Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam problem z przednim napędem w Deutz Fahr. Chodzi o to że gdy skręcam na załączonym napędzie zewnętrzne koło kręci się z taką samą prędkością jak koło wewnętrzne. Zapytanie pewnie skąd jak to wiem że jest taka sama prędkość , a z tą że podczas skrętu zewnętrzne koło wyrywa zimie (wygląda to tak jak by to koło po prostu hamowało). Gdy jadę prosto takie zjawiska nie ma. Co może być tego przyczyną? Rozmiary opon są na 100% odpowiednie do tego ciągnika. Z góry dzięki za pomoc!!

Edytowane przez Deutz537
Opublikowano

Najszybciej to podnieś na lewarku koło albo dwa najlepiej i sprawdź jak tam się kręcą  , coś mi wygląda na blokadę przedniego mostu załączoną albo coś się urwało i blokuje mechanizm różnicowy ,

Opublikowano

Zrobiłem tak ja wyżej napisałeś. Podniosłem oba koła do góry i obracałem w każdy możliwy sposób za koło. Na napędzie wyłączonym wszytko moim zdaniem jest okej ale gdy załączyłem napęd to był problem z obrócenie za koło. Próbowałem raz za lewe raz za prawe koło i nic to nie dawało. Wyglądało to jak by się zblokowały. Później zaczołem ruszać do przodu i to tylu cały czas tym samym kołem aż w końcu coś puściło i zaczęło się normalnie obracać przy czym drugie koło stało w miejscu. Ta sama historia była z kołem po drugiej stronie.

Opublikowano

🙃 Nie podałeś jaki Masz ciągnik i jak załącza napęd

Jak mechanicznie -dźwignią to co innego 

a co innego jak z guzika - załączasz sprzęgło mokre do wyłaczenia przedniego napędu 😵 tylko odwrotnie (bo tak na odpalonym -napęd wyłączony ciśnienie  oleju rozłącza sprzęgło 4x4 , wciskasz guzik ciśnienia nie ma sprzęgło załączone 4x4 działa , dlatego na zgaszonym zawsze jest napęd 4x4 ) ale to w zachodnich 

Bo znów w ursusach/zetorach ciężkich normalnie 😄 z guzika podciągałki raczej jak zaciągniesz to załączasz ciśńienie oleju na sprzęgło 4x4 i masz napęd przedni .

 

 

Dobra załącz napęd podnieś dwa przednie koła , teraz na załączonym 4x4 ciągnik zgaszony wałem nie obrócisz od napędu (pomijając jakiś tam luz na zębatkach) a koła powinny się swobodnie kręcić , jak Będziesz kręcił jednym to drugie musi się obracać w przeciwną stronę samo 

Opublikowano

Napęd załączany jest w pełni mechanicznie poprzez dźwignie. 
Zrobiłem tak jak napisałeś wyżej i po podniesieniu nie idzie ruszyć żadnym kołem. Dopiero po kilkunastu szarpnięciach kołem przód , tył zaczyna się obracać. Drugie koło stoi w miejscu. 

Opublikowano

Prawdopodobnie Masz samoblokujacy dyferencjał nie ma typowego mechanizmu różnicowego , 

Jakbyś model dał ciągnika i mostu to szybciej znaleźć 

Wiesz jak normalny mechanizm wygląda ? Tu Masz samoblokujący zetora (niektórzy to wywalają i dają "normalny" ale to jak nie działa 4x4 )

https://ap-parts.eu/pl/p/AUTOMATYCZNA-BLOKADA-DEFERENCJALU-ZETOR-ORYGINAL/10894

Dobrze niewiem jak go sprawdzić 

Ale jeszcze jeden test 😄 , podnieś dwa koła przednie napęd wyłącz , jak bedziesz kręcić wałem od napędu to dwa koła powinny się kręcić , to samo jak za koło złapiesz też drugie powinno się kręcić w tę samą stronę i wał jednocześnie .

 

KIedyś miałem jd 2650 z takim mechanizmem to problemów nie robił przy skręcaniu koła normalnie szły żadnych śladów że jedno pchane czy drugie  zryw robi , 

a w polu jak zabuksował i jedno się kręciło a drugie stało to sam się blokował i jeb dwa się kręciły 

Opublikowano

Gry kręcę za wał przy wyłączonym napędzie i przy podniesionych obu kołach obraca się jedno z kół drugie się nie obraca.

Obracałem też przy wyłączonym napędzie za jedno koło i wydaje mi się że dosyć głośno chodzi mechanizm różnicowy ale gdy obracam za wał jest dużo ciszej. Chodzi tak jak by nie było oleju a olej jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v