Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, tommy66692 napisał:

Polecam bardzo dobra maszyna 

Spokojnie proszę się nie jarać 

Z drugiej strony Chińczycy też na początku robili dziadostwo a nie samochody a teraz wypierają takie marki jak BMW czy Mercedes 

16 minut temu, Aroo22 napisał:

Kto ci chłopie na to odpowie? Jak sam powiedziałeś, że to jest wynalazek, ciekawe czy w ogóle ktoś to kupił. 

Oj ja tylko pytam bo może ktoś widział te traktory 

Ps nie sztuką jest iść i u dilera kupić nowy traktor za 500 tys. Czy nawet milion 

Proszę mi uwierzyć że te najdroższe to też szorty 

Opublikowano

A moim zdaniem to kupno ciągnika to sobie ubzdurałeś w głowie , albo ci się coś przyśniło , i teraz wypisujesz jakieś cuda na kilu , co jeden twój post kłuci się z drugim , Po drugie jak ktoś szuka ciągnika do transportu to wie czego chce i już wie w którą stronę przy czymś takim trzeba się kierować  a nie rzucać  jakieś teksty co się nie trzymają kupy 

Opublikowano (edytowane)

Co do wyboru - to fakt Puma ma lepszą cenę. Zapytaj się siebie czy chcesz za 40tyś mieć starą, przestarzałą konstrukcję przekładni, w której słabo przełącza między 11/12 lub 12/13 i ma dziurę w prędkościach w okolicach 11 km/h. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to Puma.

 

Edytowane przez shreck
Opublikowano

Dyna to jest skrzynia guma.50procent udział ma massey i 50 procent claas .Jeżeli myślisz o niej to są dopracowane skrzynię,tylko dyna4 trochę brakuję półbiegów.Lepiej patrz za dyna6

  • Thanks 1
Opublikowano
9 godzin temu, shreck napisał:

Co do wyboru - to fakt Puma ma lepszą cenę. Zapytaj się siebie czy chcesz za 40tyś mieć starą, przestarzałą konstrukcję przekładni, w której słabo przełącza między 11/12 lub 12/13 i ma dziurę w prędkościach w okolicach 11 km/h. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to Puma.

 

Dodajmy jeszcze dla porządku z PC, bo o takiej skrzyni mówimy,że jest to sprawdzona konstrukcja (raczej bezawaryjna), dość cicha (nie wyje jak np EC). To przełączanie to zakresy i ciężko to uznać za duża wadę - trzeba sie nauczyc to obslugiwac. Gorsza jest dziura ok 11km/h ale pewnie też da się z tym żyć zonglujac trochę obrotami. 

 

Opublikowano

Kubotą jeździłem bardzo krótko, trudno coś powiedzieć, jednak 8 półbiegów brzmi ciekawie.

Tak sam z nową skrzynią CNH z 8 biegami pod obciążeniem - jednak w internecie wszycy sobie chwalą jej pracę.

DYNA6/HEXA - 6 biegów pod obciążeniem i zależy od marki różne możliwości automatyki.

 

Wiadomo, że 8 jest lepsze jak 6. Jednak czy konieczne? Zazwyczaj 6 jest wystarczające. Pokrycie biegów jest ok, tzn Ostani bieg na drugim zakresie to prawie to samo co 2 bieg na kolejnym zakresie.

4 to czasem lub często zbyt mało (JD jakikolwiek Quad, DYNA4, Quadrashift, Electrocommand). Chyba że masz równe pola, to wtedy 4 jest ok.

  • Thanks 1
Opublikowano
Dnia 18.12.2023 o 15:09, slavik80 napisał:

Kolego  widze, ze  znasz sie na przekladniach, co myslisz o kubocie? Dyna z massey oraz ktora  z new Holland? Kolega onion z nh polecal dc.

