Skocz do zawartości

Koszt robocizny- wymiana uszczelek pod głowicami Zetor 7211


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Może ktoś się orientuję ile kosztuje sama robocizna wymiany uszczelek pod głowicami bo jedna została wydmuchana w Zetorze 7211, wraz z dojazdem mechanika kilkanaście kilometrów. Bo dostałem odpowiedź że 250 zł, dużo czy nie dużo ? Uprzedzając pytania za bardzo się nie znam więc się nie podejmuję.

Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.

Opublikowano

Mało, mi kiedyś firma powiedziała 800zł  z planowaniem głowicy. Silnik 6 cylindrowy cummins.

Opublikowano

Wszystko zależy jakiej klasy mechanik. Jeśli full profesjonalny mający własny zakład płacący ZUS przyjeżdżający z własnym sprzętem to cena jak najbardziej akceptowalna. A jeśli to osoba która kiedyś pracowała w SKR PGR czy czyms takim (zazwyczaj już dobrze po 60) pracujący twoim sprzętem to jednak wg mnie sporo. W Zetorze dostęp do głowic jest bez problemowy . 

Powiem na swoim lojalnym przykładzie. Profesjonalny zakład 3tys zł za połowienie  i nie ważne czy chcesz wymienić sprzęgło czy tylko obejrzeć jak wygląda rozpołowiony ciągnik. Specjalizuje się głównie w ciągnikach 80+ KM. Mi na podwórku eks pracownik SKR wymienił sprzęgło w mtz za 500 zł i właściwie robił to 2 dni po pół dniówki. Wprawdzie trzeba było pomoc przy polowieniu i skręcaniu . 

Opublikowano
8 godzin temu, Bizonowiec napisał:

Witam.

Może ktoś się orientuję ile kosztuje sama robocizna wymiany uszczelek pod głowicami bo jedna została wydmuchana w Zetorze 7211, wraz z dojazdem mechanika kilkanaście kilometrów. Bo dostałem odpowiedź że 250 zł, dużo czy nie dużo ? Uprzedzając pytania za bardzo się nie znam więc się nie podejmuję.

Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.

Jaki objaw? 

Opublikowano
8 godzin temu, Bizonowiec napisał:

Witam.

Może ktoś się orientuję ile kosztuje sama robocizna wymiany uszczelek pod głowicami bo jedna została wydmuchana w Zetorze 7211, wraz z dojazdem mechanika kilkanaście kilometrów. Bo dostałem odpowiedź że 250 zł, dużo czy nie dużo ? Uprzedzając pytania za bardzo się nie znam więc się nie podejmuję.

Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.

Mało, sama wymiana nie pomoże. 

Opublikowano
12 minut temu, atrol123 napisał:

Wszystko zależy jakiej klasy mechanik. Jeśli full profesjonalny mający własny zakład płacący ZUS przyjeżdżający z własnym sprzętem to cena jak najbardziej akceptowalna. A jeśli to osoba która kiedyś pracowała w SKR PGR czy czyms takim (zazwyczaj już dobrze po 60) pracujący twoim sprzętem to jednak wg mnie sporo. W Zetorze dostęp do głowic jest bez problemowy . 

Powiem na swoim lojalnym przykładzie. Profesjonalny zakład 3tys zł za połowienie  i nie ważne czy chcesz wymienić sprzęgło czy tylko obejrzeć jak wygląda rozpołowiony ciągnik. Specjalizuje się głównie w ciągnikach 80+ KM. Mi na podwórku eks pracownik SKR wymienił sprzęgło w mtz za 500 zł i właściwie robił to 2 dni po pół dniówki. Wprawdzie trzeba było pomoc przy polowieniu i skręcaniu . 

Jak zaprowadzisz do firmy, warsztatu to masz fakturkę i gwarancję, jak zrobi to Mietek z PGR-u co kiedyś naprawiał ursusy to można sie nadziać na takiego co na ślinę składa. Czasy się zmieniły i metody oraz chemia do składania pojazdów.  Wg. mojej opinii jeśli już muszę nająć firmę, pracownika, mechanika to chowam ręce w kieszeń i idę leżeć. Przychodzę jak skończy i mnie ma nie interesować nic. Płacę kasę i ma działać. 250zł z dojazdem to na prawdę mało choć nie ukrywam że roboty na godzinę jeśli bez planowania głowicy.

