Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co może być przyczyną nadmiernego spalania paliwa w Mtz 50. Na 0.5 ha bronowania średnimi bronami wzdłuż i w poprzek spalił 20 litrów transport z lekkim ładunkiem 2.5 litra na 3 kilometry. Ciągnik ma moc paliwo nie idzie do oleju nie kopci jak lokomotywa wtryski zrobione pompa sprawdzona przez pompiarza jest ok wycieków paliwa brak. Do pomiaru założyłem kanister w kabinie z podłączonym zasilaniem i powrotem więc pomiar jest dokładny.

Opublikowano (edytowane)

Skoro nigdzie poza układ paliwowy paliwo nie wydostaje się to jedynie dawka paliwa na pompie jest za wysoka 

To że była u pompiarza nie oznacza że jest dobra , już różne cuda w życiu widziałem

 

Edytowane przez Marecki2922
Opublikowano
15 minut temu, ursusc325 napisał:

Pompa i wtryski na pewno dobrze zrobione byłem przy pompiarzu jak to robił

No i byłeś  co? Popatrzyłeś mu na ręce i usłyszałeś od niego że ma być dobrze?  Bo podejrzewam, że na naprawach się nie znasz skoro oddałeś do pompiarza.

 

Zmień majstra od pomp, układ do ponownego ustawienia, sprawdź czy z dolotem powietrza wszystko okej i skończą się problemy.

Opublikowano
9 minut temu, Partyzant85 napisał:

No i byłeś  co? Popatrzyłeś mu na ręce i usłyszałeś od niego że ma być dobrze?  Bo podejrzewam, że na naprawach się nie znasz skoro oddałeś do pompiarza.

 

Zmień majstra od pomp, układ do ponownego ustawienia, sprawdź czy z dolotem powietrza wszystko okej i skończą się problemy.

Na wtryskach się znam ale nie mam probierza do ustawienia ciśnienia otwarcia wtryski ustawione na 135 końcówki nie leją stołu do sprawdzania pomp też nie mam więc jak miałem sprawdzić dawki na oko dolot drożny. Dawkę jeszcze próbowałem zmniejszyć odkręcając dolną śrubę o 2 obroty różnica była tylko taka że ciągnik był słabszy spalanie takie same.

 

Opublikowano

Od zawsze palił za dużo, czy pojawiło się nagle, albo po jakiejś naprawie?

Ustawienie kąta wtrysku dobre?

Do rozrządu (fazy, luzy zaworowe, itp) zaglądane?

Nie hamuje cos w skrzyni itp?

Odpowiednie tłoki i głowica dla tego silnika?

Opublikowano
1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Od zawsze palił za dużo, czy pojawiło się nagle, albo po jakiejś naprawie?

Ustawienie kąta wtrysku dobre?

Do rozrządu (fazy, luzy zaworowe, itp) zaglądane?

Nie hamuje cos w skrzyni itp?

Odpowiednie tłoki i głowica dla tego silnika?

Kupiłem go w grudniu tamtego roku zalałem cały bak w zimie dużo się nie jeździło to nie zwracałem na to uwagi. Na wiosnę wziąłem go do siania owsa spalił ok 80 l na 5 ha. Wyciągnąłem wtryski 2 końcówki lały to wszystkie poszły nowe nic to nie dało przy bronowaniu pod grykę wypalił 20l/ha resztę pracy dokończyłem Zetorem 7211 to spalanie wyszło po 4l na ha. Rozrząd sprawdzony jest na znakach początek wtrysku również skrzynia ani hamulce nie blokują głowica z komorami wstępnymi czyli prawidłowa tłoki to nie wiem bo poprzedni właściciel zakładał nowe zestawy ale jakby były od 82 to by nie pracował dobrze. Spróbuję jeszcze podmienić pompę od sąsiada ze sprawnego ciągnika.

Opublikowano

Wiem , że 50 jest bez przedniego napędu, ale może masz dołożony bo nic o tym nie piszesz , jeśli tak to podniósłbym przód i sprawdził czy lekko się przednie koła kręcą, bo moga blokować, ma ciężko i stąd to spalanie.

Opublikowano

Ok, z tym turem..znaczenie ma bo jednak trochę waży, po odpięciu na pewno zobaczysz różnice, od razu inny traktor. A czy ma aż taki wpływ na spalanie, warto porównać.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, jacek3773 napisał:

A filtr powietrza sprawdziłeś ??

Gdyby filtr powietrza był zapchany to nie miał by mocy i dymił by mocno 

Musi być coś mocno zwalone , 40 litry na hektar z bronami to co najmniej o trzydzieści za dużo , jeszcze raz powiem że to najprawdopodobniej pompa wtryskowa 

Edytowane przez Marecki2922
Opublikowano
28 minut temu, Mikos22 napisał:

Ok, z tym turem..znaczenie ma bo jednak trochę waży, po odpięciu na pewno zobaczysz różnice, od razu inny traktor. A czy ma aż taki wpływ na spalanie, warto porównać.

Proszę Cię. Ciągnik spalił 80 litrów na 5 hektarów w siewniku a Ty mówisz żeby tura zdjąć 🤣

Opublikowano (edytowane)

Nie ma opcji.

Jeśli problem tkwi w silniku i pali zdecydowanie za dużo to: 

Silnik kopci, lub nie spalone paliwo idzie do oleju.

(Nawet jeśli dawka na pompie była za duża to byłby dym, a przy spokojnej jeździe normalne spalanie.  Miałem samochód gdzie pompa była wieksza i ustawiona na mega dawkę  /potrafiło zostawiać pas sadzy na drodze/ przy normalnej jeździe spalanie było na normalnym poziome.)  

Jeśli tak nie jest, to coś musi być z fazami rozrządu(+kat wtrysku), lub pomieszane tłoki, głowice miedzy inymi wersjami silników. ( nie ma tam czasami tłoków od d240 lub jumza d65 i komora w głowicy jak w d50??)

Ewentualnie pompy od hydrauliki obciążają go i kradną moc? Olej sie nie grzeje?

Sprawdzano ciśnienie sprężania?

 

Edit: 

Może znawcy tych silników podpowiedzą:

Koła rozrzadu, wałek itp. w d240 i d50 mają znaki, kliny w tym samym miejscu?

 

 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Rozrząd i kąt początku wtrysku sprawdzałem jest w porządku. Olej w hydraulice i wspomaganiu nie grzeje się.Ciśnienia sprężania nie sprawdzałem. A z tymi tłokami to nie wiem poprzedni właściciel mówił że zmieniał zestawy naprawcze to mógł coś namieszać. Głowica od d50. Będę musiał zdjąć głowicę i sprawdzić tłoki może rzeczywiście od innego.

Opublikowano (edytowane)

Może i tak, bo dla d50 widać w aukcjach i tłoki z płaskim denkiem i z wgłębieniem.  Może ktoś składał z 2 silników i coś pomieszał.

Nie ma co pochopnie zrzucać głowicy. Może ktoś podpowie.

 

Jaki kolega ma tam blok? D50? 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Blok mam d-50. Poprzedni właściciel mówił o przeróbce tego silnika na 82 żeby założyć płaskie tłoki (które powinny tu być) więc mógł założyć przy remoncie od 82 z komorą spalania w tłoku.

Opublikowano (edytowane)

Przy takiej dawce paliwa to powinien siódemki obracane ciagnac  bez problemu😄 ,przyczyna dużego zuzycia może tez być to ze silnik nie ma mocy z jakiegoś powodu wtedy regulator daje dawke na maxa .u mnie był filtr powietrza zaklejony bardzo nie kopcił ale mi szło 25 l na chektar z mulczerem.zawory sobie sprawdz wazna żecz

Edytowane przez fabianek123
Inny pomysl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v