Mysle o ciagniku w okolicach 130-140 km

Dyna 6 bardzo dobra skrzynia w claasie jak kolega tutaj pisze jest taka sama jeździłem i Masseym i Claasem to wydaje mi się że w claasie jest lepiej to zsynchronizowane może to zależy od sterownika skrzyni. Natomiast jeśli chodzi o ciągnik 130/140 to patrz na wyposażenie i cenę weź pod uwagę claasa lub Massey Ferguson i odległość do serwisu też jest ważna 

  • Thanks 1
Opublikowano

Widzsz mowiac o serwisie  to w 2007 roku kupilem nowego farmtraca w Fino w Chelmie, to ten serwis to calkowite nieporozumienie... teraz chyba maja deutza fahra. 

Cenowo to chyba wyjdzie massey ferguson seri M.

Class tez  mam w podobnej odleglosci.

 

Opublikowano
9 godzin temu, slavik80 napisał:

Widzsz mowiac o serwisie  to w 2007 roku kupilem nowego farmtraca w Fino w Chelmie, to ten serwis to calkowite nieporozumienie... teraz chyba maja deutza fahra. 

Cenowo to chyba wyjdzie massey ferguson seri M.

Class tez  mam w podobnej odleglosci.

 

Jeśli oba w podobnej odległości to zwróć jeszcze uwagę na przeglądy ile sobie życzą za roboczogodzinę i ceny części. New Holland też dobre ceny miał 

  • Thanks 1
Opublikowano
Dnia 19.12.2023 o 08:09, shreck napisał:

Kubotą jeździłem bardzo krótko, trudno coś powiedzieć, jednak 8 półbiegów brzmi ciekawie.

Tak sam z nową skrzynią CNH z 8 biegami pod obciążeniem - jednak w internecie wszycy sobie chwalą jej pracę.

DYNA6/HEXA - 6 biegów pod obciążeniem i zależy od marki różne możliwości automatyki.

 

Wiadomo, że 8 jest lepsze jak 6. Jednak czy konieczne? Zazwyczaj 6 jest wystarczające. Pokrycie biegów jest ok, tzn Ostani bieg na drugim zakresie to prawie to samo co 2 bieg na kolejnym zakresie.

4 to czasem lub często zbyt mało (JD jakikolwiek Quad, DYNA4, Quadrashift, Electrocommand). Chyba że masz równe pola, to wtedy 4 jest ok.

Wejdą szkrzynie co będą miały 12 podbiegów to napiszesz że 6-8 mało? Jak często w polu zmieniasz bieg? Ludziom w d*pach się przewraca, kiedyś wrzucili jeden bieg na cały dzień i było dobrze a teraz nawet na poprzeczniaku że 3 razy trzeba zmienić 

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
17 godzin temu, krzychu121 napisał:

Miał ktoś do czynienia z  mc cormickiem X6.616? Według prospektów prosty mechaniczny, duży , twardy ciągnik za nieduże pieniądze.  Może ktoś się przyglądał?

Nie wiem czy warto się pchać cena mało odbiega od Claas Arion 630 w first Claas po negocjacjach  za dopłatą można wziąć cmatic bardzo dobra bezstopniowa skrzynia gwarancja 5 lat lub 5000 godzin . Obszarnik 700 ha przesiadł się z jd na Claas robią w h*j godzin rocznie ma 3 sztuki zamówione kolejne 2 Claas cmatic . Raz jeździłem na testach fajna sprawa bardzo wygodny ciągnik a cena mniejsze pół fendta 716 czyli trzeba się zastanowić. Miałem w zamiarze Vario ale po teście Arion cmatica  i fendta oraz po zapoznaniu sie z cenami wszystkich przegladow od 0-2000h robionych przez serwis bo gwarancja szczeze zwątpiłem . Do tego przeraża ilość ciągników valtra i Fendt bez kabin rozpolowionych itp u dealera na warsztacie Dla porównania też ceny przeglądów valtra też przerażają do tego w t 5 nawet przy wymianie oleju w silniku trzeba serwis bo nie skasuje błędów od wymiany . 

