Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

no właśnie TURBOdiesel..... dla wyrownania szans porownaj z turboBenzyną.

 

No to kolego sobie porównaj momenty obrotowe podobnych pojemności takich silników benzyna po prostu wymięka i w dodatku doładowana jednostka benzynowa jest bardziej awaryjna.

Opublikowano

1.8t 150KM (np. w popularnym golfie) i 1.9 tdi 150KM maja podobne osiagi od 0-100km\h.

 

A mowienie ze turbo benzyna jest bardziej awaryjna od turbo diesla to..... smiech na sali! :D

Konstrukcja silnika diesla jest wiele bardziej skomplikowana.

Oba typy silnikow sa dedykowane do innych odbiorcow. Moje zdanie jest takie chcesz jezdzic ostro i masz sportowe zapedy kup sobie benzyne

robisz trasy jezdzisz raczej spokojnie i nie czesto na czerwonym polu obrotomierza kup diesla.

Opublikowano

No w diselku nie musisz wchodzić na czerwone pole, bo maks moment obrotowy osiągasz w okolicy 1500 - 2000 obrotów :) Jeździłem na gazie, benzynie i w końcu na ON. I ON jest MOIM ZDANIEM najlepszy. No i koszt chip tuningu starszego silnika z turbiną (niewysilonego). Modyfikacja dodająca ok 30 - 40 hp kosztuje uwaga uwaga.... 400 pln. Niech ktoś w benzynie za takie pieniądze podniesie moc o tyle :)

Opublikowano

Nie chodzi tu tylko o to czy ma sie sportowe zapedy czy nie czy lubi sie ostra jazde tylko jak zasobny ma sie portwel :D nie oszukujmy sie ale 1.9tdi spali ciut wiecej niz połowe tego co 1.8t co jest na korzysc diesla. Mniej spali a radosc z jazdy jest podobna ;)

Opublikowano

Zaoszczedzone pieniadze szybko mozna wydac przy awarii turdodiesla, wiec to pozorna i ryzykowna oszczednosc.

Sam mam turbodiesla zeby nie bylo ze jestem slepo zapatrzony na benzyne.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No wreszcie ktoś napisał o co w tym wszystkim chodzi. Teraz nawet nowego diesla nie opłaca się kupować, bo prędzej czy później i tak się rozleci. A benzyna? Tam nie ma się co popsuć, a jeśli nawet to można za grosze zrobić. Np. układ paliwowy: wtryskiwacze cała listwa maksymalnie kilkaset zł, (w dieslu samo sprawdzenie jednej sztuki do 500 zł), pompa paliwa groszowe sprawy, zatka się katalizator - można wyciąć (wymiana FAP-a w dieslu od 5 tys. zł), elektronika akurat w jednym i drugim jest do opanowania za grosze. Natomiast w przypadku używanych jest jeszcze gorzej, bo po sprowadzeniu i przejściu na nasze paliwo od razu zaczynają się awarie, których naprawa przekracza wartość auta. Tak więc diesel jest dla tych co mają pieniądze.

Opublikowano

turbobenzyna moze sie rownie dobrze popsuc jak i turbodiesel, ale przynajmniej mamy oszczednosci i jest z czego wyłozyc na ewentualna naprawe :) Ja tez mam turbodiesla i nie jest az tak strasznie awaryjny, jesli pilnuje sie oleju, jakosci paliwa, i po trasie nie gasi od razu tylko po jakims czasie zeby wydmuchało spaliny z turbiny to i turbina moze wtedy długo posłuzyc, a palenie w mrozy to wystarczy miec sprawne wszystkie swiece zarowe dobry aku podgrzac ze dwa razy i powinien palic bez problemu, bynajmniej moj tak pali :)

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście ze moze sie popsuc tylko koszty naprawy duzo nizsze., ryzyko awarii o wiele mniejsze.

Edytowane przez ochen
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z naciskiem na słowo "dużo". W benzynie wszystko można opanować samemu, im bardziej rozbudowana elektronika sterująca silnikiem tym łatwiej naprawić, a w dieslu diagnostyka sprowadza się do wymontowania części i dostarczenia specjalistycznej firmie do sprawdzenia.

Opublikowano

MAM DIESLA latem w trasie super max 5.0l na 100km wyprzedzanie ...bajka ...ten moment zadnego wajchowania biegami tylko but i nie ma ze ze nie idzie ale zawsze zima się boje bo aku filtry i paliwo a koszty .. w te lato sprzęgło dwumasa 4300zl vectra c1.9dth

 

nie kupie już diesla teraz będzie wolnossaca benzyna + gaz

Opublikowano

jezeli myslisz ze turbo benzyne mlodą taniej naprawisz jak diesla to bardzo sie mylisz,nowe silniki turbo benzynowe zwlaszcz a mala pojemnoscia to sa wrecz skarbonki zaprojektowane na gora 200tys, w dieslu jezeli nwet zrobisz do tego przebiegu turbo (do 1000zl regeneracja) i dwumase (tez 1000 regeneracja ) to do 300 tys dolatasz a jaka roznica w spalaniu,sprobuj jakas benzyna albo nie daj boze z turbo bez wariacji jechac caly czas 160-170 na autostadzie i ok 140 zwykla droga i wyprzedzac ile ci spali -ponizej 10 zapomnij a diesel do 7 gora ,policz. ludzie nazekaja ze im sie diesle psuja ,a i owszem jak wszyscy tyklo tanio i tanio to dobrze im tak,ch cesz misc dobre to kup drogo i pewne auto z nieduzym przebiegiem ,ale jak wszyscy na allegro chca najtansze to kupuja szroty ,i dobrze ima tak ze sie psuja sami tego chca.ja juz benzyny nigdy nie kupie ,zeby miec dobrego diesla trzeba dac sporo kasy i dbac ale to sie zwraca z nawiazka,juz sie o tym przekonalem.

Opublikowano

Kiedyś byłem u kolesia co ściąga z Anglii TDI-ki , zajmuje się ich naprawą i sprzedażą części. Powiedział że szykuje się prawdziwe żniwo i tylko zaciera ręce, sam kiedyś zakładałem znajomemu silnik bo bory bo korbowody wyszły bokiem i intercooler wybuchł :) Dobra 16-zaworówka w benz + gaz sekwencja i jeździsz szybko, tanio i bezawaryjnie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie, oby więcej ludzi kupowało z zachodu 3-letnie diesle z przebiegiem na liczniku 150 kkm, a rzeczywistym 450 kkm. Będzie na czym zarobić.

Opublikowano

lektrotech na innym poście pisałeś jakie to common rail jest cudowne i tanie w naprawach, panowie mówię teraz o nowych autkach zarówno jedne jak i drugie czy diesel czy benzynka niestety do tanich nie należą coraz większe normy zmuszają konstruktorów do coraz bardziej dziwnych rozwiązań wtrysk bezpośredni w benzynie katalizatory trójdrożne, czy z dieslach fap, common rail coraz bardziej zaawansowane kiedyś w pierwszej generacji wtryski były rozbieralne teraz już nie, sam komplet kosztuje z pompą nawet 20 tyś zł, a to już potężne wydatki, bezpośredni wtrysk benzyny uniemożliwia montaż gazu. Diesel ok ale najlepsze starsze egzemplarze pancerne, możliwe do zdiagnozowania przez każdego, części tanie, benzyniaki na pośrednim wtrysku jeszcze z metalowym kolektorem ssącym gaz i można śmigać aż miło. Mam w autku VW silnik 1,9 tdi 105km, powiem że silniczek rewelacja bardzo mało pali nieraz sie zejdzie poniżej 4l na 100km, mam go już 7 lat najniższa cena on jaką płaciłem to 3,5zł, wtedy to była jazda za grosze dzis kupując autko jednak kupiłbym benzyniaka minimum 2l z 120-130km bez turba, zagazowałbym go i jazda za grosze. Dziś miałem okazję jeździć Leonem 1,8T 200km, z instalacją gazową z wtryskiem w fazie ciekłej, mile mnie zaskoczyła instalacja, odpala na benzynie po około 30 s przełącza na gaz, nie ma żadnej różnicy między benz a gazem, bardzo dobrze reaguje na pedał gazu, moc taka sama na gazie i benz, przyspieszenie, a i spalanie większe tylko o 10% . Można powiedzieć same plusy, minus to cena inst. 4.5tyś. Na plus to brak ingerencji w układ chłodniczy, nie ma parownika, jakby było koszt z 2tyś, to założył bym sobie w kangoo

