gustaww

Silnik MWM grzeje się.

Polecane posty

gustaww    163

Rozebrałem silnik bo grzeje się jak robię agregatem jak jest gorąco oraz są wycieki spod glowic od strony popychaczy zaworowych. Kolejna sprawa to duże ciśnienie w skrzyni korbowej  , i wydaje mi się że jest to powód grzania się silnika. Odma wraca do dolotu.  Kopci na niebiesko, pali na strzała,  ma siłę,  płynu nie ubywa a oleju może 0.2l miedzy wymiarami. Silnik ma 12tyś godzin. Silnik rozebralem i tuleje są prawie idealne, luz na zamkach pierścieni to od 2mm- 3mm. Wal bez rys i panewki też w dość dobrym stanie. Silnik mwm 226-4b z dziwaczną pompą  smarowania silnika. Czy oprócz prześwietlenia głowic na pęknięcie coś mogę sprawdzić? Zastanawiam się czy wtryski też mogą być przyczyną grzania się silnika. Prosil bym o wskazówki zanim wszystko poskręcam. 

Pierścienie i uszczelki dostanie nowe, zastanawiam się nad prześwietleniem głowic.

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    158

Jeśli duże ciśnienie w skrzyni korbowej to jakoś musi się tam przedostać z cylindra do silnika, poszukaj gdzieś jakie powinno być pasowanie tłoków i będzie kolejna rzecz wykluczona albo potwierdzona, ew. zmierz średnicówką cylindry i czy owalne się nie zrobiły no i tłoki i porównaj do oryginalnego wymiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    15

Tak zmierz owal cylindrów i zadzwoń do np. Zakładu który zajmuje się remontem takich silników ile może być max owalu jak robiliśmy renault 95.14 to był owal 7 setek i gość mówił że nie jest taki duży a wtryski również polecam sprawdzić jak są niesprawne mogą podnosić temperaturę  spalania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wędrowycz85    94

Zużytą pompę wody i zabitą chłodnicę wykluczyłeś zanim rozebrałeś silnik?


PARTYZANT85

egzorcysta amator
"...że nic to, nic, co tam kosa, sierpem prędzej, o, ludkowie, sierpem lepiej!"

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    163

Dziś zawiozłem wtryski, na 4  to 3 trupy a 4 w stanie agonii. Ciągnik pracuje na płynie więc wykluczam kamień w chłodnicy, pompa wody nowa, paski nowe. Zamówiłem kpl pierścieni, jutro będą więc sprawdzę spasowanie. Pompiarz powiedział że lejący wtrysk ma nikły wpływ na temperaturę silnika. Czy odmę z silnika można skierować gdzieś indziej niż w filtr powietrza? Jak puszczę w powietrze a zaślepię w dolocie dziurę to będzie to miało wpływ na pracę silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    3181

Można odmę skierować gdzie indziej . tylko po jakie licho skoro robisz pierścienie i tuleje? W tych silnikach grożny nie jest kamień tylko syf z korodującego bloku. Trzeba by dobrze przepłukać chłodnicę. lejąc przez nią wodę aż przestanie rude wypływać. Blok tez przepłucz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    163

Płyn chłodzący jest czyściutki, rok temu zalewany i wczoraj zlałem to jest jak nówka, muszę kupić średnicówkę do tych tulei żeby pomierzyć jajowatość , progu po pierścieniach prawie nie ma, ledwo paznokciem idzie wyczuć.

Z tą odmą to chodzi mi o to że jak gorące gazy idą z miski na dolot to powietrze już jest podgrzane i stąd też może podnosić nieznacznie temperaturę, ale to tylko moje teorie i nie koniecznie musza być prawdziwe.

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    158

Jak silnik jest ok to z odmy praktycznie nic nie idzie a już napewno nie tyle żeby jakoś znacząco wpłynąć na temp silnika inaczej nikt by tak nie zrobił. Jedz do jakiegoś ślusarza zagadaj albo w zakładzie co szlify robią to Ci to zmierzą, po co pchać się w koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    163

Musiał bym traktor na plecy wziąć, koszt przyjazdu mechanika do pomiaru tulei będzie większy niż srednicówka :)

Mimo że płyn czysty spróbuje wyczyścić chłodnice jakimś środkiem, da się w jakiś sposób sprawdzić wiskozę poza próbą obrotu reka jak się silnik zagrzeje?

Jak by glowica była pęknietą to może iść ciśnienie w komorę silnika?

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    158

właśnie a sprawdzałeś czy ci płynu nie wywalało? Bo jeśli np uszczelka pod głowicą była pęknięta to mogło walić spaliny w chłodnice i będzie się grzał, sam takie coś w lato robiłem na oko nie było widać, dopiero chemia wykazała spaliny a już się grzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    3181

A co tu mierzyć średnicówką? Jak na tulejach nie ma śladów po honowaniu tylko gładka powierzchnia, to wymienić tuleje i szlus. I tak jak je wyjmie to musi dać nowe uszczelniacze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam Chcę kupić zestaw uprawowo siewny Agro masz (Agregat talerzowy z siewnikiem talerzowym 3m )
      Czy case mx 135 da sobie z tym radę ? Proszę o opinie użytkowników takiego zestawu 
       
       
       
       
       
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez karol2306
      Witam
      Zakupiłem ładowacz polskiej firmy i mam problem z podłączeniem rozdzielacza. Rozdzielacz jest oczywiście z opcja LS.

       
      Po podłączeniu przewodów zasilania, powrotu i LS w złącza Power Beyond ciśnienie dochodzi do w/w rozdzielacza lecz wtedy przestaje działać wspomaganie. Po odłączeniu samego  LS przy kostce Power Beyond, wspomaganie działa a po ruszeniu dżojstikiem od ładowacza z przewodu LS od rozdzielacza ładowacza leci olej pod ciśnieniem.
      W serwisowce znalazłem schemat złącza Power Beyond i w miejscu podłączenia LS jest jakiś zawór.
      Tylko co to za zawór???

      Wydaje mi się że jest to zawór jednokierunkowy który działa tylko w kierunku od rozdzielacza ładowacza do Power Beyond i nie pozwala ciśnieniu z PB przejść w drugą stronę co tłumaczyło by pojawiające się ciśnienie na przewodzie od LS.
       
      Ktoś ma może wiedzę i mógł by się podzielić czy to faktycznie jest zawór jednokierunkowy i co robię nie tak???
      Pozdrawiam
       
       


    • Przez rafyo
      Witam. Coraz więcej osób wysyła mi zapytanie o kalibrację ehr w casie mx dlatego wrzucę zdjęcia skrenów które posiadam.  Wydaje się to trudne ale trzeba na spokojnie kilka razy to przeczytać i robić krok po kroku.  Pytania o serwisówkę - mam na iso także cięzko coś przesłać dalej i kopiować.
       


      C.D> kalibracji



    • Przez sunday
      Witam.
      Mam taki pytanie czy to małe wejście hydrauliczne to może być wolny spływy? Jak odpalę ciągnik to nie ma tam ciśnienia więc podejrzewam że to jest to.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj