Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, kamil800 napisał:

Panowie szybkie pytanie bo mam rozebrany wariator od jazdy. 

Zawsze jak przejezdzalem przez prog albo kombajn zaczynal leciec z gory to wariator mi stukal. Ma luz na tych 3 zazębiających sie kłach. Na pewno wiecie o co chodzi. Zanim sie zazebi ma z 3cm luzu. Tak ma byc czy cos sie tam rozpadlo i brakuje czegos? 

Po co rozbierales wariator? Uszczelniasz?

U mnie leją oba i musze sie za to zabrac. Da rade to samemu ogarnac?

Opublikowano (edytowane)

nie. W tamtym roku wykrecila mi sie ta sruba co jest na srodku wariatora na klucz 24. Mowa o tym dolnym wariatorze ze sprezyna.

Wycofala sie ta tuleja z "kłami" i wariator sie obracal dalej i potopilo mi takie plastikowe tulejki co tam sa miedzy ta tuleja a talerzami i wariator wpadal mi w wibracje na max przyspieszaczu. Trzeba bedzie pewnie ta srube zakrecic na klej aby sie znowu nie wykrecila

 

Co do uszczelniania juz go kiedys robilem. Byla tam w srodku taka jakby igliczka i na tym malutki uszczelniaczyk. Cos grosze kosztowal

Edytowane przez kamil800
  • Thanks 1
Opublikowano
9 godzin temu, kamil800 napisał:

W tamtym roku wykrecila mi sie ta sruba co jest na srodku wariatora na klucz 24.

Skoro wykręca się to oznacza że jest luz pomiędzy tuleją a wałkiem i wkręcanie na klej to taki półśrodek , niby nie zejdzie tulej  ale będzie wyrabiać wybijać ośkę i tulej 

Opublikowano (edytowane)

Ze spalenca trzeba szukac calosci i tyle.

Ta obudowa sprzegla wyjdzie bez zdejmowania bębna hamulcowego? Bo z tego co tam widac to ta obudowa cofnie sie z 2-3cm i o niego zahaczy

Edytowane przez kamil800
Opublikowano (edytowane)

Ja ci tego nie powiem bo ja mam 76 więc może być inaczej a w mega mam hydro 

 

Z używką też może być to samo że będzie luz bo tam zazwyczaj jest delikatna rdza która po ściągnięciu tulei odpada i powoduje luz , najlepiej nowe elementy albo regeneracja starych tyle że tulei ma wpust na klin i nie każdy ślusarz to przetoczy 

W Siennicy mi to regenerowali już chyba z pięć lat temu i jest ok wtedy za usługę wzięli 1200zl a rok wcześniej robiłem w Białkach koło Siedlec i niestety ciągle się odkręcało bo był delikatny luz 

Edytowane przez Marecki2922
Opublikowano (edytowane)

Za 1500 to widzialem nowke wal z tuleja w komplecie. 

Dobra, na razie zakrece to na klej i ch*j. Jak sie bedzie bardziej rozbijac to bede kombinowal. Jak na razie luz jest bardzo maly. 

Edytowane przez kamil800
Opublikowano (edytowane)

Halo panowie

Znowu pytanie o przekladnie katowaw zbiorniku

Jak u was ta polowka przekladni co jest od strony slimaka schodzi? Bo ta z zebatka od strony lancucha to jest jak w 96, schodzi reka. A druga polowka od strony slimaka w 96 schodzila reka a tutaj najpierw trzeba odpiac seger, zdjac zebatke i dopiero zejdzie obudowa. 

 https://images91.fotosik.pl/517/fddcbe4dcdd63aaamed.jpg

 

https://images89.fotosik.pl/518/0ce223f30cca82efmed.jpg

 

Tak wyglada ta polowka od strony slimaka. 

Okazało sie ze w srodku w przenosniku ona ma kalamitke tylko byla zalozona do gory nogami i kalamitka byla schowana pod slimakiem. Widac ją na 1 zdjeciu. 

Tutaj widac reszte biezni z lozyska a za nia widac otworek ktoredy ten smar wchodzi

https://images91.fotosik.pl/517/3755858d20b661cemed.jpg

A tu jak wyglada walek od strony slimaka

 

https://images90.fotosik.pl/517/ea25ccb860fc87c3med.jpg

 

Ta bieznia z lozyska co widac na 3 zdjeciu to bylo zalozone lozysko kryte. Kulki z wiencem wyjalem reka a bierznia zostala. Chyba sie nie krecily tylko slizgaly sie po biezni. 

Dobra, ale skoro tam jest kalamitka to czy to lozysko powinno byc nie kryte i bylo by smarowane? 

Edytowane przez kamil800
Opublikowano

Nie chodzi o to czy chce kryte czy nie. Chce zrobic zeby to pochodzilo wiecej niz rok dwa. Czy oryginalnie ma byc kryte czy nie. To nie jest moja fanaberia. Mam dosc rozbierania tego co chwile. Tym bardziej ze to gorna czesc bez zdjecia przenosnika nawet nie idzie rozebrac

Opublikowano

To kup łożyska faga albo ina zdejmij z jednej strony uszczelniacz i powinno być dobrze , albo zainwestuj w oryginale łożyska 

Ja u siebie to przez pierwsze pięć lat to nawet nie smarowałem bo tam nie było kalamitki , jakoś z ciekawości zajrzałem i to był dobry moment bo już łożyska pracowały już jak tulejka więc je wymieniłem dorobiłem kalamitkę i już cztery lata śmiga bez zaglądania

Opublikowano (edytowane)

No i tak zrobie. Kupie lozyska c3. Zdejme uszczelnienia z lozysk i dorobie jeszcze jedna kalamitke. 

Jak tam zajrzales to lozyska byly bez uszczelniaczy zalozone? Nowe jak zalozyles? Z czy bez? 

Edytowane przez kamil800
Opublikowano (edytowane)

Polplynny smar zamowilem i wlasnie jego wleje miedzy tryby. Zwykly smar sie pewnie uklada i tryby zakurwiaja na sucho i to sie gotuje. Bo teraz rozebralem ta czesc co sa 2 lozyska male i duze i to duze ugotowane i wegiel miedzy kulkami a male jest dalej od zebatek i juz wytrzymalo. Bylo cale. I smar byl jeszcze miekki ale juz przygrzany. Czarny

 

Zrobie tak jak Marecki mowi. Tylko z tych duzych zdejme zabezpieczenie od strony zebatek. Male zostawie z zabezpieczeniami i wleje ten polplynny smar i zobaczymy

 

A jeszcze panowie, macie moze katalog czesci do 98?

Edytowane przez kamil800
Opublikowano

dokładnie , gęsty smar się ubije i tryba jadą na sucho aż przekładnia się czerwona robi , resztą smaru się koksuje i łożyska padają, ja dałem inny smar i już 3 sezon wygląda że będzie ok , łożyska zamontowane SKF i koyo


c3 luz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v