ i o taki mi chodziło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maroo1991    0

Po orbitrolu ciśnienie 110bar po pompie a przed orbitrolem też 110 bar. Ktoś wie od czego jest ta śrubka? Pasuje uzyskać ciśnienie 150 - 160 bar

Screenshot_20220405_165722.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    85

Możliwe że tam będzie jakiś zawór przelewowy. Spróbuj wkręcić trochę ta śrubę, jeśli nie idzie to pewnie trzeba ją wykręcić i pod nią będzie regulacja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Skoro po zaworze skrętu ciśnienie jest takie samo co przed to coś tu nie gra. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez deny90
      Witam problem polega na tym ze ładowarka się nie kopie jak nabieram łyżkę żwiru,próbuje ale nie da radę i tylko wyje.Może miał ktoś podobny problem???
       
    • Przez traktor09
      Witam, mam problem z case 4210 bez przedniego napędu, nie załącza wałka pto, Cała reszta hydrauliki działa podnośnik, wspomaganie i power shift, czy miał ktoś już taki problem i rozwiązał ???
    • Przez Restiv
      Witam zakupiłem przyczepę More Maskiner z 2018 roku lecz mam mały problem gdyż wszystkie siłowniki lekko przepuszczają (opadają). Podejerzawam, że jest to winna rozdzielacza gdyż wszystkie przewody są odpowiednio podpięte. Czy ktoś z państwa miał podobny problem? Czy możecie mi polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika od rozdzielaczy hydro elektronicznych? Z góry dziękuję. 
    • Przez lukasz51195
      Witam, to znowu ja :). Panowie mam taki problem z podnośnikem a mianowicie zmieniłem orginalny rozdzielacz podnośnika (ten pod siedzeniem) na taki zwykły rozdzielacz hydrauliczny z sekcja pływającą a to że mam tura to musiałem go trochę inaczej podłączyć bo zasilanie z pompy dałem na zasilanie rozdzielacza podnośnika a powrót dałem pod zasilanie tura i z tura powrót dopiero pod siedzenie, no ale do rzeczy mam taki problem że gdy chce opuścić podnośnik to on się podnosi, i dopiero pod obciążeniem (gdy go przyduszę ręką) albo gdy naduszę sprzęgło podnośnik opada, sprzedający twierdzi że zbyt gęsty olej i dla tego tak się dzieje, i fakt olej zmieniałem w skrzyni na jakiś najtańszy hydrauliczyny. A co wy o tym sądzicie.? Da rade to jakoś poprawić.? Pozdrawiam. 
    • Przez Nuzig300
      Witam mam problem z hydraulika zewnętrzna. Chodzi o to że ciągnik nie kipruje przyczepy do końca. Tłok ma 5 sekcji a wysuwają się tylko 2. Olej w normie. Na dodatek wszystko działa na jednym złączu pozostałe nie reagują wogole. Podnośnik również słabo podnosi pługi i inne maszyny. A na rozgrzanym oleju to całkiem trzeba dać gaz do dechy żeby podniósł.
      Słychać też jak ruszam dźwigniami od hydrauliki metaliczne stuki . Tam gdzie złącza nie reagują słychać stuki przy podnoszeniu tłoka i opuszczaniu.a przy tym co podnosi dwie sekcje tłoka tylko przy opuszczaniu słychać stuki
      Czytałem że może być zapowietrzony układ. 
      Inny ciągnik bez problemu podnosi tłok do końca.
      Miał ktoś podobny problem???
      Dodam jeszcze że jak przełaczalem na inne złącze które nie reagowało i założyłem na te co podnosiło to przyczepy wogole nie podniosło. Dopiero po jakimś czasie jak ciągnik Postal zgaszony znowu udało mi podnieść o te dwie sekcje
      Ciągnik to foton polmot 824
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj