Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 19.02.2022 o 20:51, Shaun napisał:

Arion w podstawie ma dyna 4/quadri a masej 5711 M może mieć i 12x12 i dyna 4. 

@Darek8787 joy w Claas taki  nawet nawet ale mi osobiście nie leży pstryczek od przewalania biegów/zakresów, bardziej mi sie widzi dźwignia T i rewers z emefa; skrzynie niby te same, rozkład masy lepszy ponoć w Arionie

w tym tygodniu wycena  za 5710 M dyna 4 z fabrycznym ładowaczem i tuzem + para hydrauliki, amor kabina (ośki nie ma w tej serii), 3 pary mech hydro, sprzęgło w hamulcu,  i  lepsza pompa  plus jakieś pierdy za 262 tys, moze być ??

 

Ta cena MF to netto rozumiem.

Ile policzyli, ci za przedni tuz + para hydro?

Opublikowano

ttak netto, nie wiem co po ile bo to nie moja wycena i wyposażenie z grubsza z pamięci pisałem, mogłem coś pomieszać z wyposażeniem i ceną ale ogólnie  dobrze doposażony jak na tę serię i pewnie znajomy go niebawem klepnie

sama koncepcja pstryczka jest spoko tylko żeby był lepiej wyczuwalny opór na przejściu miedzy wyborem biegu a zakresu - pewnie kwestia wprawy

 

 

 

Opublikowano
25 minut temu, Marekk91 napisał:

Dobrze wiedzieć, dealer chyba wie to co zje

cale felgi to jedno a jak sądzicie z szerokością? czy taki Arion 440-450 lepiej będzie szedł na oponach 540 czy na 600. bo niektórzy mówią że około 120 KM to na 540 złapie uślizg ale pojdzie a 600 to duży opór i jak będzie uślizg to go przymuli ten opór. jak uważacie?

Opublikowano
Darek8787 napisał:

25 minut temu, Marekk91 napisał:

Dobrze wiedzieć, dealer chyba wie to co zje

cale felgi to jedno a jak sądzicie z szerokością? czy taki Arion 440-450 lepiej będzie szedł na oponach 540 czy na 600. bo niektórzy mówią że około 120 KM to na 540 złapie uślizg ale pojdzie a 600 to duży opór i jak będzie uślizg to go przymuli ten opór. jak uważacie?

lepiej 600 bo na 540 to trochę kiepsko wygląda bo poszerzenia wystają , na 600 jak przymuli to bieg niżej i też pójdzie

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 20.02.2022 o 08:02, Marekk91 napisał:

Valtra t175, warto dokładać do większego koła 710/42 cale czy lepiej standard 710/38 cali? Dealer chwali 38 bo większy balon więc miękka do jazdy. Ogólnie mam problem z oponami, nie wiem czy brać 650 z dociążeniem kół, czy 710, bo planuje w przyszłości podniesienie mocy i nie wiem czy 650 będą wystarczające (mam inne ciągniki do mniejszych prac)

Powiedz jeszcze jaki profil opony przy 42" i 38", bo może być tak, że opony będą miały taką samą wysokość, a przy 38" balon będzie większy, zejdziesz bardziej z ciśnieniem i przyczepność będzie lepsza. Aczkolwiek i tak brałbym 710.

Opublikowano
16 godzin temu, forterra11441 napisał:

Powiedz jeszcze jaki profil opony przy 42" i 38", bo może być tak, że opony będą miały taką samą wysokość, a przy 38" balon będzie większy, zejdziesz bardziej z ciśnieniem i przyczepność będzie lepsza. Aczkolwiek i tak brałbym 710.

Faktycznie najwazniejsze pominąłem 🤐 38 cale - profil 70, 42 - 60

Opublikowano (edytowane)

