Skocz do zawartości

Rozmiary opon do ciągników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dlaczego ma być za mało? w zetorze 7211 też mam 480/70

taa ale na feldze 28 a nie 34 i do tego przodu nie masz, przecież tu jest tylko redukowanie biegami ciągłe bo silnik nei ma szans zerwac podłoża przy ruszaniu lub dużym obciązeniu, obracanie takimi kulasami to już starata kilku km, widze że ewoluują ciągniki w strone jak największych kół bo optycznie iwększy ciągnik i lepiej się sprzedaje?

Opublikowano

Ciągnik to nie samochód i nie ma dla niego znaczenia czy założysz opony szersze o 5cm bo opory zwiększą się w nie zauważalnym stopniu ale w polu odczujesz zalety takich opon bo nie będzie mocno ugniatał ziemi co jest bardzo przydatne np. w nawożeniu lub uprawie świeżej orki no i na łąkach i pastwiskach.

Opublikowano

fakt nie samochód ale widze jak ośnieża taki same 80km na niewąskich laczkach to się tylko dusi a kopie prawie wcale, już mtz 82 na wąskich oponach idzie lepiej w śnieg, to samo przy transporcie z dużymi ładunkami 20 t piachu i ciągnik przydusza się i redukwac trzeba z najniższych biegów ruszac a ciągnik na normalnych kołąch zerwie spod siebie i pujdzie, powinna byc pewna granica do jakiej mocy jaki rozmiar kół, pozatym nie o szerokość ale i o wyskość mi chodzi bo jednak koło duże ma mniejsze obroty i wiecej momentu obrotowego pożera

  • Root Admin
Opublikowano

wszystko zalezy co ten ciagnik ma robic!!!

wiadomo ze do pola to jak najszersze laczki, na droge jak najwezsze i tyle - Ferdek07 ameryki nie odkryłes.

ja majac 16.9r38 w swoim zetorze ni cholery nie moglem zniwelowac "kolein" przy agregacie uprawowym, teraz na 480/70 zapomniałem co to znaczy nawet jak robie uprawe pod buraki na 5cm

Opublikowano

Trzeba jeszcze dodać, że niskoprofilówki równo się rozkładają i ciężar ciągnika jest równo rozłożony na całej szerokości opony a nie tak jak w zwykłej oponie środek bardziej a boki mniej.

Opublikowano
Trzeba jeszcze dodać, że niskoprofilówki równo się rozkładają i ciężar ciągnika jest równo rozłożony na całej szerokości opony a nie tak jak w zwykłej oponie środek bardziej a boki mniej.

 

ale co 480/70 lepiej rozkłada ciężar niż 18,4 przecież 18,4 jest wyższa i szybciej jedziesz a niskoprofilówka nie bardzo w bruzde się mieści pozatym

Opublikowano

Ja mam z tyłu 460/70 i z braku lepszego pługa orałem 30cm na korpus i trochę wąsko ale jak dobrze się prowadzi to nie ma śladu ugnieceń poprzedniej skiby. Ale fakt do takich opon to lepsze by był szerszy lemiesz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
przy transporcie z dużymi ładunkami 20 t piachu i ciągnik przydusza się i redukwac trzeba z najniższych biegów ruszac a ciągnik na normalnych kołąch zerwie spod siebie i pujdzie

O to chodzi żeby koła przenosiły cały moment obr silnika, skoro się dusi to znaczy, że moment jest max. wykorzystany, a jak silnik już nie daje rady to jeden półbieg niżej i jedzie dalej. Na wąskich kołach zerwie po polu i łatwo się można zakopać. Jeśli koła się ślizgają to znaczy, że nie jest wykorzystana moc silnika.

Wg. mnie opony powinny być jak największe, do tego obciążenie a odpowiedni bieg zawsze się znajdzie ;)

Opublikowano

No nie wiem czy tak odpowiedni bieg znajdziesz w jakiejś prościutkiej skrzyni 12/12 czy 8/2 a do tego przy 60 kilku km tym bardziej, to co napisałeś wszystko pięknie lae przy ciągnikach ponad 100 km a w małych 60 - 80km przy prostej skrzyni to inna sprawa, były kiedyś t25 z kołąmi od c360 i sąsiad miał nawet takiego to nie wytrzymał połowy tego co zwykły rusek i wcale takiego super uciągu nie miał bo nawet ze zwykłym wozem miał ciężej jechac i wiecej palił niż zwykły rus to samo w polu, co z tego że ciągnął jak silnik był katowany, popytałem użytkowników nowych maszyn na tak fajnie wyglądających dużych kołąch i każdy narzeka że ciągnik dostaje po jajach i jest wrazenie że mało mocy, gdyby tak było że jak największe najlepsze to wszyscy producenci zakłądali by koła 480 wzwyż

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to fakt w małych ciągnikach z prostymi skrzyniami to poszaleć nie można, ale jak chcesz ciągnik do tura na łąki to stawiałbym na wielkość opon. Wysokie koło to małe opory toczenia, wyższa prędkość i lepsze zachowanie w bruzdach, koleinach itp. Szerokość decyduje o ugniataniu no i ciągnik się tak szybko nie zagrzebie.

