Skocz do zawartości

Claas Arion hamulec pneumatyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam problem z hamulcami pneumatycznymi do przyczep, a dokładnie zawsze jak zaciągałem ręczny bez przyczepy, to po spuszczeniu go było słychać takie psyknięcie powietrza że zaworek puścił powietrze. teraz od jakiegoś czasu tego nie słysze, a po podłączeniu przyczepy nie moge spuścić jej z hamulca recznego, w koncu po którymś razie odpuszcza, ale na postoju musze uważać na zaciaganie hamulca ręcznego bo problem wraca.... co może być przyczyną?

Opublikowano

Ja miałem taką sytuację, że gdy niby hamulec był spuszczony to przyczepa potrafiła trzymać, musiałem zaciągać i puszczać ręczny i problem tkwił w cięgiełku do regulacji hamulca pneumatycznego. Znajduje się on po lewej stronie ciągnika, na górnej części bloku skrzyni, znajdzie się go najszybciej idąc po lince hamulca ręcznego. Trzeba koło ściągnąć, porządnie zabezpieczyć i regulować. Trzeba również pamiętać, że jedna strona ma lewy gwint.

  • Like 1
Opublikowano
13 minut temu, artur04c napisał:

Ja miałem taką sytuację, że gdy niby hamulec był spuszczony to przyczepa potrafiła trzymać, musiałem zaciągać i puszczać ręczny i problem tkwił w cięgiełku do regulacji hamulca pneumatycznego. Znajduje się on po lewej stronie ciągnika, na górnej części bloku skrzyni, znajdzie się go najszybciej idąc po lince hamulca ręcznego. Trzeba koło ściągnąć, porządnie zabezpieczyć i regulować. Trzeba również pamiętać, że jedna strona ma lewy gwint.

masz może jakieś zdjecia z tej naprawy? jaki masz ciagnik i rocznik? ja mam sporo zawórów od pneumatyki obok butli na powietrze przy lewym tylnym kole 

Opublikowano

Arion 640 2008r. Zdjęć nie posiadam, ale to musi być obok mechanizmu hamulca ręcznego, taka dzwigienka około 10-12 cm z dwoma jabłkami (takie jak od siłowników gazowych do drzwi/szyb) tyle, że metalowe. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Claas arion 550 czesci skrzynia most

Tutaj widać mechanizm hamulca ręcznego i tam za linką będzie te cięgło, ogólnie tam jest taki wspornik podgięty i ciężkie dojście bo jeszcze kabina przeszkadza, ale chociaż nakieruję gdzie to szukać ;) zdj z olx, a Twój jaki model i rocznik ? bo butle przy kołach mają nowsze modele ;)

Edytowane przez artur04c
  • Like 1
Opublikowano

Ostatnio też smarowałem u siebie w arionie hamulec ręczny. Było tak samo, że po spuszczeniu ręcznego odbijał po czasie. Najlepiej wejść od tyłu pod spód i wcisnąć się obok lewej zwolnicy w koło. Jedna osoba musi siedzieć w kabinie i zaciągać ręczny a druga smarować linkę i cięgiełko. Tylko pod koło coś trzeba podłożyć.

Opublikowano (edytowane)

Mój jest chyba 2015. Od razu jak tam będziesz sprawdź sobie czy masz dokręcone śruby co mocują wsporniki od ramion bo u mnie na jednej stronie był luz i mogło pochwę oberwać. 

IMG_20211213_103538.jpg

Edytowane przez grzybu1
Opublikowano (edytowane)

Luzu na krzyżakach  nie reguluje się jedynie można regulować luz między zębny pomiędzy kołem talerzowym, a wałkiem atakującym.

Edytowane przez artur04c
Opublikowano

Luźna jak dobrze pamiętam jest oś co idzie od krzyżaka. Serwis jak był przy okazji innej sprawy to powiedział, że jest tolerancja do regulacji, a jak mocno wyrobione to trzeba dorabiać podkładki. Na necie znalazłem zdjęcie pod jaką śrubę mają one iść ... Ktoś miał z tym styczność już ?

Screenshot_2022-01-03-19-42-48-909_com.android.chrome.jpg

Opublikowano

Temat już był kiedyś przerabiany, tam są tulejki i podkładki. Jak jest wybite to stuka podczas skręcania na włączonym napędzie. Koszt tulejki coś 20 zł, jak wyrobi sworznie to 400 zł jeden, jak wyrobi te widełki to też 400-600 zł więc trzeba się spieszyć, a i jeszcze malutki symering coś pewnie 20 zł.

Opublikowano

problem z hamulcami sie rozwiazał, nie był to problem z mechanizmem hamulca ręcznego, tylko w arionach zawory od pneumatyki są po lewej stronie przy tylnym kole. I tam jest zawór od sterowania hamulcami przyczep itp i ten zawór sie poprostu zawiesił i ciagle trzymał tak jakby hamulce byly zaciągniete. To wszystko przez zanieczyszczenia z koła i kurz, pomimo osłony i tak dostaje sie tam ziemia i kurz. Beznadziejne miejsce wybrali konstruktorzy Ariona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez dzikidaniel
      Po dniu pracy i zgaszeniu go po pracy i próbie odpalenia na drugi dzień pojawiają się błędy:
      76FB  76FC  76FA  76FD  7554  76FE  76F1  76F9
      Tak jak na zdjęciu poniżej:

      Szukałem czy jakiś bezpiecznik nie wywalił, jak na złość wszystko jest ok, na dzień kolejny rozebrałem tylny panel by dojść do sterownika i posprawdzać wtyczki i o dziwo odpalił kilka razy, błędy zginęły, ale szczęście krótko trwało i problem wrócił po chwili. Gdzie szukać problemu? Będzie to problem z komunikacją z CAN?
    • Przez artur04c
      Witam, gdzie dobrej jakości kupić osłonę eroklopilota do Ariona ? Bo mój już skończył żywot, a szkoda żeby kurz dam dochodził. Dokładnie chodzi mi o tej Joystick.
       

    • Przez Michaln360
      Witam problem Claas Celtis 456 nie działa EHR po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka książki 1 długi i 4 krótkie  tak jak na filmie Co może być przyczyną spotkał się ktoś z takim czymś. Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
      VID_20251213162524.mp4
    • Przez Tula0911
      Witam czy w class xerion 3300 podczas rozruchu powinien gasnąć monitor 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v