Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
@robertbara Zrobiłeś diagnostykę? Co było przyczyną takiej pracy silnika?

 

Samochód naprawiony, troche mi zeszło ale miałem już nastepny i tego nie chciało mi sie ruszać.

 

Wymienili zawór sterujacy turbiny, oczywiście w ostatniej chwili zrezygnowałem z serwisu bo kolega polecił mi warsztat gdzie zajmują diagnostyką, naprawami i tuningiem. Godzinka roboty, błędy pokasowane i samochód śmiga jak nówka. Aż się chce przyspieszać :P

Dzięki za pomoc :P

Opublikowano

Dla rolnika tylko Diesel w samochodzie, bo jak braknie paliwa to można spuścić z ciągnika lub kombajnu, potem z samochodu do ciągnika itd :D . Może to sposób na unikanie odwiedzania stacji paliw (coś w rodzaju perpetum mobile) :D

Opublikowano

@robertbara

Pamietasz może kody błędów? Mam nadzieje, że wyeliminowali również przyczynę generowania błędów (jeśli była inna niż uszkodzony zawór) a nie tylko wykasowali :D

Fajnie, że samochodzik odżył :)

Właściciel pewnie też bo banan na twarzy na to wskazuje :)

Pozdrawiam :D

Opublikowano
Dla rolnika tylko Diesel w samochodzie, bo jak braknie paliwa to można spuścić z ciągnika lub kombajnu, potem z samochodu do ciągnika itd :D . Może to sposób na unikanie odwiedzania stacji paliw (coś w rodzaju perpetum mobile) :D

 

Zgadzam się. Kiedy brak paliwa to do ciągnika i można jechac. Mój diesel pali niecałe 5 l/100km i nie narzekam.

Opublikowano
@robertbara

Pamietasz może kody błędów? Mam nadzieje, że wyeliminowali również przyczynę generowania błędów (jeśli była inna niż uszkodzony zawór) a nie tylko wykasowali :)

Fajnie, że samochodzik odżył :)

Właściciel pewnie też bo banan na twarzy na to wskazuje :D

Pozdrawiam :)

 

Nie, kodów nie pamiętam, ale to była jedynie wina zaworka który daje podciśnienie do rozłożenia łopatek zmiennej geometrii. Ale efekt jest piorunujący, czuć że te 130 koni na darmo tam nie siedzą :D

Opublikowano

No cóż nigdy nie bylem zwolennikiem diesela w osobówkach, wiadomo rechotanie, bez turbiny słabe , albo żadne przyśpieszenie. Do czasu aż pojawiły sie silniczki koncernu VW, Audi które maja niezła moc za niewielkie zużycie paliwa i całkiem kulturalna prace silnika ( rechot japończyków i francuzów mnie porażał...). Ale dzisiaj dieselki to inna bajka, a po mojej przygodzie z silnikiem BMW 530tds nie chcę już innego silnika jak dieselek w beemce. Po prostu rewelka, moc 190 spalanie 7,2 litra przy 120-140km/h. I co najważniejsze żadnych pasków rozrządu tylko lać do baku i śmigać. :D

Opublikowano

Przedwczoraj miałem okazje pojeździć i porównać sobie dwa sedany klasy średniej, jeden z doładowanym silnikiem diesla 2.0 na common-railu, drugi z silnikiem benzynowym 1.8

 

W dieslu dopiero na trzecim biegu czuć najlepiej potencjał silnika (czyli wysoki moment obrotowy). Po ruszeniu dziwnie jest zmieniać bieg na środku skrzyżowania... Diesel daje fajne złudzenie dobrego odejścia przez tą górke momentu w przedziale ok. 2000-3500rpm, szkoda że powyżej i poniżej nic ciekawego sie nie dzieje. Na niskich obrotach przy depnięciu na jakimś tam rozsądnym biegu benzyniak 1.8 wcale gorzej sie nie wkręca jak dwulitrowy diesel, turbo lag daje sie we znaki...

