Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. być może temat już był ( nie mogę odnaleźć). mam pewien problem a może i pytanie. Po regulacji sprzęgła wymianie tarczy ( wedle instrukcji) tłoczek wysprzeglik wysuwa się jakieś 8mm poza obudowę do tego stopnia że widać oring. Co może być źle? tarcza nowa, łopatki ustawienie książkowo (jezdne 25mm wom 37mm od zagłębiania w pokrywie).
Opublikowano

ksiazkowe ustawienie moze w nowym ciagniku sie sprawdzi, musisz wyregulowac przez okienko.zalezy od ktorego zaglebienia mierzyles 😜, jak masz ustawione na ograniczniku ?? wysprzeglik jest rownolegle do bolca ??

Opublikowano

łopatki są ustawiane na odległość podana wyżej od zagłębienia w pokrywie sprzęgła. i po zjechaniu ciągnika dosuwasz do łopatek łożyska oporowe na 0,15mm albo żeby dotykały.

Opublikowano

No i wszystko wiesz jak zrobić to tak zrób , a swoją drogą to ustawić dźwigienki tak by były jak najbliżej łożyska ale żeby go nie dotykały ,a wymiary to w nowym to by się sprawdziły.

Opublikowano
Dnia 4.07.2021 o 12:15, kubaursus3p napisał:

łopatki są ustawiane na odległość podana wyżej od zagłębienia w pokrywie sprzęgła. i po zjechaniu ciągnika dosuwasz do łopatek łożyska oporowe na 0,15mm albo żeby dotykały.

I co poradziłeś bo u mnie jest to samo że tłoczek wysprzeglika się wysuwa poza obrys ? Też łopatki dojechanie do samego łożyska oporowego. Tylko małe łożysko oporowe nie ma sprężyny żadnej cofała go do końca i właśnie nie wiem czy powinna tam być sprężyna czy tylko na tym dużym łożysku dwie sprezyny

Opublikowano (edytowane)

Jak się tłoczek z wyprzęgniku wysuwa to bym odkręcił odpowietrznik, cofną tłoczek i próbował regulować dźwignie wyłączające przez okienko w skrzyni biegów, może się to nie udać bo dźwigienki wyłączające mogą być wytarte w miejscu styku z łożyskiem oporowym, zużyte mogą być inne elementy mechanizmu załączania sprzęgła i mogą mieć sumarycznie duże luzy.

 

Edytowane przez agrofix224
Opublikowano

jak macie ustawiony hamulec skrzynii biegow? ten pret z nakretka- jest rownolegly z wysprzeglikiem ??

najprostrzy sposob naprawy- wloz nakretke do wysprzeglika albo dospawaj jakis pret do ciegla.

trzeba odkrecic akumulator -dobra lampa i popatrzec co sie dzieje. bez sprawdzenia stanu calego ukladu trudno cos doradzac..

do ustawienia sprzegla trzeba tloczek cofac ??? radze ci zebys raczej sam do zadnej naprawy nie bral 😛.

lozysko lopatek jezdnych swobodnie sie porusza nie ma zadnych sprezyn.

Opublikowano

Wysprzęglik kompensuje luz pomiędzy łożyskiem oporowym, a dźwigienkami, w skrajnym wypadku dochodzi do wypchania tłoczka z wysprzeglika, a ja odpowiedzałem na post w którym była mowa o tym, że tłoczek wysuną się poza obrys. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v