Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Krótko opiszę, co zrobić, jak w Aresie przestaje działać wskaźnik temperatury i poziomu paliwa, co wydaje się być częstą usterką a sama naprawa zegarów może być krótkotrwała. 

Po pierwsze należy zabezpieczyć przetarte przewody, przede wszystkim między kabiną a czujnikiem temperatury silnika.  Najbardziej przecierają się w okolicach trójników w wiązce. Warto też przejrzeć przewody do czujnika poziomu paliwa. U mnie były akurat całe. 

_20220328_232556.JPG

_20220328_232451.JPG

Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. 

Na upartego można puścić dodatkową masę bezpośrednio na jeden z czujników. Na odpiętej wtyczce mierzymy napięcie względem masy, na jednym pinie będzie ok 5V. Na ten drugi podajemy masę. Jednak bez naprawy wiązki może to zrodzić kolejne problemy. 

_20220328_233116.JPG

_20220328_233146.JPG

Edytowane przez Elektryk
  • Thanks 1
Opublikowano

A miałeś może styczność z czymś takim? U mnie w aresie 550 jest problem z obrotomierzem, zawyża wskazania obrotów o 500-600 obrotów(na jałowym wskazuje 1300-1400), Zegar był oddawany do serwisu, sprawdzili, podpieli do jakiejś swojej aparatury i według nich wszystko działa jak należy, a po zamontowaniu w ciągniku nadal to samo. 

Ciekawostka: kiedyś przekładaliśmy zegar od innej renówki i wszystko pokazywało jak trzeba heh

Opublikowano
8 godzin temu, Elektryk napisał:

Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. 

Uszkadza się PCB ? No bo coś się z tą "starą masą" dziać musi.

 

Opublikowano (edytowane)

@Karol06

Nie grzebałem w tym, ale czy sygnał nie idzie z alternatora? Bo jeżeli tak, to może były róże alternatory lub koła pasowe?

@hubertb Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.

Edytowane przez Elektryk
Opublikowano
1 godzinę temu, Elektryk napisał:

Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.

Upalona przelotka, tylko dziwne że kynar się poddał. Przecież tam nie powinien płynąć taki prąd. 

Opublikowano

Przelotki z grubsza sprawdziłem i nie trafiłem na uszkodzoną, ale może przeoczyłem.

Jak poszedł na tą masę plus z przetartego innego przewodu to i prąd się pojawił. 🤣 

Opublikowano

Czujnik jest dwu pinowy i jeden z pinów nie jest zwarty z obudową? 

Kolego dążę do twierdzenia że leczysz skutkowo nie przyczynowo. Prąd na masie pojawia się w wyniku różnicy potencjału miedzy punktami masy. Wtedy cieniutka ścieżka robi za połączenie wyrównawcze. Odwalasz kawał dobrej roboty ale samo przetarcie przewodów nie powinno zrobić takiego bałaganu, chyba że tak kiepsko została zaprojektowana instalacja elektryczna. 

Opublikowano (edytowane)

Opisałem przyczynę i skutek. Przyczyna to przetarta wiązka, skutek to upalone zegary. 

Czujnik nie ma połączonej obudowy z masą. Ma 2 piny, na jeden dostaje jakieś 5V, ktore trzeba zewrzeć do masy przez rezystancję od kilkuset do kilkudziecieciu omów. Na drugi pin dostaje masę z zegarów. 

Jak na masę między czujnikiem a zegarem dostaje się 12V chociażby z przewodów od świateł, rozrusznika, czy czegokolwiek innego idącego tą samą wiązką to upala się ścieżka między masą zasilająca liczniki a masą wychodząca na czujniki. 

Obrazek może dokładniej wyjaśni o co chodzi. 

ares.png

Z prawej jest zasilanie liczników. Z lewej wyjście na czujniki. Na pomarańczowo ścieżka na PCB, która według mnie się upaliła i ją zmostkowałem.

Edytowane przez Elektryk
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Nikodem20
      Witam mam problem z Masseyem Ferguson 5455 z 2008r. nie działa Ehr wogule nie reaguje na przycisk w kabinie oraz na błotniku dodatkowo w tym samym czasie przestał działać obrotomierz i licznik motogodzin i prędkościomierz. Proszę o pomoc co by mogło by być przyczyną 
    • Przez davelolek
      Dobry dzień, proszę o poinformowanie własnego opryskiwacza EVRARD i jednostki sterującej, która zgłasza błąd KOD 7 i po wpisaniu kodu opryskiwacz nadal nie działa czy możesz mi pomóc? załączam zdjęcia Dziękuję Ci



    • Przez adimam_naimie
      Cześć wam, otóż mam problem z fanfarami, podłączone rzekomo prawidłowo tzn prąd dochodzi powietrze również, ale gdy nabije ciśnienie powyżej 4,5bar to przestają wydawać dźwięk i tak jakby elektrozawór w ogóle nie mógł wystartować. Podłączone pod fabryczny klakson, co robię źle?
    • Przez bartek879
      Cześć,
      planuję zakup interfejsu diagnostycznego do maszyn rolniczych. Chciałbym obsłużyć przede wszystkim John Deere, New Holland, Deutz, Fendt i Class. Interesuje mnie diagnostyka silnika, kalibracje i podgląd parametrów skrzyni, itp. Generalnie chciałbym zająć się naprawą i diagnostyką maszyn agro. Wiadomo, że żaden komputer nie zastąpi doświadczenia, ale żeby je zdobyć trzeba sobie w tym pomóc. Najbardziej składniam się w stornę TEXA w wersji OFF HIGHWAY, ponieważ widziałem na własne oczy jak serwisant używał i działało bardzo sprawnie.
      Jaki interfejs diagnostyczny polecacie z własnego doświadczenia? Na jakich pracujecie podczas napraw? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i opinię.
    • Przez wandryskowski
      Mam siewnik poplonów APV PS-200 z komputerem 5.2. Oprócz tego mam inny starszy komputer w wersji 2.2. I tu mam prośbę. Chciałbym samodzielnie sporządzić czujnik prędkości,  położenia maszyny ewentualnie przewód do wtyczki 7 pin (DIN). Proszę więc ewentualnych posiadaczy tych maszyn z tymi czujnikami o pomoc w uzyskaniu schematu połączeń czujnik - wtyczka 12 pin (Molex). Przyda mi się nawet schemat koła polowego prędkości do starszego siewnika PS-250.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v