totylkoja

Members
  • Ilość treści

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O totylkoja

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. niech mi ktoś powie gdzie w tym ustrojstwie jest ten zawór zwrotny
  2. myślę, że różnią się tylko pierdołami.Dziwna sprawa. teraz powalczyłem trochę z tym i totalnie bez rezultatów. nie mogę doszukać się tego zaworu zwrotnego. przy ruchu prawo lewo obrotnicą słychać jakby przepływ powietrza ale nic to nie daje. same siłowniki reagują bez jakiejkolwiek zwłoki ale oba są zbyt daleko wysunięte. już tak nawet sobie myślałem, żeby poluzować nakrętki z siłowników przed tłoczyskami i wcisnąć je manualnie ale znając życie to po odpaleniu zaraz oba wyskoczą z powrotem.
  3. dopadłem jakiś schemat. widzę jakiś zawór zwrotny (chyba) na linii, która idzie do ramienia (nie wysięgnika). Czyli wychodziłoby na to, że trzeba wydłużyć ramię, żeby jego tłoczyska schowały się w cylindry- dobrze kombinuję?
  4. kurde właśnie nie wiem czy kombinacja bo musiałoby wciągnąć równo oba siłowniki czyli ściągnąć olej z dwóch dołów a przecież system działa na przemian- jeden wysuwa drugi wciąga. przy martwym obrocie rozłożenie i położenie całego ramienia- wtedy bangla ale tego problemu nie mam - siłowniki działają prawidłowo ale za daleko są wysunięte co skutkuje luźnym łańcuchem.
  5. Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
  6. Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1... Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam, że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
  7. Witam wszystkich. Pacjent jak w tytule- budowlaniec. Pomoc potrzebna w wielu kwestiach lecz temat skrzyni jest tematem pieklącym. Dziś podczas pracy ogórkiem zostałem zmuszony "awaryjnie" gasić sprzęt. Po opanowaniu sytuacji dźwignia zmiany biegów w pozycję N (lewarek bez problemu chodzi w całej płaszczyźnie poziomej zgodnie z zakresem ruchu prawo-lewo) puszczam sprzęgło, żeby obrócić fotel a tu zaczyna pełzać w tył. Wycisnąłem ponownie sprzęgło żeby sprawdzić co się dzieje i... Zblokowana skrzynia na wstecznym. Przeleciałem wszystko po kolei-w skrajnej pozycji lewarka do lewej napęd prawidłowo redukuje/ przyspiesza, pozycje biegów 3/5, 4/2 wybiera prawidłowo. w pozycji R/1 - czuć, że jest martwy w pozycji R. Poszperałem trochę w necie... trochę jest, więcej nie ma. Zdjąłem środkową część podłogi z nadzieją, że coś ujrzę lecz niestety. Z tego co widziałem, to muszę zdjąć przednią część podłogi i nie wiem czy dobrze widziałem ( ciemno, jedynie lampa w środku a ja praktycznie bez narzędzi) ale wyglądało to tak, że muszę zwalić kokpit z ogórka, żeby odkręcić przednią część podłogi. kokpit w kosmos? Druga kwestia to czy dam radę cokolwiek zrobić, po wymontowaniu samego lewarka zmiany biegów czy grubsza historia? Następna kwestia to sam układ hydrauliczny- jest jeden filtr ten w zbiorniku czy są gdzieś jeszcze jakieś ukryte? Dlaczego pytam...olej w zbiorniku żółty a ostatnio jak strzelił siłownik łyżki to wzorzec czarnego koloru. Przy zakupie ogórka (jakieś 3miesiące temu) gdy dobrałem się do filtra w zbiorniku to się przeżegnałem. po wyjęciu nie byłem w stanie określić jakiego typu jest to filtr. dopiero po 15 minutach odrywania kawałków nie wiem czego zobaczyłem, w jaki sposób filtr jest zbudowany Ciągnąc temat tej nieszczęsnej hydrauliki- w zależności od tego w jaki sposób ją ustawię po pracy- to po ponownym odpaleniu i rozgrzaniu oleju obrót chodzi niemrawo. Raz w jedną, raz w drugą stronę-zależy na którą stronę miał przechył. i tak jak jumz sobie dosłownie pyrka kopiąc w glinie i ile (na 1.5m pojawia się woda ) to żeby zrobić odwał na "chorą" stronę to gaz do pełna... Kolejna kwestia to pompy załączana w kabinie. Po załączeniu- wycie. Z waszego doświadczenia- pompa czy jakieś łożysko na napędzie pompy? Same rozdzielacze są rozbieralne/ naprawialne? Lać się nie leje ale podcieka delikatnie, także zajrzeć trzeba. Pompa wody- leci od strony czoła, przyznam szczerze, że jest spory luz łapiąc za koło pasowe. Jest jakiś zestaw naprawczy czy zrób to sam? Przy wstępnych oględzinach tematu wywnioskowałem że najlepiej rwać ją od bloku ale mogę być w błędzie. I jeszcze z tematów, które pamiętam- prawidłowa regulacja sprzęgła i hamulca. Przy zapinaniu biegów praktycznie rzadko kiedy zdarza się wpiąć bieg bez zgrzytu. Nie mówię, że totalny dentysta i rwanie zębów ale fajnie nie jest. Chyba, że tak ma być a sam zbyt wiele wymagam. A hamulce to już całkowite nieporozumienie Ogólnie coś tam hamuje- nawet rękaw po uderzeniu się wajchą w czoło- działa... ale z nogi to wyhamować przy przeróbce któregoś z poprzednich właścicieli (fotel wyglądający na fiat 125p) jest naprawdę ciężko. Jeszcze jedna kwestia związana z eksploatacją/naprawą sprzętu. Czy sprzęty te mają takie krzywizny elementów przylegających, które wymagają uszczelnienia, że wszystkie remonty co widziałem na necie bądź na swoim ogórku to papier i tona czerwonego silikonu? Nauczony jestem trochę inaczej i zastanawiam się czy wystarczy kręgielit i reinz. Reasumując. Mile widziane są wszelkie podpowiedzi, wskazówki, instrukcje, zdjęcia, wszelkie dane o sprzęcie, części itp. Ogórka zakupiłem tuż po nabyciu starego, zapuszczonego, poniemieckiego siedliska (mazury). Ma mi posłużyć do rekultywacji terenu (karpy, rwanie mniejszych samosiewów oraz owocówek, drenaż) i wszelkich prac porządkowych. Pracy jest naprawdę sporo. Niestety nie mam garażu na ten gabaryt a samo siedlisko 3km od miejsca zamieszkania , tak więc pomimo tego, że zaplecze techniczne większe niż u przeciętnego zjadacza chleba to i tak wiem, że napotkam na wiele problemów, w których z pewnością będę potrzebował Waszej wiedzy i doświadczenia. W kwestii sprzętu rolniczego zapewne nie pomogę bo zaczynam "przygodę" - albo tworzę swoje miejsce na ziemi ale jeśli zajdzie potrzeba to odnośnie aut/jednośladów/quadów/itp wynalazków w ramach wiedzy/doświadczenia itp postaram się pomóc.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj