Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮

Opublikowano
10 minut temu, gosciu506 napisał:

kombinacja wajch od obrotu i nie pamiętam już która ale też pamiętam że miałem z tym problem

kurde właśnie nie wiem czy kombinacja bo musiałoby wciągnąć równo oba siłowniki czyli ściągnąć olej z dwóch dołów a przecież system działa na przemian- jeden wysuwa drugi wciąga.  przy martwym obrocie rozłożenie i położenie całego ramienia- wtedy bangla ale tego problemu nie mam - siłowniki działają prawidłowo ale za daleko są wysunięte co skutkuje luźnym łańcuchem.

Opublikowano
13 minut temu, Alchemik napisał:

Podnoszenie i opuszczanie ramienia,- ale nie wiem czy pierwszego czy drugiego. Przy kombinacji z obrotem.

dopadłem jakiś schemat. widzę jakiś zawór zwrotny (chyba) na linii, która idzie do ramienia (nie wysięgnika). Czyli wychodziłoby na to, że trzeba wydłużyć ramię, żeby jego tłoczyska schowały się w cylindry- dobrze kombinuję?

 

Opublikowano
20 godzin temu, Alchemik napisał:

Nie podpowiem. Zawsze szukałem roznych rzeczy o wersji rolniczej, a o budowlanej czytałem przy okazji, lub przypadkiem. 😉

myślę, że różnią się tylko pierdołami.Dziwna sprawa. teraz powalczyłem trochę z tym i totalnie bez rezultatów. nie mogę doszukać się tego zaworu zwrotnego. przy ruchu prawo lewo obrotnicą słychać jakby przepływ powietrza ale nic to nie daje. same siłowniki reagują bez jakiejkolwiek zwłoki ale oba są zbyt daleko wysunięte. już tak nawet sobie myślałem, żeby poluzować nakrętki z siłowników przed tłoczyskami i wcisnąć je manualnie ale znając życie to po odpaleniu zaraz oba wyskoczą z powrotem.

Opublikowano

Witam. Naciągnięcie łańcucha obrotu można zrobić przez podnoszenie i opuszczanie drugim ramieniem środkową wajchą, można równocześnie ruszać też obrotem co przyśpieszy naciąg, ale nie trzeba u mnie to działa. Jak kiedyś urwał mi się łańcuch i jeden siłownik był bardziej schowany to poluzowałem rurkę przy siłowniku i rukcukiem ustawiłem siłowniki równo. Nie wiem czy to zawór którego szukasz ale u mnie jakieś ustrojstwa są pod błotnikiem i po prawej stronie i na ramie obok tylnego prawego koła.

Opublikowano

U mnie wczoraj wystąpił taki problem w mojej białoruśce, że olej hydrałliczny wylewał się pod kierownicą przy rozdzielaczu na małym zbiorniku jest jakby metalowa buteleczka nakryta kapslem to chyba jakiś odpowietrznik. Jak podniosłem lemiesz lub łapy, a nawet miałem wrażenie że przy skręcaniu kierownicą olej się wylewał a łańcuch obrotu szybko się luzował. Co może być przyczyną takiej awarii, miał ktoś może taką sytuację ?  

IMG_20210617_121817.jpg

Opublikowano

Naciąg łańcucha wykonujemy tak: blokujemy obrót sworzniem, następnie ramię (2 siłowniki chowamy) wychylamy maksymalnie i tak trzymając ruszamy dźwignią obrotu aż naciągnie się łańcuch. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v