Opublikowano
Przed chwilą, slavik80 napisał:

Mozesz Kolego  podac ceny konkretnie? Ile  te przegląd kosztuje I ceny tego clasa?

Pewnie w każdym serwisie inne ceny dlatego najlepiej pytać u tych w pobliżu miejsca swojego zamieszkania. 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, slavik80 napisał:

Mozesz Kolego  podac ceny konkretnie? Ile  te przegląd kosztuje I ceny tego clasa?

Claas ceny masz wystarczy wpisać Claas first Claas i są ceny sporo można z tej ceny jeszcze zejść w zależności od dealera . Przegląd np 1200 h valtra z robocizna 18000 Fendt jeszcze więcej tyle że na 1500 h . Poprzednie na 500 h itp tak samo mocno drogie ale nie chcę robić antyreklamy niech każdy dzwoni i pyta sam . Dzisiaj przy tej opłacalności mi się wydaje że priorytetem powinna być cena ciągnika o określonej mocy , jak najdłuższa gwarancja najtańsze przeglądy bo wiadomo że czy to Fendt jd Claas valtra czy inne to wszystko złom i plastelina a tylko niewielkie różnice są na korzyść którejś marki marek że jest użyte mniej gownolitu czy więcej . Ogólnie jesli chodzi o valtra to tak trochę lipa jak się skrzynia sypie na 2000 h bo mam właśnie blisko taki przypadek wspomnę że na 1300 h była rozpolawiana bo coś tam z tylnym wom się wydarzyło. Gospodarz przeklnal już ja dawno 

Edytowane przez alfa
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
23 minuty temu, alfa napisał:

Claas ceny masz wystarczy wpisać Claas first Claas i są ceny sporo można z tej ceny jeszcze zejść w zależności od dealera . Przegląd np 1200 h valtra z robocizna 18000 Fendt jeszcze więcej tyle że na 1500 h . Poprzednie na 500 h itp tak samo mocno drogie ale nie chcę robić antyreklamy niech każdy dzwoni i pyta sam . Dzisiaj przy tej opłacalności mi się wydaje że priorytetem powinna być cena ciągnika o określonej mocy , jak najdłuższa gwarancja najtańsze przeglądy bo wiadomo że czy to Fendt jd Claas valtra czy inne to wszystko złom i plastelina a tylko niewielkie różnice są na korzyść którejś marki marek że jest użyte mniej gownolitu czy więcej . Ogólnie jesli chodzi o valtra to tak trochę lipa jak się skrzynia sypie na 2000 h bo mam właśnie blisko taki przypadek wspomnę że na 1300 h była rozpolawiana bo coś tam z tylnym wom się wydarzyło. Gospodarz przeklnal już ja dawno 

Reklamy nie robię ale u nas dużo osób wybiera pomiędzy Massey Ferguson a Claas w większości przypadków. Massey Ferguson a Claas te same skrzynie a silnik w Massey Ferguson ten sam co w valtrze grupy agco silniki sisu mają dobrą opinię. 

42 minuty temu, slavik80 napisał:

Mozesz Kolego  podac ceny konkretnie? Ile  te przegląd kosztuje I ceny tego clasa?

Jakiej mocy konkretnie ciągnik cię interesuje ? 

  • Thanks 1
Opublikowano
42 minuty temu, alfa napisał:

Claas ceny masz wystarczy wpisać Claas first Claas i są ceny sporo można z tej ceny jeszcze zejść w zależności od dealera . Przegląd np 1200 h valtra z robocizna 18000 Fendt jeszcze więcej tyle że na 1500 h . Poprzednie na 500 h itp tak samo mocno drogie ale nie chcę robić antyreklamy niech każdy dzwoni i pyta sam . Dzisiaj przy tej opłacalności mi się wydaje że priorytetem powinna być cena ciągnika o określonej mocy , jak najdłuższa gwarancja najtańsze przeglądy bo wiadomo że czy to Fendt jd Claas valtra czy inne to wszystko złom i plastelina a tylko niewielkie różnice są na korzyść którejś marki marek że jest użyte mniej gownolitu czy więcej . Ogólnie jesli chodzi o valtra to tak trochę lipa jak się skrzynia sypie na 2000 h bo mam właśnie blisko taki przypadek wspomnę że na 1300 h była rozpolawiana bo coś tam z tylnym wom się wydarzyło. Gospodarz przeklnal już ja dawno 

