Skocz do zawartości

Mala ilość paliwa w odstojniku, brak mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, panowie mam taki problem z c330m, a mianowicie 

1. Czy w waszych c330m też jest mała ilość paliwa w odstojniku?? U mnie jest tak z 3/4 i tyle, nawet jak go odpoowietrze to po krótkim czasie znów to samo. 

2. Czy brak mocy może być spowodowany (czytaj punkt 1)? Bo już mam jej dość, w tamtym roku przeszła remont silnika, głowica,tuleje,tłoki, pierścienie, panewki na korbach, na wale nie ruszałem dopiero w tym roku się będę za to brał bo chyba ciśnienie gubi, pompa i wtryski zrobione w zakładzie Bosch Skrobòw, wszystko ustawione tak jak powinno być, filtry paliwa zmienione no i tez się polepszyło ale to nadal nie jest to. Jak ją odpale w zimniejsze dni to chodzi hmm ( tak jak by przez siłę,np przy włączanej kosiarce rotacyjnej na wolnych obrotach) później jest trochę lepiej ale to nadal nie to, na jesień jak orałem stare ztalerzowane truskawki (ugòr) to musiałem orać 2 biegiem 😐😐bo nie miała siły 3 ani 4. Z tego co zauważyłem przy ustawieniu zaworów to popychacz od 1 zaworu (od chłodnicy) ma luz lewo-prawo. I czy to by było to?? Już nie chce wymieniać na oślep bo tyle kasy włożone a efektów prawie brak. Ajj rozpisałem się ale tylko dla tego żeby ktoś mi pomógł z tym ciągnikiem. Pozdrawiam Łukasz

 🙂🖐️ P.S takie coś było w filtrach paliwa.

IMG_20220104_114401.jpg

Opublikowano

Rozpisałeś się ale nie podałeś podstawowych rzeczy... kąt wtrysku próbowałeś opóźniać/przyspieszać? Czy dymi jeśli tak to na jaki kolor, czy dawałeś pompę z wtryskami przykładowo po tej regeneracji do innego fachowca żeby sprawidzil to jeszcze raz? Rozrząd ustawiony na znaki. ? Paliwo z baku po ściągnięciu wężyka leci normalnie?


Pompka przy pompie nowa?

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Kąt wtrysku jest ustawiony tak jak powinno być, tzn kołek wpada w koło zamachowe i paliwo w kapilarze drgnie, między kreską na pompie a kreska na kole zębatym jest ok 1-1.5 różnicy, pytałem Przemo traktor czy jest sens ja delikatnie przyspieszyć,odpowiedział mi że nie, no ale nie dawało mi spokoju ta różnicą ze znakami i ustawiłem ja według znaków i było jeszcze gorzej, hm jak ją odpale to dymi na taki jasno Brązowy kolor, a jak chodzi na wolnych obrotach i pedał gazu pójdzie od razu w podłogę to na czarno przykopci,nie dawałem pompy ani wtrysków do kogoś innego bo przed remontem pompy na 1.6ha orki spaliła ok 25-27l ropy, a teraz spalanie  bardzo się zmniejszyło, i stwierdziłem że jest ok, mam założony filterek paliwa na przewodzie z baku, myślałem że to może w tym leży problem, usunąłem go i paliwo leciało bezpośrednio z baku, efektu brak. Pompka wymieniona rok temu. We wcześniejszym poście zapomniałem dodać że jak jest zimna to jest straaasznie przymulona, tak że jak jadę na wolnych obrotach i w porę nie dam gazu do oporu to muszę nadusic sprzęgło żeby nie zgasła, jak się troszkę rozgrzeje to jest lepiej 

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano

Ciekawe jakie jest ciśnienie na wtryskiwaczach ustawione. Zobacz czy zaworek zwrotny w pompie daje opór. Kiedyś miałem podobny problem w c360 i była wyrobiona sprężyna. Po wymianie na nowy problem ustał

Opublikowano (edytowane)

Możesz powiedzieć gdzie znajduje się ten zaworek? Myślisz że przy regeneracji go olali jak by był popsuty.? Ale z drugiej strony jak by nie trzymał ciśnienia to może by bardzo ciężko paliła? A pali dobrze, tzn jak jej nie podgrzeje świec to pewnie by nie zapaliła, ale jak podgrzeje jej tak że 30 sekund to pali dobrze.

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano

Zaworek jest na powrotnym przewodzie przy pompie. Wygląda jak wkręcona śruba w śrubę. Z resztą zobacz w necie. Radził bym ją wykręcić, sprawdzić nawet ustami czy daje opór i czy zamyka w jedną stronę przepływ.

Zobacz jeszcze czy przy energicznym dodaniu gazu listwa wtryskowa w pompie otwiera sekcje na maxa, czy się przypadkiem nie zacina.

Opublikowano

Jeszcze sprawdź przewód od filtra paliwa do pomki ręcznej. 

U nas kiedyś nie miała mocy, dusiła się zapowietrzała. Filtry zmienione i nic. A okazało się że przewód był zapchany czymś w rodzaju  pakuł lnianych. Prawdopodobnie filtr paliwa się rozlatywał i tak się nagromadziło tego syfu. Sprężonym powietrzem nie szło wydmuchnąć

Śruby też przedmuchaj, zobacz czy nie ma wewnątrz brudu zmniejszającego przepływ.

