Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
53 minuty temu, Wędrowycz85 napisał:

Aż dziwne, że po tylu latach na uczelni musisz przychodzić na forum rolnicze po porady😂

no iiii, pewno ty mu podpowiesz...

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Rowan napisał:

Obliczeniami się nie powinieneś kolego zasłaniać. Ja ze swojej strony moge powiedzieć, że automatyka i robotyka, którą skończyłem nie dała mi dużo większej dawki wiedzy niż technikum mechatroniczne. Więc ja bym tutaj nie stawiał tak pochopnych wniosków ile to dzieli studia od technikum. Dobre technikum od dobrych studiów(politechnika), wcale nie dzieli tak bardzo dużo, a jest to jedynie swego rodzaju rozwinięcie i zdobycie szerszej i bardziej szczegółowej wiedzy. 
Patrząc na Twoją pracę inżynierską to owszem, z zamysłem pracy inżynierskiej będzie się zgadzać, jednak ja wolałem wymyślić coś nowego, coś przydatnego w życiu, co będzie można gdzieś do czegoś wykorzystać lub rozwinąć. Wielu z nas na moim roku takie robiliśmy. No bo popatrz, Ty się naliczysz, narzeźbisz, inż bedziesz mieć, ale czy ktoś z tego kiedykolwiek jeszcze skorzysta? Nie, bo nic nowego nie wniesiesz.

Nikt na tym nie skorzysta bo to jest tylko na zaliczenie i nikt tego nie traktuje poważnie xd Konstrukcja ładowacza. Serio

Edytowane przez isentor
Opublikowano
1 godzinę temu, Wędrowycz85 napisał:

Skończyłem takie samo technikum jak @bergman31 i też mam dyplom. Normalna procedura. Kto nie chciał lub nie uzyskał dyplomu to zwykłe średnie wykształcenie jak po ogólniaku. 

a nie widać...

Opublikowano

Nie zamierzam się tu kłócić z Panami dyplomowanymi technikami. Polecam zapoznanie się z zasadami dyplomowania. Temat pracy został zaakceptowany przez komisje.  A co do skorzystania z tego, to najwięcej skorzystam na tym ja, ponieważ wiele się nauczę! 

  • Haha 1
Opublikowano

Ale chcąc być inżynierem nie musze być wynalazcą! Chcąc pisać prace magisterską trzeba wprowadzić innowacyjność! Myślę że najwięcej można wprowadzić innowacyjcnych rzeczy poświęcając na to wiele czasu. Zostając inżynierem mam sprawnie posługiwać sie wiedzą a doświadczenie przyjdzie z czasem! 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Rowan napisał:

Obliczeniami się nie powinieneś kolego zasłaniać. Ja ze swojej strony moge powiedzieć, że automatyka i robotyka, którą skończyłem nie dała mi dużo większej dawki wiedzy niż technikum mechatroniczne. Więc ja bym tutaj nie stawiał tak pochopnych wniosków ile to dzieli studia od technikum. Dobre technikum od dobrych studiów(politechnika), wcale nie dzieli tak bardzo dużo, a jest to jedynie swego rodzaju rozwinięcie i zdobycie szerszej i bardziej szczegółowej wiedzy. 
Patrząc na Twoją pracę inżynierską to owszem, z zamysłem pracy inżynierskiej będzie się zgadzać, jednak ja wolałem wymyślić coś nowego, coś przydatnego w życiu, co będzie można gdzieś do czegoś wykorzystać lub rozwinąć. Wielu z nas na moim roku takie robiliśmy. No bo popatrz, Ty się naliczysz, narzeźbisz, inż bedziesz mieć, ale czy ktoś z tego kiedykolwiek jeszcze skorzysta? Nie, bo nic nowego nie wniesiesz.

To że nauczanie w Polsce kuleje to fakt, ale co szanowny Pan wymyślił innowacyjnego i przydatnego w życiu, bo aż jestem ciekawy?