Co oni tam robią na tych przegłądach że sobie życzą  za taki przegląd pod 20.000 zł ? Oleju  niech wejdzie za ok 3 tys , filtry za 2 tys , paski w silniku i inne duperele niech będzie 2 tys + robota z 1 tys , to razem będzie pod 8 tys . Co oni jeszcze robią że cena rośnie jeszcze o 10 tys zł? 

Opublikowano

A h*j ich wie może kalamitki smarują . 900 zł 20 l do przekładni sporo go wejdzie do hydrauliki pod 50 l do silnika pewnie ponad 20 też drogi . Filtrów od zajebania jakieś od pneumatyki po 600 zł paliwowe chyba 700 zł hydrauliki tak samo i się suma zbiera . Powietrza 1000zl 

Opublikowano
21 minut temu, mysza103 napisał:

Co oni tam robią na tych przegłądach że sobie życzą  za taki przegląd pod 20.000 zł ? Oleju  niech wejdzie za ok 3 tys , filtry za 2 tys , paski w silniku i inne duperele niech będzie 2 tys + robota z 1 tys , to razem będzie pod 8 tys . Co oni jeszcze robią że cena rośnie jeszcze o 10 tys zł? 

Panie to jest serwis chcesz gwarancję mieć musisz zapłacić jak nie to rób sam 😁

Opublikowano
3 godziny temu, alfa napisał:
3 godziny temu, slavik80 napisał:

Mozesz Kolego  podac ceny konkretnie? Ile  te przegląd kosztuje I ceny tego clasa?

Claas ceny masz wystarczy wpisać Claas first Claas i są ceny sporo można z tej ceny jeszcze zejść w zależności od dealera . Przegląd np 1200 h valtra z robocizna 18000 Fendt jeszcze więcej tyle że na 1500 h . Poprzednie na 500 h itp tak samo mocno drogie ale nie chcę robić antyreklamy niech każdy dzwoni i pyta sam . Dzisiaj przy tej opłacalności mi się wydaje że priorytetem powinna być cena ciągnika o określonej mocy , jak najdłuższa gwarancja najtańsze przeglądy bo wiadomo że czy to Fendt jd Claas valtra czy inne to wszystko złom i plastelina a tylko niewielkie różnice są na korzyść którejś marki marek że jest użyte mniej gownolitu czy więcej . Ogólnie jesli chodzi o valtra to tak trochę lipa jak się skrzynia sypie na 2000 h bo mam właśnie blisko taki przypadek wspomnę że na 1300 h była rozpolawiana bo coś tam z tylnym wom się wydarzyło. Gospodarz przeklnal już ja dawno

Widzisz, ja znam gospodarstwo gdzie 300ha obrabiają tylko Valtry I bez poważnej  awarii. Coś jest ze skrzyniami w Valtrze, bo słyszy się o problemach. Pytanie jak jest użytkowana. Jak ktoś pod bardzo dużym obciążeniem zmieni zakres, to mogą paść synchronizatory. U mnie w okolicy jeździ jeszcze kilka valtr i również bez awarii. Na pewno skrzynia to najsłabszy punkt tego ciągnika. Zgadzam się z tym, że cmatic jest bezstopniowka, która jest zaraz po vario i autopowr z JD. Potem AC i cvt z CNH i na końcu bezstopniowka z valtry. Chyba ze ktoś rozważa serię q, bo tam już jest sprawdzone vario z fendta. 

Rzeczywiście te ceny za przeglad, to masakra. 

Jak łapiecie godziny do przeglądu na koniec sezonu to robicie serwis na jesieni czy na wiosne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v