Opublikowano

No i własnie chyba za ten moment obrotowy wszyscy posiadacze kochaja dieselka :) Moze to złe porownanie ale nowe diesle i benzyny mozna porownac do ciagnikow, fendt i mtz...

Pamietacie stare fendty wszystko mechaniczne, niezawodne,zero usterek takie były stare diesle produkowane w latach 90 dopiero w pozniejszych latach zaczeto je szpikowac elektronika i to samo jest w nowych fendtach masa elektroniki,czujnikow, systemow.... i w samochodach jest to samo co sie wiaze z wygoda, komfortem.

 

Silniki benzynowe to jak mtz na przestrzeni kilkudziesieciu lat ta sama konstrukcja z drobnymi ulepszeniami w ktorym jak cos sie popsuje to naprawimy to samemu albo za grosze.

Nie oszukujmy sie ale jesli chcemy miec komfort, moment obrotowy, i małe spalanie to niestety trzeba za to placic, takie moje zdanie na ten temat.

Pozdrawiam

Opublikowano

czy mała turbo benzyna czy mały turbo diesel nie nadają sie na auto z drugiej ręki o jak nowe to ok ale kogo stać ??? Mi się wydaje ze teraz najlepszym rozwiązaiem jest zwykła benzyna co najmniej 1.8 + gaz który sam będziesz zakładał.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napisałem, że CR łatwo się diagnozuje, a nie naprawia, a to spora różnica. Co do wtrysku bezpośredniego w benzynie to nikt go już nie stosuje, bo to niewypał.

Diesel ok ale najlepsze starsze egzemplarze pancerne, możliwe do zdiagnozowania przez każdego,

Tak, a niby w jaki sposób? Każdy ma stół do pomp i wtryskiwaczy za kilkanaście tysięcy zł? A CR tak jak i benzynę mogę zdiagnozować sprzętem za kilka tys. zł i to bez względu na rocznik. Z tą różnicą, że benzynę naprawię za kilkaset zł, a diesla już nie, co sam zresztą napisałeś.

Na plus to brak ingerencji w układ chłodniczy, nie ma parownika,

A na minus to konieczność wymiany pompy cyrkulacyjnej za 1500 zł co 40-50kkm...

Opublikowano (edytowane)

Ja odkad mam diesla nie przesiadłbym sie do benzyny z gazem, swoim dieslem 100 km robie za 30 zł a gdybym miał kupic benzyne i jeszcze włozyc w nia gaz za 3 tys zeby jezdzic za 25 zł to ile bym musiał ganiac zeby mi sie to zwrociło....

 

 

Według mnie skorka za wyprawke.

Edytowane przez matisz
Gość Profil usunięty
Opublikowano

czy mała turbo benzyna czy mały turbo diesel nie nadają sie na auto z drugiej ręki o jak nowe to ok ale kogo stać ??? Mi się wydaje ze teraz najlepszym rozwiązaiem jest zwykła benzyna co najmniej 1.8 + gaz który sam będziesz zakładał.

Benzyna może być z drugiej ręki, bo przebiegi są realne. Teraz mam Colta 2012 r z przebiegiem 6000 km. Kosztował mnie 10 tys. zł.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jest na sprzedaż. 35 tys położysz i jest Twój. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v