Edytowane przez sylwek23111
edycja
  • Like 1
Opublikowano

@sylwek211 Kuleje? Mało powiedziane. Nauczanie na uczelniach wyższych pełznie. Studenci myślą że za nic oceny pozytywne dostaną... i tak się dzieje. Progi punktowe są zaniżane, za mierną prezentację wstawia sie 3. Dlaczego? Bo nie ma ludzi na studia. Kiedyś rolnnictwo zaczynało po 200-300 osób, ogrodnictwo - 100. Teraz? 40 albo 10

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, michaal11 napisał:

 

A u mnie na studiach taki proces to jeden z trzech  projektów z jednego przedmiotu i chyba więcej nie musze mówić o skali jakie dzieli technikum a studia. 

A dyplomów to ja mam sporo w domu, od dyplomu za ukończenie przedszkola do dyplomu za ukończenie liceum, jednak ten najważniejszy dyplom mam zamiar dopiero zdobyć. 

Złość na niespełnione ambicje proszę pokazać gdzieś indziej! 
 

Jadnak miałem rację, że kiedyś był wyższy poziom nauczania. Za moich czasów, za ukończenie przedszkola nie dawali dyplomu, tak samo jak za ukończenie liceum. Kiedyś to dawali świadectwa ukończenia szkoły a nie dyplomy. 

Jakie Ty ukończyłeś liceum, że teraz na studiach masz problem z zaprojektowaniem ładowacza czołowego. Na tym forum jest wiele osób, które są bez studiów a zbudowali nie jedną konstrukcję i to solidniej wykonaną.

Projektujesz ładowacz czołowy, który niczym nie wyróżnia się od ładowaczy dostępnych na rynku. Trochę więcej kreatywności.

Jakoś nigdy nie miałem ambicji iść na studia, więc czemu mam się z tego powodu złościć🤷‍♂️

 

28 minut temu, isentor napisał:

Jak myślisz że doświadczenie przyjdzie z czasem to zderzysz się z rzeczywistością jak wejdziesz na rynek

Ilu już absolwentów szkół wyższych skończyło w fabrykach na lini produkcyjnej, zamiast w biurze konstrukcyjnym.

Opublikowano

Ale ja nie mam problemów, jak widać ladowacz jest zaprojektowany w znacznym stopniu, chodzi mi o konkretny wymiar który ktoś może zna 😅

No ja na pewno mam większe ambicje niż stanie na lini produkcyjnej ale mam wielki szacunek do osób które tam stoją poniewaz tez tam pracowalem

No jakoś ukończyłem to liceum(tam się zdaje maturę a nie projektuje maszyny) 😅

Jestem ciekawy czym te zbudowane konstrukcje wyróżniały się z tych dostępnych na rynku. 
Mysle ze wiele osób po technikum ma ogromna wiedze i wcale tu nie krytukuje ludzi po technikum. Tylko madry technik umie udzielić konstruktywnej krytyki bo się na tym zna a nie mówić „złe bo tak” 

 

 

Opublikowano

Nic nie mówią na uczelni że to plagiat? Projekt nowej maszyny powinien mieć jakieś zmiany niż taki tur co można kupić na składzie. Dlatego np niektóre pługi są podobne a różnie się szczegółami aby plagiatu nie było. Ja np projektowałem na inz pielnik do truskawek z rozsiewaczem nawozów. Nim jeszcze coś takiego było na rynku

  • Like 1
Opublikowano
2 minuty temu, cinek1808 napisał:

Nic nie mówią na uczelni że to plagiat? Projekt nowej maszyny powinien mieć jakieś zmiany niż taki tur co można kupić na składzie. Dlatego np niektóre pługi są podobne a różnie się szczegółami aby plagiatu nie było. Ja np projektowałem na inz pielnik do truskawek z rozsiewaczem nawozów. Nim jeszcze coś takiego było na rynku

Ładowacz ma inne wymiary, kształt poszególnych elementów jest a zasada działania jest taka sama wszędzie 

Opublikowano
11 minut temu, michaal11 napisał:

Ale ja nie mam problemów, jak widać ladowacz jest zaprojektowany w znacznym stopniu, chodzi mi o konkretny wymiar który ktoś może zna 😅

 

No jakoś ukończyłem to liceum(tam się zdaje maturę a nie projektuje maszyny) 😅

 

 

 

Mam nadzieję, że przy projektowaniu ładowacza czołowego do ciągników Zetor 5011-7011 i 5211-7211 wziąłeś pod uwagę, że modele 5011 i 5211 mają silniki 3 cylindrowe, przez co mają mniejszy rozstaw kół. Po za tym wyżej wymienione traktory występują także w wersjach z napędem na 4 koła. 

