Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,mam problem z uszczelka pod głowicą w Zetorze 7211. Od jakiegoś czasu dmucha mi uszczelkę i to nie ma reguly- pod różnymi głowicami. Jest też tak,że temperatura cieczy przy średnim obciążeniu podnosi się pod 100 stopni. Jakieś dwa lata temu planowałem głowice. Może ktoś miał taki problem.  Proszę o pomoc

Opublikowano

ja mialem wielokrotnie-juz 2 glowice nowe zalozylem i dalej grzeje sie i wywala wode- wyciaglem termostat i tak jezdze, wode dolewam - chyba tylko planowanie bloku pomoze, uszczelki metalowe zalozylem,kluczem dokrecane, nawet wtryski pare razy sprawdzane-chco nie wiem czy maja cos wspolnego.

Opublikowano

Myślę, że zaprowadzenie traktora do dobrego mechanika załatwi sprawę. Niestety wymiana uszczelki pod głowicą nie polega tylko na szybkiej wymianie samej uszczelki. Jest szereg innych czynności do wykonania, jak chociażby sprawdzenie bloku oraz głowicy liniałem i wiele innych, nie będę się rozpisywał, a mechanik też pieniążka potrzebuje, a nie wy skneruski żałujecie każdego grosika i sami tam dłubiecie po stodołach i psujecie i tak się kończy u mechanika i tak :D :D Z dystansem panowie z dystansem, Pozdrawiam ;)

Opublikowano

No niestety kolego, mieszkając w Polsce ciężko o dobrego i uczciwego mechanika, jeśli trafisz na takiego to zapewne tani nie jest, ale coś za coś :) Trzeba sprawdzić blok, głowice na płaskość i na szczelność płaszcza wodnego, następnie sprawdzić czy nie ma wżerów, wystawanie tulei ponad blok,  wtryski itd itd.

 

4 minuty temu, raven18 napisał:

Zwykle u mechanika się tak samo kończy, szybką wymianą uszczelki 

Dlatego piszę, że do dobrego mechanika. U mnie na pewno nie jest to szybka wymiana uszczelki, i żeby nie było nie twierdzę że jestem tym dobrym mechanikiem, każdy popełnia błędy i się jeszcze uczę, ale zresztą nie mnie to oceniać, ale zawsze jestem uczciwy, kiedy wiem że z**ałem to poprawiam na swój koszt, ale jeśli wiem że zrobiłem coś dobrze to oczywiście nie ma tanio :D :D

Opublikowano

tylko ze wiekszosc rolnikow ktorzy maja takie sprzety to wyjezdzaja nimi w pole w wolnej chwili po robocie-gdyby mieli dac za porzadny remont ze 2 wyplaty i stac miesiac to skalkuluja ze lepiej wymienic pod stodola uszczelke w wolna sobote niz zaplacic za cos co bedzie uzywane pare razy w roku.

Opublikowano
2 godziny temu, Piotrrr napisał:

Witam,mam problem z uszczelka pod głowicą w Zetorze 7211. Od jakiegoś czasu dmucha mi uszczelkę i to nie ma reguly- pod różnymi głowicami. Jest też tak,że temperatura cieczy przy średnim obciążeniu podnosi się pod 100 stopni. Jakieś dwa lata temu planowałem głowice. Może ktoś miał taki problem.  Proszę o pomoc

W jakim stanie jest chłodnica i pompa wodna?

Jakiej grubości zakładałeś uszczelki 1,2 czy 1,5 ?

Jeśli zalany wodą to kamienia kotłowego masz sporo i przez to problemy z przegrzewaniem między innymi. 

Opublikowano

Fakt, ludzie sami psują nie mając zielonego pojęcia o mechanice. Dokręcanie nakrętek według pewnej kolejności to nawet o tym nie słyszeli, klucz rura i wio koniku.

Opublikowano
2 minuty temu, jacus napisał:

tylko ze wiekszosc rolnikow ktorzy maja takie sprzety to wyjezdzaja nimi w pole w wolnej chwili po robocie-gdyby mieli dac za porzadny remont ze 2 wyplaty i stac miesiac to skalkuluja ze lepiej wymienic pod stodola uszczelke w wolna sobote niz zaplacic za cos co bedzie uzywane pare razy w roku.

Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia żeby  wymienić uszczelkę. 

Opublikowano

To jest normalna kolej rzeczy,jeśli jesteś dobry w tym co robisz to wiadomo że za darmo tego nie zrobisz. Jeżeli robota jest porządnie zrobiona to bynajmniej ja płacę tyle ile mechanik powie,a przed jakąś większą naprawa na pewno informuje że to beda duże koszty.

Opublikowano
1 minutę temu, PRIMO napisał:

W jakim stanie jest chłodnica i pompa wodna?

Jakiej grubości zakładałeś uszczelki 1,2 czy 1,5 ?

Jeśli zalany wodą to kamienia kotłowego masz sporo i przez to problemy z przegrzewaniem między innymi. 

Dokładnie, najpierw to, dalej sprawdzenie pompy wtryskowej i kąta wtrysku, bo to jest też przyczyna przegrzewania. Te Zetory i 60-tki z kilkoma głowicami to istna zmora i złe dokręcanie prowadzi do takich cyrków z uszczelkami.

Opublikowano
1 godzinę temu, jacus napisał:

tylko ze wiekszosc rolnikow ktorzy maja takie sprzety to wyjezdzaja nimi w pole w wolnej chwili po robocie-gdyby mieli dac za porzadny remont ze 2 wyplaty i stac miesiac to skalkuluja ze lepiej wymienic pod stodola uszczelke w wolna sobote niz zaplacic za cos co bedzie uzywane pare razy w roku.

No tak i jeżdżą jak ty w dalszym ciągu z wodospadem pod maską 😂 Bez urazy musiałem se zażartować  :)

1 godzinę temu, PRIMO napisał:

Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia żeby  wymienić uszczelkę. 

Jak widać jest skoro jeden przerobił już kilka uszczelek i głowic a drugi stwierdził że lepiej mu będzie na chłodno pracować i wodospady Popka pod maską :D :D  

Opublikowano

Miałem takiego zetora i nigdy nie było problemu z uszczelkami.Tuleje w nich mają specjalny rant zasłaniający uszczelkę,dodatkowo dzielone głowice to też plus.Coś musi być nie tak albo pęknięta tuleja albo za nisko osadzone tuleje które powinny być na równo z blokiem.Sama uszczelka też może być z gównolitu zrobiona.Nie wiem czy do tego modelu można kupić metalową trójwarstwową bo to u mnie rozwiązało problem w 385.

Opublikowano

mialem uszczelki metalowe,z silikonem ,takie za 25 i za 5 zlotych i dalej wywala,blok planowany przy ostatnim remoncie, glowice planowane,dwie nowe zalozone, szczelnosc sprawdzona,zaplon ustawiony, wtryski sprawdzone, klucz dynamometryczny mam i co z tego jesli to nic nie pomaga, wole od czasu do czasu dolac deszczowki zamiast wydac  znowu na remont.

Opublikowano (edytowane)

Jak piszą sprawdź pompę wodna, chłodnice, termostat itd. I jak już szarpiesz te głowice to raz, że samą płaskość mierzysz bloku i głowicy, szczelność głowic. Dalej jak wyglądają kanały wodne, czy nie są zarośnięte, dalej wystawanie tulei i nie jak ktoś tu napisał, że na równo bo nie wiem jak to odbierać to co paznokciem na czuja sprawdzasz? czy jak? wystawanie tulei : 0,03mm-0,07mm czyli nie równo :D :D a po bród pod paznokciem wyżej niż blok :D :D. Występ tłoka w gmp ponad blok  i tu dobierasz odpowiednią grubość uszczelki tj. 0,1mm-0,5mm = 1,2mm grubość uszczelki, oraz 0,51mm-0,80mm = 1,5mm grubość uszczelki. Sprawdź stan szpilek, nakrętek i otworów gwintowanych w bloku przy wymianie, dokładnie oczyść powierzchnie. Głowice na krzyż na 170Nm, odpalasz chwila na jałowym i gazu aż rozgrzejesz silnik do normalnej temp. pracy, zgaś ostygnie, a nawet na jeszcze lekko ciepłym dokręć znów głowice na 180Nm plus po paru mth też możesz kontrolnie jeszcze raz sprawdzić ale nie przeciągaj jej.  A jeśli chodzi o wtryskiwacze to kto je sprawdzał i jakie mają ciśnienie otwarcia? Pompa sprawdzona na stole ? Jak ustawiałeś kąt wtrysku? Na znaki i według sztuki? Czyyy może bardziej popularne ustawianie na słuch i aby lekko palił i nie dymił bardzo? Albo może na kreski które kiedyś ktoś sobie ciachnął śrubokrętem na pompie i silniku? Sprawdź tą pompę wodną i chłodnice i termostat czy działa poprawnie, powinno być nabita temp. otwarcia na nim wrzuć do garczka z wodą i gotuj i sprawdź w jakiej temp się otwiera i ile się otwiera :) Pozdrawiam