Mam wycenę aktualną na Ariony 430 i 450 na bogato raczej produkcja na jesień 2022

cechy wspólne dla obu modeli:
First Claas
kabina wysoka z lukiem
miękka oś proactiv
tuz fabryczny z 1 parą hydrauliki
obciążnik 800 kg
wom 540/540E/1000
automatyka wom
automatyczne stabilizatory TUZ
fotel grammer pneumatyczny
full oświetlenie z led na dachu
2 koguty
automatyka skrzyni biegów- wszystkie zakresy i połbiegi w automacie bez sprzęgła
sprzęgło w hamulcu
2 pamięci obrotów i bieg uwrociowy
3 pary hydrauliki plus wolny spływ
pompa zębata 100l/min
alternator 200A
układ grzania płynu w bloku silnika
kierownica skórzana
kolorowy wyświetlacz CIS z komputerem pokładowym
wiązka i gniazda ISOBUS
stelaż do mocowania monitorów od maszyn
chlodzony schowek pod siedzeniem pasażera
radio mp3 bluetooth
klimatyzacja manualna
poszerzenia i wydłużenia błotników

a teraz różnice:
Arion 430
115 KM (nie ma boosta)
opony 540/440 Trelleborg
kabina na silentblockach gumowych
skrzynia biegów Quadractiv 16×16

cena 301 tysiecy zł netto

Arion 450
125 KM (135 KM z boostem)
opony 600/480 Trelleborg
kabina amortyzowana mechanicznie na sprężynach w 2 punktach
skrzynia biegów Hexactiv 24x24

cena 320 tysięcy zł netto

wspominałem kilka postów wcześniej w temacie modernizacja jeszcze o Case Maxxum 125 w słabym wypasie wyposażenie opisywałem za 288 netto jak wyposażenie lepsze mu dodać prawie takie jak w Claasach to około 320 netto za multicontroler na Firestonach.

Jakby z Ariona 450 zrobić podstawę jak ten Maxxum 125 za 288 netto to Claas wyszedł by 305 netto

Edytowane przez Darek8787
Opublikowano
Darek8787 napisał:

Mam wycenę aktualną na Ariony 430 i 450 na bogato raczej produkcja na jesień 2022

cechy wspólne dla obu modeli:
First Claas
kabina wysoka z lukiem
miękka oś proactiv
tuz fabryczny z 1 parą hydrauliki
obciążnik 800 kg
wom 540/540E/1000
automatyka wom
automatyczne stabilizatory TUZ
fotel grammer pneumatyczny
full oświetlenie z led na dachu
2 koguty
automatyka skrzyni biegów- wszystkie zakresy i połbiegi w automacie bez sprzęgła
sprzęgło w hamulcu
2 pamięci obrotów i bieg uwrociowy
3 pary hydrauliki plus wolny spływ
pompa zębata 100l/min
alternator 200A
układ grzania płynu w bloku silnika
kierownica skórzana
kolorowy wyświetlacz CIS z komputerem pokładowym
wiązka i gniazda ISOBUS
stelaż do mocowania monitorów od maszyn
chlodzony schowek pod siedzeniem pasażera
radio mp3 bluetooth
klimatyzacja manualna
poszerzenia i wydłużenia błotników

a teraz różnice:
Arion 430
115 KM (nie ma boosta)
opony 540/440 Trelleborg
kabina na silentblockach gumowych
skrzynia biegów Quadractiv 16×16

cena 301 tysiecy zł netto

Arion 450
125 KM (135 KM z boostem)
opony 600/480 Trelleborg
kabina amortyzowana mechanicznie na sprężynach w 2 punktach
skrzynia biegów Hexactiv 24x24

cena 320 tysięcy zł netto

wspominałem kilka postów wcześniej w temacie modernizacja jeszcze o Case Maxxum 125 w słabym wypasie wyposażenie opisywałem za 288 netto jak wyposażenie lepsze mu dodać prawie takie jak w Claasach to około 320 netto za multicontroler na Firestonach.

Jakby z Ariona 450 zrobić podstawę jak ten Maxxum 125 za 288 netto to Claas wyszedł by 305 netto

i co wybierasz ?

Opublikowano
13 minut temu, zacx18 napisał:

i co wybierasz ?

szczerze powiem "Raz Się Żyje" 288 netto się spłaci to i 32 tysie wiecej się spłaci. ciągnik na PROW jest jeden raz a chcę żeby między mną a ciągnikiem była "chemia" bo to pierwsza nówka i długo następnej nie będzie hehe więc wybieram model, który mnie kusi od roku pod każdym względem -  Arion 450 na wypasie :)

w piątek zaliczka :)

Opublikowano

I to mi się podoba, podziwiam ludzi którzy kierują się tylko ceną, przecież zazwyczaj to zakup na kilkanaście lat.

