Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jestem nowym użytkownikiem mtz82 nie działa czujnik paliwa po rozkręceniu okazało się że na wskaznik nie dochodzi prąd po podłączeniu z innego źródła wskazówka wychyla się na maxa po odłączeniu przewodu z pływaka jest tylko jeden w pływaku sytuacja się nie zmienia dalej to  samo Proszę o jakieś sugestie gdzie szukać problemu

Opublikowano

dzięki za podpowiedź, a orientujesz się może czy jest to istotne jaki to będzie pływak bo te które widzę w sklepach opisane jako do mtz są trochę inne niż ten który jest u mnie 

Opublikowano

Tego nie wiem jednie czego jestem pewien to to ze na zegarze są 2 przewody a masa jest z obudowy a na pływaki jest jeden który idzie do zegara i ten przewód jest na 100% drożny czyli nie ma przerwy wiec domniemam ze ten drugi przewód na zegarze to +prądowy no bo jakoś cała ta pętla musi być zasilona ale jak podłączę tam prąd to wskazówka wychyla się na max  

Opublikowano

Jeżeli na czujniki jest jednen przewód to raczej jest sterowany masa. Wówczas masę bierze z obudowy zbiornika i wraca tym jednym przewodem. Czyli ten drugi przewód przy zegarze powinien mieć napięcie....

Opublikowano

To wszystko jest ok tylko jak podaje na ten przewód napięcie to wskazówka wychyla się na full kolega wcześniej pisał ze padł pływak tylko ze takiego pływaka na jeden pin nie mogę znaleźć a nie wiem czy te opisywane w sklepach ze niby do mtz będą pasowały na otwory 

Opublikowano

O  muszę to sprawdzić może faktycznie jest to taki mały problem 

Zaraz ale czy to znaczy że zegar nie powinien być zmasowany a masa na zegar powinna iść z pływaka ???

Opublikowano

Masz możliwość wyjęcia tego pływaka ? 

Ślizgacz porusza się po pasie materiału rezystancyjnego połączonego z uziemieniem na jednym końcu, a napięcie z potencjometru jest określana przez położenie ślizgacza w stosunku do uziemienia. Ślizgacz przesyła prąd elektryczny do wskaźnika poziomu paliwa, który wyświetla odpowiedni poziom paliwa na desce rozdzielczej pojazdu. Rozumiesz już jak to działa ? Jak masz uszkodzony potencjometr to ci nie da prądu na zegar 

Opublikowano

Skoro tam tylko jeden przewód dochodzi to jak ma tam prąd dopłynąć i wrócić? Raczej powinien być stały plus podłączony do zegara, a czujnik jest sterowany przewodem masowym. Masa pewnie do czujnika idzie obudowa zbiornika. 

Opublikowano

Jeżeli jest czujnik na dwa kable to albo jeden jest od poziomu paliwa, drugi od kontrolki rezerwy,albo jednym wchodzi masa z instalacji a drugim wraca do wskaźnika, stosowany np w plastikowych zbiornikach. Na pewno nie ma tak że się pod czujnik podłącza zasianie i masę....

Opublikowano

Koledzy dzisiaj przyszedł nowy pływak tamten był uszkodzony mierzyłem rezystencję i raz pokazywał coś  10 razy nie ten stary nie ma takiego potencjometru jak nowy ze można dogiąć trochę blaszki kolega peewee1984 ma rację prądowy idzie tylko do zegara a na czujnik przychodzi kabel masowy a drugi jest połączony z zegarem nie musiałbym kabla masowego podłączać bo masa jest na zbiorniku ale dla świetego spokoju to zrobie bo jak jeden z kolegów zauważył zbiornik jest na opaskach i tam masa może w każdej chwili zniknać  Podłączę dzisiaj ten nowy i wszystko będzie jasne 

Opublikowano

No i lipa nie działa, pozostaje opcja uszkodzonego zegara może ma jakieś przebicie? Jak go podłączę wskazówka zaraz wychyla się na max no i nie wiem czy tak ma być ale do zegara podłączam plus drogi kabel z zegara idzie do pływaka, minus na obudowę. Kablem który idzie do pływaka płynie prąd który najwyraźniej przechodzi przez licznik i podaje do pływaka no oczywiście na pływaki podłączony jest kabel od licznika jak się okazuje prądowy i na obudowę minus  Wszystko ładnie wyglada w teorii ale nie działa coś jest walnięte 🤔

Opublikowano

A u mnie dalej problem z tym chorym czujnikiem paliwa czy może ktoś sprawdzić jaki prąd przychodzi na zasilanie zegara.  Z głupia zasiliłem zestaw dwoma paluszkami 3volt działa prawidłowo a jak podłączam 12 v wskazówka wali na max i nic innego nie pokazuje 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v