Opublikowano

@Ferdek07 MC którego podałeś ma 68KM w ISO, a to już powinno wystarczyć do opon 380/70-24 i 480/70-34.też jestem zdania, że koło im wyższe i szersze tym lepiej.

 

co z tego, że na wąskich kołach ciągnik się kopie, przecież nie o to chodzi-ciągnik ma ciągnąć, im mniejszy poślizg tym lepiej.

 

co do szerokich opon i wąskiej bruzdy to odkładnia pługa ma jeszcze wiele do powiedzenia, im dłuższa tym bruzda szersza.

Opublikowano

W Lampo 60- silnik w miarę słaby, mam obecnie koła 12,4R36/ 11,2R24. Wykonując opryski, rozsiewając nawozy czy pracując kombajnem Anna zawsze jest włączony przedni napęd bo tył wykazuje poślizg. Czyli mały traktor w bardzo lekkich pracach ma na tych kołach niski uciąg. Co innego 18,4R30- wtedy to 4x4 nie był potrzebny, oraz komfort jazdy bez porównania. Więc z wyjątkiem prac pielęgnacyjnych/ ochrony powinno się stosować szerokie opony.

Opublikowano
ale co 480/70 lepiej rozkłada ciężar niż 18,4 przecież 18,4 jest wyższa i szybciej jedziesz a niskoprofilówka nie bardzo w bruzde się mieści pozatym

 

Po raz kolejny widze, że ostro teoretyzujesz... Teoria teorią a praktyka bywa nieco inna.

 

Opona 650 bez problemu mieści się w bruzde po pługu 50cm na korpus.

Opublikowano

Chłopaki dlatego iż z przodu mam dosc łyse opony chciałbym was zapytać czy zamiast 12.4 r28 moge spokojnie zalozyc na ta sama felge 380/70r28 albo 420/65r28 ciagnik 4x4 ciągnik teraz będzie sporo pracował z turem (chce założyć szersze oponki od standardowych ponieważ gdy zwozilem bele to na lekko wilgotnej łace robili sie koleiny). Oponki oczywiście na przód do 100-konnego ciągnika

Opublikowano

jaki to ciągnik? możesz stosować zamienniki, ale wazne jest w jakim stanie jest tył, jeśli tył jest już do połowy lub bardziej zjechany to nie możesz założyć większego zamiennika tzn minimalnie większego, ale najważniejsze jaki to ciagnik poobczajaj w instrukcji obsługi lub w katalogach jakie w tym modelu były stosowane inne opony?

 

bo wysokość barku opony 12,4 to 25,8cm , a dla 380/70 mamy 26,6, więc moim skromnym zdaniem lepszym zamiennikiem będzie 360/70

Opublikowano

Jeśli chodzi o ciągnik jest to massey ferguson 1014 standardowo ma z przodu 12,4r28 a z tylu 16,9r38 no niestety opony z tyłu tez nie są najlepsze ;/ wydaje mi sie iz chyba najlepszym rozwiązaniem było by kupno 4 nowych opon ale do tego trzeba trochę więcej kasy ;/ a jak narazie nie możemy tyle kasy na nie przeznaczyć. A jak zgrywały by sie opony jeśli z przodu założyłbym wyżej wymienione 380/70 r28 a z tylu 480/70r38 ?

Opublikowano

moge nie mieć racji, bo to moje teoretyczne przypuszczenia i wnioski z innych marek, ale w takim układzie tzn 380/70 i 480/70 raczej będą się cieżko zgrywały bo przód będzie dużo szybciej szedł, np. zetor w proximie zamiast 13,6 i 16,9 stosuje 380/70 i 480/70.

w twoim przypadku 380/70 wyższe od standardowych a 480/70 niższe od 16.9 więc niebardzo

 

- kupuj 360/70/28 na przód i nic nie kombinuj a z czasem zmnisz tył, przecież 360 to i tak dużo więcej niż 12,4 bo 12,4 to tak jakby 315, czyli masz 4,5cm szersze opony, w tych ciągnikach szerokie gumy były raczej na felgach 24'

Opublikowano

@Ferdek07, twoje obliczenia teoretycznie mogą się zgadzać, ale w rzeczywistości jest inaczej. Promień dynamiczy tego samego rozmiaru opon różnych producentów często jest inny, także należy wziąć pod uwagę inny stopień ugięcia opony o mniejszym lub większym profilu :) .

Dlatego też dobierając opony należy korzystać z katalogów producentów opon, gdzie są podane ich obwody dynamiczne :)

Opublikowano

@Ferdek07

spójrz ma moje fotki z rozmiarami opon różnych producentów, rozmiar niby ten sam a u każdego rzeczywiste wymiary są inne, dlatego też bez problemu można zakładać katalogowe zamienniki, zmiany obwodu będą minimalne bo przy małych prędkościach pracy 4x4 nie ma żadnego negatywnego wpływu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
    • Przez Artur312
      Witam czy posiada ktos opony firmy farmking jak sie sprawdzają.  Chcę je zakupić do ciagnikabl jd 6510.  Czy szukać czegoś innego

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v