Skocz do zawartości

John Deere 2254 problem z alternatorem i elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam pisze tu ponieważ wiem że są tutaj osoby które się na tym znają i chętnie pomogą tyle ile potrafia. Problem tkwi w tym że alternator jak by nie doładowuje akumulatorów. Więc tak w nocy to widać bardzo dobrze ponieważ lampka w kabinie delikatnie co jakiś czas się podświetli i wyłączy (nie jest to pełen kolor taki jak można ujrzeć po wciśnięciu kontrolki czy żarówki nie są przepalone). Alternator oddany do serwisu, akumulatory nowe, masa przejrzana i wyczyszczona. Dalsze objawy podczas pracy wyłącza młocarnie wraz z hederem. (Wcześniej jeszcze sam przekaźnik co jest przy silniku się spalił i został wymieniony.) Doladowanie akumulatorow i przez jakiś czas około 8h wszystko jest dobrze później znowu wyłącza młocarnie i cała elektrykę wysów rury, podnoszenie hedera i tak dalej. Moje pytanie tutaj co jest winowajcą za słaby alternator wygląda na orginał? Wzbudzacz raczej w porządku ponieważ co jakiś czas załączy. I najmniej znam się na wszystkich tych przekaźnikach jest któryś który może to zakłócać ? Dalej idąc podniósł się wskaźnik płynu chłodzącego ponad 120 stopni poruszanie bezpiecznikiem sprawiło że wrócił do położenia odpowiedniego ale po 1h znowu wyskoczył poza skalę tak samo jest z wskaźnikiem paliwa poza skalą. Podświetlenie zegarów od start ziarna i wytrząsaczy nie działa wcześniej to działało. Może jest coś taką banalnego co nie sprawdziłem a jest przyczyną? Za jakiekolwiek odpowiedzi bardzo dziękuję.
Opublikowano

Ładowanie sprawdzałem i było 14,5V i właśnie jak na desce rozdzielczej podświetli się trochę to pokazuje 12V. I to może trwa z 30s do 1min i znowu jest ładowanie. Później różnie 2min+ i znowu brak ładowania. Sprawdzałem to bezpośrednio na alternatorze.

Opublikowano

Tak więc sprawdziłem spadek napięcia pomiędzy + na akumulatorze a B+ spadek wynosi 0.5V. B+ ma przejście do skrzynki z bezpiecznikami i z skrzynki do rozrusznika. Przewody przy rozruszniku rozkręciłem bo były lekko skorodowane wyczyściłem papierem i założyłem. Sprawdziłem znowu spadek napięcia i było to samo 0.5V masę też sprawdzałem jest 0V. Czy trzeba kupić nowe przewody plusowe?

Opublikowano
Dnia 3.08.2021 o 00:50, LulaszRol napisał:

Witam pisze tu ponieważ wiem że są tutaj osoby które się na tym znają i chętnie pomogą tyle ile potrafia. Problem tkwi w tym że alternator jak by nie doładowuje akumulatorów. Więc tak w nocy to widać bardzo dobrze ponieważ lampka w kabinie delikatnie co jakiś czas się podświetli i wyłączy (nie jest to pełen kolor taki jak można ujrzeć po wciśnięciu kontrolki czy żarówki nie są przepalone). Alternator oddany do serwisu, akumulatory nowe, masa przejrzana i wyczyszczona. Dalsze objawy podczas pracy wyłącza młocarnie wraz z hederem. (Wcześniej jeszcze sam przekaźnik co jest przy silniku się spalił i został wymieniony.) Doladowanie akumulatorow i przez jakiś czas około 8h wszystko jest dobrze później znowu wyłącza młocarnie i cała elektrykę wysów rury, podnoszenie hedera i tak dalej. Moje pytanie tutaj co jest winowajcą za słaby alternator wygląda na orginał? Wzbudzacz raczej w porządku ponieważ co jakiś czas załączy. I najmniej znam się na wszystkich tych przekaźnikach jest któryś który może to zakłócać ? Dalej idąc podniósł się wskaźnik płynu chłodzącego ponad 120 stopni poruszanie bezpiecznikiem sprawiło że wrócił do położenia odpowiedniego ale po 1h znowu wyskoczył poza skalę tak samo jest z wskaźnikiem paliwa poza skalą. Podświetlenie zegarów od start ziarna i wytrząsaczy nie działa wcześniej to działało. Może jest coś taką banalnego co nie sprawdziłem a jest przyczyną? Za jakiekolwiek odpowiedzi bardzo dziękuję.

Witam jaka była przyczyną ? Bo mam ten sam problem .

Opublikowano

Witam przepraszam że nie odpowiadałem ale sam nie byłem do końca pewny rozwiązania. Wszystko było winne to że po włączeniu świateł halogenów na dachu przestał ładować i ciągnął prąd z akumulatorów a jak już spadło napięcie poniżej 12v rozłączało wszystko.  Więc wyczyściłem do gołego przewody plusowe idące z akumulatorów do rozrusznika i dodałem też przewód z rozrusznika na B+ na alternatorze. Problem dużego spadku napięcia po włączeniu świateł znikł jak i wyłączanie młócarni itd.

Opublikowano
Dnia 6.08.2023 o 11:16, poderwa napisał:

.A za rozłączanie młocarni który przekaznik jest odpowiedzialny ?

Nie wiem. Skontaktuj sie z urzytkownikiem @peugeot , on ma duża wiedze o tym kombajnie. Jesli jednak pomoże Ci ustalić który to jest, napisz tu na forum. Taka wiedza jest cenna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v