I dobrze, że bierzesz na skrzyni Hexa, testowałem Ariona 450 na skrzyni quadra i brakowało biegów w pracy.

  • Like 1
Opublikowano

każdy kupuje to co mu się podoba i uważa za rozsądne , też mam Ariona 430 :) quadra nie jest zła skrzynią , kwestia tego do czego będzie służył jeśli w polu z ciężkimi dużymi maszynami na skraju mocy silnika to rzeczywiście ciężko będzie dobrać bieg bo albo za mały albo za duży i wtedy będzie miał za ciężko , u mnie np chodzi z lekkim zestawem uprawowo siewnym 2,5m , 3 obrotowymi 3x45 to jaki bieg by nie był to i tak targa nawet z b na c pod obciążeniem idzie łagodnie zmienić 😁 a niedługo będzie zwiększenie mocy na 130km to mi te dwa półbiegi dużej różnicy nie robią


Darek8787 napisał:

13 minut temu, zacx18 napisał:

i co wybierasz ?

szczerze powiem "Raz Się Żyje" 288 netto się spłaci to i 32 tysie wiecej się spłaci. ciągnik na PROW jest jeden raz a chcę żeby między mną a ciągnikiem była "chemia" bo to pierwsza nówka i długo następnej nie będzie hehe więc wybieram model, który mnie kusi od roku pod każdym względem -  Arion 450 na wypasie :)

w piątek zaliczka :)

a jaka pompa zębata 100l czy tłoczkowa 110l ?

Opublikowano
53 minuty temu, zacx18 napisał:

każdy kupuje to co mu się podoba i uważa za rozsądne , też mam Ariona 430 :) quadra nie jest zła skrzynią , kwestia tego do czego będzie służył jeśli w polu z ciężkimi dużymi maszynami na skraju mocy silnika to rzeczywiście ciężko będzie dobrać bieg bo albo za mały albo za duży i wtedy będzie miał za ciężko , u mnie np chodzi z lekkim zestawem uprawowo siewnym 2,5m , 3 obrotowymi 3x45 to jaki bieg by nie był to i tak targa nawet z b na c pod obciążeniem idzie łagodnie zmienić 😁 a niedługo będzie zwiększenie mocy na 130km to mi te dwa półbiegi dużej różnicy nie robią

 

a jaka pompa zębata 100l czy tłoczkowa 110l ?

 

100 l zębata 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 22.02.2022 o 00:26, piotrek12413 napisał:

Kojarzy ktoś cenę ariona 410-420-430? Jaki teraz tam jest silnik? 

Z tego co wiem to fpt od cnh 🙂

A gabaryty maxxum to nie bardziej pod serię 500 Claas?

Edytowane przez zetorr6441
Opublikowano
Darek8787 napisał:

53 minuty temu, zacx18 napisał:

każdy kupuje to co mu się podoba i uważa za rozsądne , też mam Ariona 430 :) quadra nie jest zła skrzynią , kwestia tego do czego będzie służył jeśli w polu z ciężkimi dużymi maszynami na skraju mocy silnika to rzeczywiście ciężko będzie dobrać bieg bo albo za mały albo za duży i wtedy będzie miał za ciężko , u mnie np chodzi z lekkim zestawem uprawowo siewnym 2,5m , 3 obrotowymi 3x45 to jaki bieg by nie był to i tak targa nawet z b na c pod obciążeniem idzie łagodnie zmienić 😁 a niedługo będzie zwiększenie mocy na 130km to mi te dwa półbiegi dużej różnicy nie robią

 

a jaka pompa zębata 100l czy tłoczkowa 110l ?

 

100 l zębata 

szyli dwie pompy 60+40l z możliwością sumowania ich , ja bym polecił jeśli nie duża dopłata to chyba lepiej tłoczkową 110l , bo te zębate to trochę wyją na wyższych obrotach no ale to taki urok pomp zębatych co prawda w kabinie jakoś to nie jest uciążliwe gorzej z otwartą szybą , myślę że tłoczkowa powinna być cichsza , najlepiej jak stoi taki model na na placu to porównaj sobie ich pracę , a ten maxxum jaką ma pompę ?

