Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, dodawałem ten temat 2 razy i w sumie nic z tego nie wynikło więc dodaje jeszcze raz.

Mam problem w farmallu 95a mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy i co waszym zdaniem może być przyczyną tego?

uszczelkę pod głowicą bym wykluczył, bo nic nie wskazuje na to że to jej wina, do oleju też się raczej nie dostaje bo stan się nie podnosi. Gdzieś wyczytałem że możliwe że ma to jakiś związek z zbiorniczkiem i płynem do spryskiwaczy. Od razu mówię że układ chłodzenia nie jest zapowietrzony bo ogrzewanie działa jak należy.

Więc co to może być?

Pozdrawiam.

Opublikowano
19 minut temu, Dawid1146 napisał:

Sprawdź rurki co wchodzą do kabiny od ogrzewania, zazwyczaj cieknie na kolankach wchodzących do słupka.

Kiedyś tam ciekło, ale wymieniłem opaski i nie cieknie.

Opublikowano

a co ma płyn do spryskiwaczy do płynu chłodnicy jak to nie jest w żaden sposób połączone . Niestety muszę cię zmartwić jak nigdzie nie cieknie na zewnątrz to trzeba silnik rozbierać pewnie i szukać . Rozumiem że ten post to pewnie próba ratunku przed tym ale jak wykluczysz wszystko inne to niestety trzeba będzie rozbierać . napisz jak szybko ubywa może kogoś to nakieruje i podpowie

Opublikowano

A tam gadanie, rozbierać od razu to można chętną dziewczynę a nie ciągnik.

Podstawa to test na CO2 w płynie - jak nie masz to każdy przeciętny mechanik Ci to zrobi za parę zł.

Druga sprawa to sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego - aby sprawdzić czy to jego wina pod wężyk nadmiarowy ( od korka ) zaczep jakiś pojemnik ( najlepiej wyższą butelkę ) i pojeździć trochę z takim czymś. O takich podstawach jak sprawdzanie wycieków itd to pewnie nie musze pisać :P.

Jeśli mimo wszystko dalej będzie ubywało a nic nie zaobserwujesz to musisz sprawdzić wszystkie miejsca gdzie płyn może przedostać się do oleju - tu musi przybywać oleju, ewentualnie mały wyciek w połączeniu ze spalaniem oleju oraz odparowaniem płynu, to możesz nie zaobserwować. Nie wiem jak w tym silniku ale przeważnie miejsca którymi może płyn przedostać się do oleju to uszczelka pod głowicą, pęknięcia ( głowica lub blok ), wymiennik ciepła przy filtrze oleju, pompa wody.

Opublikowano
4 godziny temu, akmaly napisał:

A tam gadanie, rozbierać od razu to można chętną dziewczynę a nie ciągnik.

Podstawa to test na CO2 w płynie - jak nie masz to każdy przeciętny mechanik Ci to zrobi za parę zł.

Druga sprawa to sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego - aby sprawdzić czy to jego wina pod wężyk nadmiarowy ( od korka ) zaczep jakiś pojemnik ( najlepiej wyższą butelkę ) i pojeździć trochę z takim czymś. O takich podstawach jak sprawdzanie wycieków itd to pewnie nie musze pisać :P.

Jeśli mimo wszystko dalej będzie ubywało a nic nie zaobserwujesz to musisz sprawdzić wszystkie miejsca gdzie płyn może przedostać się do oleju - tu musi przybywać oleju, ewentualnie mały wyciek w połączeniu ze spalaniem oleju oraz odparowaniem płynu, to możesz nie zaobserwować. Nie wiem jak w tym silniku ale przeważnie miejsca którymi może płyn przedostać się do oleju to uszczelka pod głowicą, pęknięcia ( głowica lub blok ), wymiennik ciepła przy filtrze oleju, pompa wody.

Ok, podziałam coś. Mam nadzieje że to nie uszczelka bo ciągnik ma dopiero 1600mth....

Opublikowano
8 godzin temu, akmaly napisał:

Podstawa to test na CO2 w płynie - jak nie masz to każdy przeciętny mechanik Ci to zrobi za parę zł.

Ale to 26 zł kosztuje w sklepie - paczka fajek + dwa piwa. Z taką głupotą do mechanika?

Opublikowano
Dnia 7.06.2021 o 11:36, akmaly napisał:

A tam gadanie, rozbierać od razu to można chętną dziewczynę a nie ciągnik.

Podstawa to test na CO2 w płynie - jak nie masz to każdy przeciętny mechanik Ci to zrobi za parę zł.

Druga sprawa to sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego - aby sprawdzić czy to jego wina pod wężyk nadmiarowy ( od korka ) zaczep jakiś pojemnik ( najlepiej wyższą butelkę ) i pojeździć trochę z takim czymś. O takich podstawach jak sprawdzanie wycieków itd to pewnie nie musze pisać :P.

Jeśli mimo wszystko dalej będzie ubywało a nic nie zaobserwujesz to musisz sprawdzić wszystkie miejsca gdzie płyn może przedostać się do oleju - tu musi przybywać oleju, ewentualnie mały wyciek w połączeniu ze spalaniem oleju oraz odparowaniem płynu, to możesz nie zaobserwować. Nie wiem jak w tym silniku ale przeważnie miejsca którymi może płyn przedostać się do oleju to uszczelka pod głowicą, pęknięcia ( głowica lub blok ), wymiennik ciepła przy filtrze oleju, pompa wody.

Mała aktualizacja, płynu już nie ubywa tylko przybywa podczas pracy silnika- wiem że gdy płyn się rozgrzeje jest go więcej ale przybyło go dość sporo

wpx_b2f7634f308abea9866262e35c2e5076.jpg

 

Nie wiem czy to ma coś do rzeczy ale korek jest taki jak na zdj czyli jest dolot powietrza przez korek

Opublikowano

To normalne że stan płynu w zbiorniczku jest większy podczas pracy  - o to jest zbiorniczek wyrównawczy. Jeżeli miałeś odpowiedni stan a podczas pracy płyn wylewa się na zew. to masz za duże ciśnienie - czyli gdzieś nieszczelność lub jakiś problem z przepływem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v