Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W 106 pod koniec produkcji był most carraro, a wcześniej most chyba był taki jak w 103,54 bo wystarczy spojrzeć na piastę koła w 106 i 110 i gołym okiem widać, że są różnej wielkości.

Edytowane przez tom1989
Opublikowano

110.54 Jest bardziej solidna i dużo bardziej popularna od 106. 

Jeśli ma to być główny ciągnik to 110 będzie lepszym wyborem. Ale na końcu i tak decyduje lepszy stan techniczny wybranych modeli, natomiast jeśli stan jest podobny, wybrałbym 110.

 

Opublikowano

Powiem tak wszystkie 106 które oglądałem miały właśnie oznaczenie B czyli mokre tuleje, zaś wszystkie 110 które oglądałem były na suchych tulejach. Może tylko zbieg okoliczności nie wiem. Napisałem tylko to co zaobserwowałem podczas oglądania tych ciągników.

Opublikowano

Po pierwsze najważniejszy będzie stan takiego ciągnika. Ja bym unikał ciągnika w wersji Nectra oraz ze skrzynią na półbiegach Tractronic oraz Tractoshift, bo nikt nie chce tego naprawiać. Po 95 albo 96 roku Renówki, przynjamniej serii54 mają wzmacnianą obudowę skrzyni biegów, tzn jest widoczny z zewnątrz po obu stronach dodatkowy masywny płaskownik. Ja mam jedną z 90 roku i u mnie obudowa pękła prawdopodobnie od pracy z ciężkim pługiem i musiałem przekłądać bebechy do innej budowy. Nie wiem czy teraz ale z 7 lat temu jak szukałem swojej Reni to w cenie 30 paru tysięcy to były złomy nie nadające się do niczego. Ja za jedną dałem 46 a za drugą 70 tys. Ta za 46 jest strasznie wymęczona, wszystko zużyte i ciągle coś nawala, z perspektywy czasu nieudany zakup, bo włożyłem w nią 20 tys na części, a jeszcze muszę wlożyć pare żeby znowu była sprawna. Z kolei ta za 70 ma zdecydowanie mniej awarii i jak się okazało nie miała rozbieranej jeszcze skrzyni biegów bo części wyglądają jak nowe, a klej uszczelniający jest oryginalnego koloru. Silnik chodzi tak równo jak w samochodzie. 

Opublikowano
19 godzin temu, jaco512 napisał:

Wersja 106 jest lżejsza, nie ma ramy pomocniczej przy silniku, mniejszy zbiornik paliwa, inne są też pompy wtryskowe

nie wprowadzaj w błąd lub doprecyzuj
Ciągnik rolniczy Renault 106.14 w oryginale 100 km Radom - Sprzedajemy.pl

3 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Ja bym unikał ciągnika w wersji Nectra oraz ze skrzynią na półbiegach Tractronic oraz Tractoshift,

nectra jak i multishift nie na tych modelach

Opublikowano
22 godziny temu, hodowcamlody napisał:

Szukam ciągnika koło 100km, zauważyłem że renault ma dwa modele w tej samej mocy. Różnią one się czymś? Seria 14,34,54 różni się gabarytowo? Konedata nic nie wyjaśnia. pozdro

106.54 dla Helmuta szła na skrzyni 40, również krótszy ryj no i w tym przypadku brak ramy, więc jeśli zależy Ci na szybkim i zwrotnym ciągniku to musisz patrzeć właśnie na ten

Opublikowano

W john deerach jest rama z prawdziwego zdarzenia bo idzie od przedniego tuza do tylnego mostu. W Renacie rama łaczy tylko silnik ze skrzynią pośrednią, a tam gdzie są największe obciążenia ramy brak. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v