Opublikowano

gdybys mieszkal blisko to bym ci to zrobil za pol ceny-😛.

robilem silnik we firmie-3p inaczej nie ma sensu-rozmrozili glowice i jeszcze probowali mi wmowic ze ja w zimie[prawdzwej] na wodzie jezdzilem

Opublikowano
10 godzin temu, Bizonowiec napisał:

Witam.

Może ktoś się orientuję ile kosztuje sama robocizna wymiany uszczelek pod głowicami bo jedna została wydmuchana w Zetorze 7211, wraz z dojazdem mechanika kilkanaście kilometrów. Bo dostałem odpowiedź że 250 zł, dużo czy nie dużo ? Uprzedzając pytania za bardzo się nie znam więc się nie podejmuję.

Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.

Chcesz wiedzieć czy to dużo?  To zbierz kontroferty. Bez innej opcji nie da sie porównać :)
Zadzwoń do serwis Zetora o wycenę  to będziesz już miał jakieś porównanie:D

 

1 godzinę temu, gustaww napisał:

Czasy się zmieniły i metody oraz chemia do składania pojazdów. 

Ciekawe jaka technologia napraw się zmieniła w silniku pochodzącym wprost z lat 50-tych :D

Opublikowano

Zdziwił byś się, od obróbki  podzespołów aż po chemię montażową. Np. kiedyś nie do pomyślenia było   zastosować jakąś masę uszczelniającą pod uszczelkę pod głowicę. Teraz w starych silnikach  stosuje się tą masę.  Kiedyś głowica z c 360 szła na grube szkło  pod spód papier ścierny i tak w pgr robili planowanie głowicy.

Opublikowano
3 minuty temu, gustaww napisał:

Zdziwił byś się, od obróbki  podzespołów aż po chemię montażową. Np. kiedyś nie do pomyślenia było   zastosować jakąś masę uszczelniającą pod uszczelkę pod głowicę. Teraz w starych silnikach  stosuje się tą masę.  Kiedyś głowica z c 360 szła na grube szkło  pod spód papier ścierny i tak w pgr robili planowanie głowicy.

Filozofujesz


Silnik Zetora 7211 możesz złozyc tak samo jak 30 lat temu w fabryce. Zgodnie z tym co zakładał producent.

w ciągu 30 lat nie pojawiły się nowe wytyczne co do napraw tego silnika.

Opublikowano
Bizonowiec napisał:

Witam.

Może ktoś się orientuję ile kosztuje sama robocizna wymiany uszczelek pod głowicami bo jedna została wydmuchana w Zetorze 7211, wraz z dojazdem mechanika kilkanaście kilometrów. Bo dostałem odpowiedź że 250 zł, dużo czy nie dużo ? Uprzedzając pytania za bardzo się nie znam więc się nie podejmuję.

Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.

przyczyna ? objawy?

Opublikowano
11 godzin temu, Bizonowiec napisał:

Witam.

Może ktoś się orientuję ile kosztuje sama robocizna wymiany uszczelek pod głowicami bo jedna została wydmuchana w Zetorze 7211, wraz z dojazdem mechanika kilkanaście kilometrów. Bo dostałem odpowiedź że 250 zł, dużo czy nie dużo ? Uprzedzając pytania za bardzo się nie znam więc się nie podejmuję.

Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.

Dawaj do mnie to raz dwa Ci ogarnę ten temat a koszt 250 plus nowa uszczelka broki i planowanie głowicy. 😁

Opublikowano

Objawymi są przedostająca się spaliny do wody, i woda delikatnie sączy się. A czy sama wymiana uszczelek wystarczy to nie wiem mechanik stwierdzi, ale chcę już żeby wszystkie głowice zdemontował i zobaczył co i jak żeby dwa razy nie robić. A pojechać nim nie mogę bo ciagnik nierejestrowany służy tylko do paszowozu.

Opublikowano
4 minuty temu, Bizonowiec napisał:

Objawymi są przedostająca się spaliny do wody, i woda delikatnie sączy się. A czy sama wymiana uszczelek wystarczy to nie wiem mechanik stwierdzi, ale chcę już żeby wszystkie głowice zdemontował i zobaczył co i jak żeby dwa razy nie robić. A pojechać nim nie mogę bo ciagnik nierejestrowany służy tylko do paszowozu.

 

To całkiem możliwe, że tuleja osiadła zbyt głęboko. Gdy będzie trzeba wymontować tuleje by skorygować jej położenie to będzie tylko można pomarzyć o 250pln :D
Nie ma sensu demontować sprawych pozostałych glowic.

Opublikowano
3 minuty temu, hubertb napisał:

Jak trzeba będzie demontować tuleje to lepiej zrobić remont.

A co ma wspólnego wyciek z remontem silnika?  
Nie wyrzuca się niepotrzebnie sprawnych części byle tylko się narobić.
Może i jest konieczność naprawy silnika, ale to zupełnie inny temat. To musi ocenić mechanik na miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Matey
      Jakie przewidujecie stawki za poszczególne usługi rolnicze w 2025? Względem sezonu 2024 planujecie zwiększyć stawki? Przyjmujecie stała kwotę na cały sezon czy w zależności od wahań cen np. oleju napędowego modyfikujecie ceny?
      kontyunacja tematu z 2024 roku:
       
    • Przez r49
      Proszę omijać firmę serbol .mieszcząca się srebrny Borek 18c.sprzedaja tam ruiny ciągników. Na ogłoszeniach piszą Zambrów. Zakop ciagnika tam to porażka trzeba jeszcze tyle mieć na naprawy.zaniżaja faktury. Cwaniaki
    • Przez Karolek132
      Witam ile bierzecie za gniecenie pryzmy z kukurydzy 
    • Przez Tanos
      Cześć, mam pytanie do Was – rolników praktyków.
      Rozważam wynajem maszyn do łąk i chciałbym poznać Wasze zdanie:
      Czy ktoś z Was byłby zainteresowany wynajmem takich maszyn jak:
      aerator 3 m – 900 zł/dzień (około 30 ha/doba = ~30 zł/ha),
      włóka łąkowa 6 m – 800 zł/dzień (30–40 ha/doba = ~20–27 zł/ha),
      podsiewacz traw 3 m – 1300 zł/dzień (około 15 ha/doba = ~87 zł/ha).

       Jak myślicie – cena jest realna czy za wysoka?
       Czy sami korzystalibyście z wynajmu, czy raczej każdy woli mieć swoje?
       Macie takie maszyny u siebie – faktycznie dają efekty (większy plon, mniej chwastów)?
       A może Waszym zdaniem inny sprzęt byłby bardziej potrzebny na wynajem?
      Chętnie poczytam opinie i doświadczenia.
      Pozdrawiam 
       
    • Przez Tanos
      Cześć, mam pytanie do Was – rolników praktyków.
      Rozważam wynajem maszyn do łąk i chciałbym poznać Wasze zdanie:
      Czy ktoś z Was byłby zainteresowany wynajmem takich maszyn jak:
      aerator 3 m – 900 zł/dzień (około 30 ha/doba = ~30 zł/ha),
      włóka łąkowa 6 m – 800 zł/dzień (30–40 ha/doba = ~20–27 zł/ha),
      podsiewacz traw 3 m – 1300 zł/dzień (około 15 ha/doba = ~87 zł/ha).

       Jak myślicie – cena jest realna czy za wysoka?
       Czy sami korzystalibyście z wynajmu, czy raczej każdy woli mieć swoje?
       Macie takie maszyny u siebie – faktycznie dają efekty (większy plon, mniej chwastów)?
       A może Waszym zdaniem inny sprzęt byłby bardziej potrzebny na wynajem?
      Chętnie poczytam opinie i doświadczenia.
      Pozdrawiam 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v