 

Gadke że diesel objedzie benzyniaka od 80km/h na piątym biegu chyba wymyślili ludzie nie mający pojęcia co to jest skrzynia biegów :) Ktoś kto wie do czego służy drążek na środkowym tunelu wrzuci w benzyniaku trójke i odjedzie dieslowi :) a diesel też powinien zredukować, tylko jeden bieg niżej i wtedy może być ciekawie :) Innymi słowy, dobry kierowca będzie potrafił wykorzystać potencjał obu silników.

 

Według moich subiektywnych odczuć benzyną jeździło sie przyjemniej, czy to w mieście czy to na trasie. Zapewne to kwestia przyzwyczajenia do innej charakterystyki silnika i przełożeń.

 

Jeśli chodzi o koszta to porównywany diesel 2.0 spalałby średnio powiedzmy te 6 l/100km, benzyniak jakieś 8 l/100km, także w tym przypadku bezdyskusyjna oszczędność na paliwie, jednak jeśli wziąć pod uwage wyższy koszt zakupu ropnioka oraz ewentualne koszta napraw (dwumas, turbo, przepływka, wtryski, itp) to może wyjść różnie...

 

Hałasu sie nie przyczepie bo nie ma o co, nowoczesny diesel CR pracuje miękko i cicho, nawet przy odpaleniu zimnego silnika nie słychać typowego klekotu tylko przyjemny cichy pomruk. Jednak mimo wszystko jeśli chodzi o wrażenia akustyczne to benzyniak bije na głowe diesla, dźwięk przy dokręcaniu pod 7000rpm to muzyka dla uszu :)

Opublikowano

ja mam Peugeota 307 2.0 hdi 137 koni 320 Nm Wszystko lux ino ze jest Trubo dziura. silnik idzie tak jak by bez turbiny do 2 tys obortów... ale jak potem dostanie cugu to wgniata w fotel nie zamienił bym diesla na beznzyne w zyciu. prosty powód .. nie płace za paliwo....

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Jednak mimo wszystko jeśli chodzi o wrażenia akustyczne to benzyniak bije na głowe diesla, dźwięk przy dokręcaniu pod 7000rpm to muzyka dla uszu :)

Jak dla mnie to miejsce szlifierek jest w warsztacie a nie pod maską samochodu :), no chyba żeby benzyniak był z pod znaczka VW, dokładniej vr6 ^_^ .

Klepanie zimnego TD czy TDI też ma swój urok, a pomruk 2.5 TDI to już bajka :) .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nom, ja jestem już "zarażony" :) . TDI Power :) . Nie mówię, że dźwięk benzyny jest zły, niektóre silniki chodzą naprawdę ładnie, vr6 bije każdego diesla na głowę, sęk w tym, że dźwięk emitowany przez TDI jest tańszy. Gdybyśmy mieszkali w Iraku to nikt by nie chciał słyszeć o wynalazku Rudolfa.

Opublikowano

Tańszy jeśli chodzi o paliwo (pisałem o tym wyżej, dot. nowoczesnych diesli) :) ale z tym też chyba nie ma reguły. Ile średnio może spalać kompakt z TDI 90KM przy częstym korzystaniu z pełnych możliwości silnika (czyt. dynamicznej jeździe)?

Opublikowano

przy odpowiedniej jezdzie nubira 1.6 16v palila 12 l/100 km, tu musza obowiazywac te same reguly, jak jedziesz jak dziadek to ta sama benzyna zejdziesz do 7, a porownywalnym dieslem do 4,5-5 :)

 

natomiast co do dzwiekow, to mistrzostwem jest blow off w 3 cylindrowym daihatsu :) najpierw turbo dziura, pozniej wariacja niczym w wrc przez 2 tys obrotow i na koniec syk... ech, bo dojde :) :)

Opublikowano
Nom, ja jestem już "zarażony" :) . TDI Power :) . Nie mówię, że dźwięk benzyny jest zły, niektóre silniki chodzą naprawdę ładnie, vr6 bije każdego diesla na głowę, sęk w tym, że dźwięk emitowany przez TDI jest tańszy. Gdybyśmy mieszkali w Iraku to nikt by nie chciał słyszeć o wynalazku Rudolfa.

