Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam, 

Wiem, że problem poruszany był już wiele razy na forum, jednak na kilka pytań nie znalazłem odpowiedzi. 

Sprawa wygląda tak, kupiłem ciągnik i hydraulika chodziła świetnie(brak nawet najmniejszych drgań na podnośniku) . Problemy zaczęły się, gdy postanowiłem uporządkować przewody idące od pompy wewnętrznej do pompy głównej (były dziwnie pozawijane i zwisały prawie do ziemi). Po założeniu nowych przewodów podnosnik zaczął drgać, podobnie kierownicą. Z informacji wyczytanych na forum zrobiłem te rzeczy :

 

1. Wymiana filtrów, czyszczenie sitka smoku, w pompie 

2. Sprawdzenie zaworu obejścia filtra

3. Sprawdzenie zaworu redukcji cisnienia oraz orbitrolu(poprzez zaślepienie przewodu idącego na ten zawor i orbitrol) 

4. Sprawdzenie zaworu pod śrubą regulacji cisnienia w pompie głównej (pompa małego typu) 

5. Pomiar cisnienia pompy wewnętrznej (zdjąłem przewód z pompy głównej i wkręciłem tam zegar, bałem się odpalic więc tylko kręciłem rozrusznikiem, nabiła w ten sposób 8 bar) 

6. Zmierzyłem ciśnienie na pompie, jest w porządku, jednak wskazówka manometru drga

 

Jednak nic nie pomogło. Wiem, że 8 bar to zbyt mało, jednak sądzę, że odpalony silnik kręci się szybciej i pompa dobiłaby do 10. W dodatku zbiornik nad pompą główną jest zawsze pełny oleju, więc niezależnie od działania pompy wewnętrznej, pompa główna powinna być w stanie wytworzyć cisnienie,bo ma oleju pod dostatkiem. Stąd wnioskuję, że problem leży na obwodzie wysokiego ciśnienia. No i ten dziwny objaw, że  przestało działać po wymianie przewodów, może coś się zapowietrzyło? 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję. 

Edytowane przez Bogdan0077
Opublikowano

Zmierzyłem ciśnienie na wyjściach szybkozłączy z tyłu ciągnika. Ciśnienie 110, przy kręceniu kierownicą/używaniu podnośnika 0 bar. Zastanowiłem się wiec, czy pompa ma odpowiedni wydatek. Znalazłem w internecie, że powinna dawać 44 litry na minutę, więc odkręciłem z niej przewód, dałem do wiadra i odpaliłem na 15 sekund ( 15s/60s = 1/4; 1/4 * 44 l = 11l) Nie wiem tylko na jakich obrotach powinienem mierzyć ten wydatek, jednak przy wolnych obrotach silnika przez 15 sekund naleciało około 3 litry. Uważam, że jest to dużo za mało, nawet jak na niskie obroty silnika i całemu zamieszaniu winna jest pompa. Dobrze rozumuje?

Opublikowano
Dnia 22.06.2021 o 19:16, Bogdan0077 napisał:

Zmierzyłem ciśnienie na wyjściach szybkozłączy z tyłu ciągnika. Ciśnienie 110, przy kręceniu kierownicą/używaniu podnośnika 0 bar. Zastanowiłem się wiec, czy pompa ma odpowiedni wydatek. Znalazłem w internecie, że powinna dawać 44 litry na minutę, więc odkręciłem z niej przewód, dałem do wiadra i odpaliłem na 15 sekund ( 15s/60s = 1/4; 1/4 * 44 l = 11l) Nie wiem tylko na jakich obrotach powinienem mierzyć ten wydatek, jednak przy wolnych obrotach silnika przez 15 sekund naleciało około 3 litry. Uważam, że jest to dużo za mało, nawet jak na niskie obroty silnika i całemu zamieszaniu winna jest pompa. Dobrze rozumuje?

Udało sie naprawić bo mam zbliżony problem właśnie z pulsującym ciśnieniem w układzie wysokiego ciśnienia. Objawem jest właśnie drżenie ramion podnośnika i siłowników zewnętrznych podłaczonych przez szybkozłacza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v