Jak jesteś po LO, to dopiero na studiach inżynierskich uczyłeś się konstrukcji maszyn i urządzeń, obliczeń wytrzymałościowych, rysunku technicznego itp.🤔  

Opublikowano

Oczywiście że tak, a także zmienny rozstaw osi i różne rozmiary opon, a także naciski na osie, a co z tym się wiąże stateczność całego układu! 

Naprawdę kończę dyskusję ale nadal czekam na konstruktywną krytykę! 

Opublikowano
21 minut temu, michaal11 napisał:

Ładowacz ma inne wymiary, kształt poszególnych elementów jest a zasada działania jest taka sama wszędzie 

Do końca lat 50tych XX wieku zasada działania nie była taka sama we wszystkich ładowaczach czołowych.

3 minuty temu, michaal11 napisał:

Oczywiście że tak, a także zmienny rozstaw osi i różne rozmiary opon, a także naciski na osie, a co z tym się wiąże stateczność całego układu! 

Chyba chciałeś napisać: "zmienny rozstaw kół". Zmienny rozstaw osi w traktorze seryjnie produkowanym, to był tylko w nośniku narzędzi RS-09. 

Opublikowano
2 minuty temu, bergman31 napisał:

Do końca lat 50tych XX wieku zasada działania nie była taka sama we wszystkich ładowaczach czołowych.

Chyba chciałeś napisać: "zmienny rozstaw kół". Zmienny rozstaw osi w traktorze seryjnie produkowanym, to był tylko w nośniku narzędzi RS-09. 

Oczywiście że rozstaw kół, mój błąd 

 

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, bergman31 napisał:

Mam nadzieję, że przy projektowaniu ładowacza czołowego do ciągników Zetor 5011-7011 i 5211-7211 wziąłeś pod uwagę, że modele 5011 i 5211 mają silniki 3 cylindrowe, przez co mają mniejszy rozstaw kół. Po za tym wyżej wymienione traktory występują także w wersjach z napędem na 4 koła. 

Jak jesteś po LO, to dopiero na studiach inżynierskich uczyłeś się konstrukcji maszyn i urządzeń, obliczeń wytrzymałościowych, rysunku technicznego itp.🤔  

A czym się różni w tych modelach ciągników tur od wersji xx11 w porównaniu do xx45? Wszystkie punkty montażowe są takie same. Jedynie wersję 5xxx są krótsze o jeden gar i o tyle też jest ramą krótsza.reszta jest to samo.

Opublikowano

@ZetorMisio w wersji xx45 masz mniejszy o 3cm rozstaw osi niż w xx11 ale to niewielka różnica, natomiast znacznie większe koła przednie w modelach 4x4 mogą kolidować z ramionami ładowacza podczas skrętu kół i na pochyłościach gdy ładowacz jest opuszczony. 

W modelach xx45 pod ciągnikiem biegnie wał napędowy przedniego mostu, który to wał należy uwzględnić podczas projektowania ramy montażowej ładowacza czołowego.

Modele xx11 różnią się od modelu xx45 rozłożeniem masy ciągnika na przednią i tylną oś. W dodatku modele z napędem 4x4 mają większą masę własną, co też jest ważne aby taktor wraz z ładowaczem czołowym i planowaną masą ładunku nie przekroczył dopuszczalnej masy całkowitej określonej przez producenta oraz nie zostały przekroczone naciski na oś. Opony o różnych rozmiarach i budowie, też mają określone dopuszczalne obciążenie.

