Skocz do zawartości

Malowanie ciągnika - jakie farby i podkłady?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcę pomalować ciągniki, zdecydowałem się na produkty novol tylko nie wiem co i jak.

Chcę dać podkład reaktywny (bo nie będę piaskował I ciężko wyczyścić do zera), na to akryl 330 + poliuretan 1090.

Tylko ze chciałbym poszpachlować niektóre elementy jak maska a szpachli nie nakłada się na reaktywny i nie wiem jak to zrobić. Reaktywny, na to akryl 330, szpachla i znów akryl i dopiero wierzchni? Ładowacz chciałbym tylko odświeżyć, to tylko zmatowić i kłaść poliuretan 1090?

Opublikowano

 ile może mieć warstw farby jeżeli dużo to gdy dasz podkład dość reaktywny np. Epoksyd to wszystko może odjeść płatami ja stosowałem właśnie epoksyd na maske ale to była pierwsza warstwa natomiast korpus jako iż był malowany ze 3 razy jakimiś pewnie tanimi farbami zdecydowałem się na emalie po uprzednim  wyszczotkowaniu i usunięciu lużnej farby narazie jest ok i nie odchodzi

Opublikowano

Podkład reaktywny stosuje się na zardzewiałe ale oczyszczone elementy. Daje się go dosłownie mgiełkę i następnie powinieneś dać podkład wypełniający potem dopiero szpachla i znowu podkład wypełniający. I na tak przygotowane podłoże możesz kłaść lakiery. Podkład epoksydowy powinno stosować się na nowe nie lakierowane wcześniej elementy.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 13.05.2021 o 15:26, Grzechooo napisał:

Podkład reaktywny stosuje się na zardzewiałe ale oczyszczone elementy. Daje się go dosłownie mgiełkę i następnie powinieneś dać podkład wypełniający potem dopiero szpachla i znowu podkład wypełniający. I na tak przygotowane podłoże możesz kłaść lakiery. Podkład epoksydowy powinno stosować się na nowe nie lakierowane wcześniej elementy.

 

Dnia 13.05.2021 o 12:31, ma123 napisał:

 ile może mieć warstw farby jeżeli dużo to gdy dasz podkład dość reaktywny np. Epoksyd to wszystko może odjeść płatami ja stosowałem właśnie epoksyd na maske ale to była pierwsza warstwa natomiast korpus jako iż był malowany ze 3 razy jakimiś pewnie tanimi farbami zdecydowałem się na emalie po uprzednim  wyszczotkowaniu i usunięciu lużnej farby narazie jest ok i nie odchodzi

OK, podkłady mam. Nie orientujecie się jaki kolor RAL to będzie massey Ferguson? Bo nie wiem który novol brać

 

I czy te podkłady i farby rozcieńczać się przy malowaniu pistoletem?

Edytowane przez Misiek666
Opublikowano (edytowane)

Panowie to co wypisujecie nie mieści się w głowie nawet najmniej wyuczonego lakiernika.

" podkład dość reaktywny np. Epoksyd " - jest podkład reaktywny lub epoksydowy a nie dość reaktywny

"Podkład reaktywny stosuje się na zardzewiałe ale oczyszczone elementy" - właśnie przeciwnie, na bardzo dobrze oczyszczone elementy bez żadnych ognisk korozji, mogą być elementy skorodowane ale tylko i wyłącznie powierzchownie i do tego np. piaskowanie. Warunek działania takiego podkładu to bardzo cienkie warstw i czysty metal bez najmniejszych ognisk korozji.

" Podkład epoksydowy powinno stosować się na nowe nie lakierowane wcześniej elementy" - można, oczywiście w co najmniej 2 warstwach ale nie że tylko na nowe, do tego znakomicie służy właśnie reaktywny ( często nazywany gruntem reaktywnym ) i dopiero na to akrylowy lub inny dobrany do lakieru.

Jeśli rudej nie udało się do końca usunąć to najlepiej miejsca z resztkami korozji zabezpieczyć jakimś preparatem antykorozyjnym ( np. R-Stop z APP ) i na to epoksydowy. 