Opublikowano
45 minut temu, zacx18 napisał:

szyli dwie pompy 60+40l z możliwością sumowania ich , ja bym polecił jeśli nie duża dopłata to chyba lepiej tłoczkową 110l , bo te zębate to trochę wyją na wyższych obrotach no ale to taki urok pomp zębatych co prawda w kabinie jakoś to nie jest uciążliwe gorzej z otwartą szybą , myślę że tłoczkowa powinna być cichsza , najlepiej jak stoi taki model na na placu to porównaj sobie ich pracę , a ten maxxum jaką ma pompę ?

case ma pompę LS 121 l w classie dopłata 3-4 tysiące. czy będzie mi to potrzebne jeśli jedyna hydraulika to wywrotka belka opryskiwacza pług obrotowy i otwieranie rozsiewacza póki co?

Opublikowano
Darek8787 napisał:

45 minut temu, zacx18 napisał:

szyli dwie pompy 60+40l z możliwością sumowania ich , ja bym polecił jeśli nie duża dopłata to chyba lepiej tłoczkową 110l , bo te zębate to trochę wyją na wyższych obrotach no ale to taki urok pomp zębatych co prawda w kabinie jakoś to nie jest uciążliwe gorzej z otwartą szybą , myślę że tłoczkowa powinna być cichsza , najlepiej jak stoi taki model na na placu to porównaj sobie ich pracę , a ten maxxum jaką ma pompę ?

case ma pompę LS 121 l w classie dopłata 3-4 tysiące. czy będzie mi to potrzebne jeśli jedyna hydraulika to wywrotka belka opryskiwacza pług obrotowy i otwieranie rozsiewacza póki co?

nie wiem czy tłoczkowa nie byłaby cichsza ale jeśli tak to warto dopłacić , to case chyba w standardzie ma ls ?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, zacx18 napisał:

nie wiem czy tłoczkowa nie byłaby cichsza ale jeśli tak to warto dopłacić , to case chyba w standardzie ma ls ?

nie wiem czy w standardzie ale raczej większość modeli nawet w podstawie, które widziałem ma LS 121 l.

Dzisiaj ustaliłem że do Ariona 450 zamiast zębatej 100 l pompa LS tłoczkowa 110 l dopłata 2800 zł

warto dokupić ?

Edytowane przez Darek8787
dopisanie ceny
Opublikowano
14 godzin temu, zetorr6441 napisał:

Z tego co wiem to fpt od cnh 🙂

A gabaryty maxxum to nie bardziej pod serię 500 Claas?

Dokładnie ten sam silnik co 4 cylindry w T6/Maxxum

Masz rację Maxxum bardziej seria 500 Ariona ale tam siedzi silnik John Deere na 2 turbosprężarkach a w 400 serii ten sam silnik co w Maxxum, Robotę może Maxxum zrobi troszkę cięższą niż Arion 450 ale ceny z podobnego poziomu dlatego wybierałem pomiędzy nimi. Seria 500 Claasa od 350 tyś netto w górę za fajną wersję, full podejrzewam zbliży się do 400 tysi netto.

Opublikowano (edytowane)

Temat Ariona 450 dopięty. 

Dołożyłem jeszcze pompę LS 110 l. zamiast zebatej dopłata 2900 zł i tempomat z zarządzaniem automatyką za 1000 zł. 

Ostatecznie zdecydowałem się na trochę inne opony szukając kompromisu żeby zboża w ścieżkach nie niszczyć a mieć uciąg w uprawie. Poradziłem się tu i tam ale nie jestem pewny swojego wyboru więc zostawiłem sobie furtkę tydzień na zmiane specyfikacji opon.

Zamiast 600/65/38 i 480/65/28

będzie 520/70/38 i 420/70/28

oczywiście też Trelleborg

stał na placu wlasnie taki Arion 510 do wydania na 520/420 Trelleborg i to większy ciągnik a nie głupio to wyglądało i to mnie przekonało. Tamten klient tak jak ja 20-30 % w orce uprawie i siewie a 70-80% ochrona i nawożenie stąd szukanie kompromisu. 

Co sadzicie na ten temat biorąc pod uwagę moją strukturę pracy i fakt że nie będzie żadnego innego ciągnika na gospodarstwie?

Edytowane przez Darek8787

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v