Opublikowano

W tym projekcie zamienił bym mocowanie siłowników od podnoszenia, tak aby cylinder był zamocowany do ramy ładowacza, łatwiej będzie rozplanować ułożenie przewodów hydraulicznych. Niedawno kupiłem ładowacz Inter Tech IT1600 do ciągnika Deutz DX90, 5 cylindrów, 4x4. Posiada dodatkowe mocowanie do belki dolnego zaczepu. Może uda się wrzucić zdjęcie

DEUTZ-FAHR DX90 - RYS. NA POMIARY.PDF DF DX 85 PROSTA LISTWA 5 TLOKOW - RYS. NA POMIARY.PDF

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szybkirychu12
      Witam, niedługo kończę swoje studia, ale niezwiązane z rolnictwem. Potrzebuję jednak wykształcenia rolniczego, żeby dotacje dostać i ogólnie móc ewentualnie prowadzić małe gospodarstwo w przyszłości gdyby ojciec mi je przepisał. Myślałem zatem o studiach podyplomowych. Czy ktoś z was może robił taką podyplomówkę związana z rolnictwem, która daje kwalifikacje rolniczą. Czy są też jakieś studia z zajęciami online bo zależało by mi na tym. Jestem z okolic Poznania i na na tym info by mi najbardziej zależało, ale chętnie wysłucham wszystkich.
    • Przez MaciusN95
      Witam, tata planuje przepisać mi gospodarstwo, aby wziąć młodego rolnika mam wykształcenie wyższe magister ale nie rolniczy wyczytałem, że jest kurs online na WSKZ i chciałbym poznać opinię czy ktoś robił taką podyplomówkę i jak ocenia i czy dostał później dotację młodego rolnika. I czy w młodym rolniku może być tak, że dostało sie 1 część wypłaty a drugiej nie bo nie zrealizowało się biznesplanu to czy trzeba z tej pierwszej oddać jakąś część ? Z góry dziękuję
    • Przez JakubPolakowskiKarol
      Szanowni Państwo,
      Dzień dobry!
      Nazywam się Jakub Polakowski-Karol, jestem studentem 5. roku studiów magisterskich na Uniwersytecie w Maastricht (Holandia). W ramach mojej pracy dyplomowej prowadzę badanie dotyczące codziennej pracy rolników i podejścia do nowoczesnych technologii w gospodarstwie (np. smart farming, zbieranie danych, aplikacje, cyfrowe usługi itd.).
      Szukam rolników, którzy byliby skłonni odpowiedzieć na krótką ankietę (ok. 15 minut). Pytania dotyczą m.in.:
      Codziennych obowiązków i sposobów zarządzania gospodarstwem,
      Używania (lub nieużywania) technologii cyfrowych,
      Potrzeb, barier i oczekiwań wobec nowych rozwiązań.
      👉 Link do ankiety (Google Forms):
      https://docs.google.com/forms/d/1b1KxIBvH1quhMdDg7LsJBM9bi0QBgplPbi8CS8eb1KI/
      📩 Jeśli ktoś woli wypełnić pytania w pliku Word (offline) – z przyjemnością wyślę go mailem.
      📞 Jeśli macie pytania lub chcielibyście się upewnić, z kim rozmawiacie – jestem dostępny również telefonicznie: 507 027 066
      📧 E-mail: k.polakowski-karol@student.maastrichtuniversity.nl
    • Przez PawFarm
      Witam, przychodzę z dylematem. Oraz wiem, że podjęcia ostatecznej decyzji mam jeszcze rok, ale wolę się pomału tym tematem zainteresować. Otóż rok temu zostałem laureatem OWiUR z produkcji roślinnej i zastanawiam się co robić dalej, czy iść studiować, czy iść na studia zaoczne i gdzieś pracować. Dodatkowo dodam że, myślę pójść w kierunku doradztwa rolniczego.
    • Przez Magda31
      Cześć wszystkim,
      zwracam się z prośbą o wypełnienie ankiety, która pomoże mi w pisaniu mojej pracy inżynierskiej na temat oceny efektów wdrożenia technicznego wyposażenia w gospodarstwach mlecznych.
      Ankieta zawiera 19 pytań i jest anonimowa. 
      Link do ankiety:
      https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScPa2Qi8VuNnd1QbGHIlFk2jB8onhGUCSnLLUxCijWbGHLVag/viewform?usp=sf_link
      Dziękuję za odpowiedzi i poświęcony czas.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v