Każdy lakier niezależnie od producenta trzeba rozcieńczyć i utwardzić a w jakich proporcjach to określa producent.  Nie wiem coś się tak napalił na tego novola ale z palety RAL to ty raczej tego koloru nie dobierzesz. Jedynie mieszalnia jeśli chcesz dokładnie odwzorować. 

@Misiek666 - powiem Ci tylko tyle, patrząc na to co piszesz to nie masz zbytnio pojęcia o lakierowaniu dlatego odpuść sobie to lub aby łatwiej Ci to poszło to odczyść co możesz, na to daj podkład epoksydowy ( jaki i w jakich proporcjach to zależy od producenta i uznania ) tylko go dobrze trzeba rozcieńczyć i na to daj poliuretan. Jeżeli maska nie jest mocno pogięta tylko jakieś rysy to epoksydowy możesz dać grubiej i szlifować lub cienko eposyd, szpachala epoksyd, ewentualnie zgodnie ze sztuką podkład akrylowy i lakier poliuretanowy choć na epoksyd też będzie dobrze. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)
Dnia 24.05.2021 o 14:36, akmaly napisał:

Panowie to co wypisujecie nie mieści się w głowie nawet najmniej wyuczonego lakiernika.

" podkład dość reaktywny np. Epoksyd " - jest podkład reaktywny lub epoksydowy a nie dość reaktywny

"Podkład reaktywny stosuje się na zardzewiałe ale oczyszczone elementy" - właśnie przeciwnie, na bardzo dobrze oczyszczone elementy bez żadnych ognisk korozji, mogą być elementy skorodowane ale tylko i wyłącznie powierzchownie i do tego np. piaskowanie. Warunek działania takiego podkładu to bardzo cienkie warstw i czysty metal bez najmniejszych ognisk korozji.

" Podkład epoksydowy powinno stosować się na nowe nie lakierowane wcześniej elementy" - można, oczywiście w co najmniej 2 warstwach ale nie że tylko na nowe, do tego znakomicie służy właśnie reaktywny ( często nazywany gruntem reaktywnym ) i dopiero na to akrylowy lub inny dobrany do lakieru.

Jeśli rudej nie udało się do końca usunąć to najlepiej miejsca z resztkami korozji zabezpieczyć jakimś preparatem antykorozyjnym ( np. R-Stop z APP ) i na to epoksydowy. 

Każdy lakier niezależnie od producenta trzeba rozcieńczyć i utwardzić a w jakich proporcjach to określa producent.  Nie wiem coś się tak napalił na tego novola ale z palety RAL to ty raczej tego koloru nie dobierzesz. Jedynie mieszalnia jeśli chcesz dokładnie odwzorować. 

@Misiek666 - powiem Ci tylko tyle, patrząc na to co piszesz to nie masz zbytnio pojęcia o lakierowaniu dlatego odpuść sobie to lub aby łatwiej Ci to poszło to odczyść co możesz, na to daj podkład epoksydowy ( jaki i w jakich proporcjach to zależy od producenta i uznania ) tylko go dobrze trzeba rozcieńczyć i na to daj poliuretan. Jeżeli maska nie jest mocno pogięta tylko jakieś rysy to epoksydowy możesz dać grubiej i szlifować lub cienko eposyd, szpachala epoksyd, ewentualnie zgodnie ze sztuką podkład akrylowy i lakier poliuretanowy choć na epoksyd też będzie dobrze. 

Dzięki za parę słów wyjaśnienia. Dziś odebrałem produkty. Pójdzie reaktywny, na to podkład akryl, szpachla (jeśli trzeba), podkład akryl I poliuretan novola, wybrałem z palety ral. Postaram się wyczyścić jak najlepiej z rudej żeby to miało jakąś przyszłość. Dzięki za rady i wyklarowanie tematu.