Bez tytułu.png

Edytowane przez Agrorozkminiacz
Opublikowano

specjalnie wstales o tej godzinie ze to napisac ?? podziwiam -moj mechanik to jest bardziej leniwy i coraz mniej mu sie chce,choc mlodszy ode mnie..

mam ksiazke i to wszystko wiem a on ma sprzet i sprawdza, wszystko na znaki, zaplon na kapilare, czesci zetorowskie oryginalne z agrozeto, pompa sprawdzona w zakladzie ,wtryski tez,pozniej sprawdzone na maszynie znajomego maja 170 atm otwarcia, blok splanowany i wyosiowany-przestrzelony jak to u nas mowia, podkladki najdrozsze, glowice sprawdzone w zakladzie, chlodnica czyszczona  , od nowosci jezdzil na wodzie-jak podejrzewam ale kamienia za duzo nie ma , wlewac czasami ocet albo odkamieniacz do czajnikow- zreszta leje wode deszczowa. w zimie malo jezdze wiec plyn zalany.

no i wielki ..uj 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 22.08.2021 o 07:55, Piotrrr napisał:

Witam,mam problem z uszczelka pod głowicą w Zetorze 7211. Od jakiegoś czasu dmucha mi uszczelkę i to nie ma reguly- pod różnymi głowicami. Jest też tak,że temperatura cieczy przy średnim obciążeniu podnosi się pod 100 stopni. Jakieś dwa lata temu planowałem głowice. Może ktoś miał taki problem.  Proszę o pomoc

Przez neta nie naprawie , ale powiem że kluczem do usterki jest wariująca temperatura , układ chlodzenia o ile jest sprawny jest dość wydajny w tym sprzecie . Na full mocy i troche dłubnietej dawce , nie przekraczało chyba 95 na ori wskaźniku 

Miałem w sumie pare latek 7045 nawet nieszczesne tuleje wymieniłem bo wrzery na rowkach oringów miały i chłodziwo lało sie do oliwy , ogólnie z doświadczenia jesli temperature trzyma w normie to bardzo odporny na wywalanie uszczelki , nie to np zetorowska 6 na jednolitej głowicy , tam trzeba umieć mierzyć i dokręcac bo inaczej klapa po 100h pracy 

Sprawdz , jeszcze szczelność glowic na peknięcia , jeśli bedzie nawet minimalnie gdzieś dmuchac w układ spalinami to mimo sprawnego układu chłodniczego bedzie temp rosnąc i falować . Nie wiem też jak z jakością dzisiejszych uszczelek , bo zetora w 2008r robiłem , ale chyba dobrze 2 latka po sąsiedzku pomagałem przy wypalonej uszczelce w 60 i do tej pory wsio ok , a pracuje ponad 350h rocznie 

Edytowane przez V12
Opublikowano

Kolego V12, czytaj wszystkie posty, głowice sprawdzał chłopak na szczelność, a nawet wymieniał na nowe :) Ogólnie to z tego co autor piszę to sprawdzone/naprawione/wymienione/przeczyszczone wszystko, a dmucha i *uj.  Myślę, że tu wcale nie ciągnik wali w *uja :D  Są jakieś dodatkowe objawy oprócz wyższej temperatury silnika? Opis

A i jeszcze jedno rozbierałeś silnik, oddawałeś blok do osiowania i planowania, a czy był sprawdzany pod ciśnieniem czy nie jest gdzieś pęknięty?  Wymieniane były tuleje, albo tłoki? a jeśli tak to czy dobrane tej samej selekcji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v