Skocz do zawartości

Jak założyć hebel c330


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Najbardziej prawdopodobna wersja to  powolne kręcenie rozrusznikiem, albo całkowite zniknięcie prądu przy rozruchu. 

Bać  się trzeba też przypadkowego odłączenia przez kogoś w czasie normalnej pracy ciągnikiem.  

Uszkodzenie w czasie pracy i uszkodzenie alternatora, odbiorników jest tez możliwe ale bardzo mało prawdopodobne. Krytycznym momentem jest rozruch. 

Jak instalacja będzie odłączona i przy jednoczesnej awarii instslacji i odłącznika teoretycznie też może coś sie zadziać, ale to muszą zaistnieć dwa specyficzne warunki. - Mega mało prawdopodobne ( chociaż ja osobiście mam pecha, że dzieją się mi takie przypadki ;) )

Opublikowano (edytowane)
Cytat

Bać  się trzeba też przypadkowego odłączenia przez kogoś w czasie normalnej pracy ciągnikiem.  

@Alchemik A co się wtedy stanie? ;]

Edytowane przez akooo
Opublikowano (edytowane)

Zależnie od alternatora. Często alternator, a w sumie regulator w alternatorze po utracie w obwodzie stabilizacji jaka daje akumulator zaczyna "wariować" i skacze napięcie. Potrafi uszkodzić odbiorniki, czy sam regulator. 

Jako ciekawostka. Stare alternatory z Jumza do któregoś roku dawały możliwość pracy po odłączeniu akumulatora. Później były zmiany i już tego zabroniono w instrukcji. 

47 minut temu, t25a1 napisał:

Iskra pójdzie w opony.

koledze  @t25a1 to chyba do wiedzy o  elektrce daleko....

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

A czy to jest aż tak skomplkiowany temat o prosty hebel masy do wiekowego traktora,który ma rozłączyc prąd w instalacji,zresztą sam autor napisał że chciałby założyc koło siedzenia na minusie,ale dalej ciągnie temat jak założyc gdzie i czy sie co nie stanie jak hebel sie zepsuje.

Opublikowano

Wybochl mi jeden akumulator nic nie zakładałem jeszcze normalnie sobie jechałem pod górkę na dużych obrotach. Czym to mogło być spowodowane. Miałem 2x po 6v ale teraz myślę założyć jeden akumulator 12v.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba sprawdzić co się stało.

Po założeniu jakiegoś akumulatora koniecznie trzeba sprawdzić napięcie ładowania.   Mógł się uszkodzić z powodu zbyt wysokiego napięcia. 

Jak wyglądają cele w obu akumulatorach? Wybuchł cały akumulator?

Ocalały akumulator jakie ma napięcie? Nie ma uszkodzonej celi?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Cele to nie wiem ale wywaliło wszystkie korki. A to może być przyczyną wadliwego alternatora? Tak to chodził ale dostał po garach moze

Opublikowano

a to możliwe ze regulator napięcia w alternatorze był nie teges? jak to sprawdzić? Bo kupuje teraz 12v i chciałbym tego uniknąć czytaj awarii. Lepiej kupić akumulator bezobslugowy? Jaki będzie bezpieczniejszy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v