 

Edytowane przez Misiek666

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Mianowicie świeci się napis CAL. I migają cztery 0. Nie pokazuje prędkości. Myslałem że czujnik padł. Po zmianie na nowy dalej to samo. Sygnał z czujnika do licznika dochodzi. Nie ma przerwy w instalacji. Może trzeba zrobić jakiś kalibrację. Tylko nie mam pojęcia jak

    • Przez Mlody_rolnik2107
      Witam,
      od niedawna interesuję się kwestią Krajowych Ośrodków Wsparcia Rolnictwa. Chciałbym poznać Wasze zdanie w tym zakresie, dlatego przygotowałem ankietę. Byłbym bardzo wdzięczny za jej uzupełnienie.

      Link: https://kowrklienci.webankieta.pl/

      A tymczasem, jeżeli macie jakieś przemyślenia w tym temacie, napiszcie proszę co myślicie o KOWR?
    • Przez Julia1999
      SZUKAM MAGIKA OD JD
      CHODZI O INSTALACJE ELEKTRYCZNA 
      MIĄCZYN, okolice Zamościa 
    • Przez salas89
      witam drodzy koledzy i koleżanki forum przeglądam od dość dawna ale dzis jest to dopiero moje pierwsze zapytanie .
      Mam do was pytanie w sprawie naprawy badz wymiany wału . Sprawa wyglada tak , parę lat temu padł silnik w naszym leciwym classie europa , wiec postanowilismy zrobic mu regeneracje , zostało zrobione :
      -nowe tuleje silnika z anglii
      -nowe tłoki i pierscieni również sciągnięte z Anglii
      -nowe zawory i regeneracja głowicy 
      -szlif wału niestety juz 3 i nowe panewki
      -regeneracja korbowodów
      niestety kombajn popracował moze 2 do 3 godzin i obróciła sie panewka na jednym tłoku . Szkoda mi go troche bo jestem sentymentalnym człowiekiem i sporo pieniazków zostało władowane w silnik  ale szukam alternatywnego rozwiazania , szukac inny wał czy moze dac ten do napawania tego jednego czopu ?
      Co sadzicie która opcja lepsze i jak wyglada cenowo taka naprawa napawania ??
       
      z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam chciałbym ostrzec wszystkich przed sprzedającym z okolic Wandowa woj. wielkopolskie, który specjalizuje się w sprzedaży kombajnów marki claas dominator, maszyny są wyszykowane tylko powierzchownie często gęsto ściągane w beznadziejnym stanie, niestety ja złapałem się na jego haczyk. Zakupiłem u szanownego pana kombajn marki claas, który był w stanie wręcz idealnym, z racji szybkiego ukończenia żniw zdecydowałem się na szybki zakup i to był mój błąd, według zapewnień sprzedającego maszyna gotowa do pracy, w rzeczywistości po zakupie rozleciała się w drobny mak sieczkarnia, po przeanalizowaniu przez autoryzowany serwis Claasa okazało się, że wał był złożony z dwóch elementów, w obudowach były łożyska zużyte, po głębszej analizie okazało się, że brakuje w znacznej części czujników a dużo elementów dorobione były na wzór. Przestrzegam wszystkich forumowiczów przed szybkim i pochopnym kupowaniem maszyn rolniczych, naprawdę warto wydać te 200-500zł na serwisanta, która przejrzy sprzęt prze zakupem. Próbowałem sprawę załatwić osobiście ale sprzedający śmiał się ironicznie i powtarzał cytuje NIE JEST PAN PIERWSZYM I OSTATNIM.... skorzystałem z pomocy adwokata i dzięki jego pismom i groźbą skierowania sprawy do sądu udało mi się wymienić wadliwy element jakim była sieczkarnia, cały proces trwał od lipca 2013 do stycznia 2014. Także szanowni forumowicze uważajcie i sprawdzajcie bo dużo jest nieuczciwych handlarzy, którzy tylko czekają.Sprawa zakończyła się mam nadzieję pozytywnie chociaż ostateczna próba maszyny odbędzie się w te żniwa i to zadecyduje czy zostanie w moim gospodarstwie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v