Opublikowano
1 godzinę temu, Bzyk333 napisał:

Zaworek jest na powrotnym przewodzie przy pompie. Wygląda jak wkręcona śruba w śrubę. Z resztą zobacz w necie. Radził bym ją wykręcić, sprawdzić nawet ustami czy daje opór i czy zamyka w jedną stronę przepływ.

Zobacz jeszcze czy przy energicznym dodaniu gazu listwa wtryskowa w pompie otwiera sekcje na maxa, czy się przypadkiem nie zacina.

Jak mam sprawdzić tą listwę wtryskową? Pompa jest zaplombowana i nie chce jej otwierać bo w razie czego będzie po gwarancji,

 

7 minut temu, Agrest napisał:

Jeszcze sprawdź przewód od filtra paliwa do pomki ręcznej. 

U nas kiedyś nie miała mocy, dusiła się zapowietrzała. Filtry zmienione i nic. A okazało się że przewód był zapchany czymś w rodzaju  pakuł lnianych. Prawdopodobnie filtr paliwa się rozlatywał i tak się nagromadziło tego syfu. Sprężonym powietrzem nie szło wydmuchnąć

Śruby też przedmuchaj, zobacz czy nie ma wewnątrz brudu zmniejszającego przepływ.

Hm, skoro taki syf pływał w paliwie to może mogło się coś i przytkać, ale to w poniedziałek dopiero sprawdzę. 

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia podstawowych rzeczy. Zdejmij przewód paliwowy z łącznika - oczka na pompce zasilającej i odkręć to " oczko " , sprawdź czy coś tam nie blokuje przepływu paliwa  w otworze łącznika i w śrubie drążonej. Przepompuj układ pompką ręczną , w tym czasie powinno być słychać charakterystyczne chrapliwe bzyczenie zaworu przelewowego pompy wtryskowej , ale słyszalne tak jakby w zbiorniku paliwa. Sprawdź przepustowość filtru powietrza , jeżeli masz stary typ filtra , to czy grzybek tego filtru nie jest zsunięty do końca na rurze ,  bo wtedy może występować  dławienie silnika,.

Opublikowano (edytowane)

Brak paliwa w odstojniku tak na logikę to problem z jego zasilaniem.

Teraz miałem problem w ładowarce z silnikem deutz 3cyl chłodzonej powietrzem. Brak mocy, nie wchodziła na obroty ale ani razu się nie zapowietrzała.

Wymieniłem filtr. Jest pionowy  Myślę zleję wszystko bo ze 4setki paliwa będzie. A tu pusty filtr. Wymiana nie pomogła.

Odkręciłem nadal pusty może 50ml się wylało. 

Zadzwoniłem do zakładu powiedzieli że pompka wysiadła. Zawiozłem na wzór. 150zł, ale poprosiłem o przekręcenie króćców. Ten na wejściu był dosłownie zaklejony mazutem. Dodatkowo w pompce była siateczka zasypana tym samym gównem. 

Więc sama eymiana filtrów czasem nie pomaga. Prześledź całą drogę ON do odstojnika

Edytowane przez Agrest
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Agrest napisał:

Brak paliwa w odstojniku tak na logikę to problem z jego zasilaniem.

 

Idąc tym tokiem myślenia to przyczyna mogłaby leżeć tylko w kraniku, bo śruby przy pompie podczas wymiany trzeba odkręcić. Ale nie zaszkodzi sprawdzić drugi raz.

Ale miałem kilka razy do czyszczenia z podobnymi usterkami i w polskich i w zachodnich maszynach i najczęściej winna była pompa.

Ta listwa w środku potrafi się zacinać i pomimo że będziesz deptał na pełen gaz on będzie pracował na pół mocy

Edytowane przez Bzyk333
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Steyerek8100 napisał:

A przed remontem było normalnie? . Najlepiej jakbys miał możliwość podmiany pompy wtryskowej i sprawdzenia wtrysków. To by wykluczyło układ wtryskowy /zła regenerację pompy.

Przed remontem silnika była tragedia, przy 3'C na dworze już jej nie mogłem odpalić, a pan który robił głowice powiedział że zawory ssące nie istnieją w tej głowicy, a po regeneracji pompy troszkę może i się polepszyła siłą ale przede wszystkim spalanie się zmniejszyło. P.S tak dymiła przed remontem pompy a jutro wstawię filmiki jak chodzi jak jest zimna.

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano (edytowane)

Ja kilka lat temu też miałem podobne problemy. Nawet pompkę zasilająca zmieniłem na nową ... a okazało się że jak wyżej andrzej78 wspomniał, przetkane oczko przed pompką zasilającą. Paliwo leciało, ale wolniej, silnik niby chodził, ale przy robocie na wyższych obrotach co chwilę spadały obroty, a potem gasł.

Edytowane przez tracker
Opublikowano

W sumie tragedii nie było, wystarczyło zmniejszyć dawkę paliwa. A może ustawili zbyt niska dawkę na pompie? 

Sprawdź najpierw tak jak piszą koledzy wyżej, a jeśli to nic nie da to można mu na próbę dołożyć trochę paliwa na pompie. U mnie w 1224 tak było po pseudo regeneracji

Opublikowano (edytowane)

To tak, przewody drożne, pompka ręczna przedmuchana, zaworek sprawdzony (dmuchałem w niego) i jak dmucham w niego pełną parą to tak jak by delikatnie puszczał, i nie wiem czy tak ma być czy nie, jadę za raz po nowe podkładki i się zobaczy. A tak wygląda śrubka od dawki paliwa.

IMG_20220124_102909.jpg

IMG_20220124_102857.jpg

Edytowane przez lukasz51195

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v