 

TD z golfów II ma piękny dzwięk ale TDI naprawde może sie spodobać. i mi osobiście sie bardzo podoba nawet jak to jest tylko 90 km

Opublikowano
przy odpowiedniej jezdzie nubira 1.6 16v palila 12 l/100 km

Co Ty mi tu z jakimś dajewo wyjezdżasz :) ja o najwspanialsze TDI pytam, ile spala przy dynamicznej jeździe (nie katowaniu) takie 90KM? 5, 6, 7 l/100km? :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Brzozak

Jak dobrze kojarzę to chyba widziałem dzisiaj twojego Golfiaka koło PG.Kiedyś wrzucałeś jego fotki-może to nie ten ale wyglądał podobnie, w każdym razie był dosyć wypasiony :) .

Opublikowano

mam benzyniaka ale od zawsze wolę diesla

dźwięk nie ma wpływu na wybór silnika

teraz pytanie, dlaczego w ciągnikach, autobusach, ciężarówkach, nie ma benzyniaków?

po pierwsze z dieslami wręcz nie ma wypadków z paliwem, to też są bezpieczne (bezołowiowe są wybuchowe)

II o wiele bardziej żywotne

III ON we wcześniejszych latach był zawsze tańszy

IV możliwość jazdy na oleju roślinnym

V silnik może chodzić bez prądu

VI sporo dodatkowych wspomagaczy/wyposażenia silnika (TD,TDI,CTDI,HDI,itd.)

Opublikowano

ja mam fiata bravo 1.9 jtd a ojciec golfa III 1.9 TD i nie zamieniłbym się na silniki... jtd chodzi tak cichuteńko jak benzyna no i max moment obrotowy ma już przy 1500 obrotach.... :) Ogólnie wszystko co jeździ u mnie w domu to diesel :)

Opublikowano
po pierwsze z dieslami wręcz nie ma wypadków z paliwem, to też są bezpieczne (bezołowiowe są wybuchowe)

II o wiele bardziej żywotne

III ON we wcześniejszych latach był zawsze tańszy

IV możliwość jazdy na oleju roślinnym

V silnik może chodzić bez prądu

VI sporo dodatkowych wspomagaczy/wyposażenia silnika (TD,TDI,CTDI,HDI,itd.)

1. możesz rozszerzyć argument o jakiś przykład?

2. dot. starych diesli które miały 30-35KM z litra pojemności

3. był

4. jesteś pewien że przy obecnej temp. otoczenia diesel na oleju roslinnym wogóle odpali? benzyna też ma możliwość jazdy na LPG :)

5. jesteś pewniem że elektronika sterowania wtryskiem może chodzić bez prądu?

6. nie rozumiem :)

Opublikowano

@brzozak 3 cylindrowe daihats to jest to samo co kiedyś brałeś się z nim na światłach???chodzi mi o to czy widziałeś go tylko raz czy ma z nim stycznośc częściej :)

 

 

@mirasek od ceny ON można odliczyć VAT, a to zmienia całkiem postać rzeczy... :)

Opublikowano

co do Lpg to ja bym w zyciu nie chcial dla mnie to pomyłka..kazdy benzyniak co jezdzi na Lpg nie ma szans z a autem takim samym na benzynie... do tego po krakowie na kazym parkingu pozmienym albo tunelu jest zakaz wjazdu dla lpg. Pozatym ten zapach spalin przyprawia mnie o mdłosci...a

 

co do diesla to cos czuje ze tym Hdi'kiem pojezdze pół roku i go lune na rzecz jakiego Tdi'ika z niemiec;p na pompo wtryskach...

Opublikowano
mam benzyniaka ale od zawsze wolę diesla

dźwięk nie ma wpływu na wybór silnika

teraz pytanie, dlaczego w ciągnikach, autobusach, ciężarówkach, nie ma benzyniaków?

po pierwsze z dieslami wręcz nie ma wypadków z paliwem, to też są bezpieczne (bezołowiowe są wybuchowe)

II o wiele bardziej żywotne

III ON we wcześniejszych latach był zawsze tańszy

IV możliwość jazdy na oleju roślinnym

V silnik może chodzić bez prądu

VI sporo dodatkowych wspomagaczy/wyposażenia silnika (TD,TDI,CTDI,HDI,itd.)

I-zgoda, ale wybuch paliwa to naprawdę rzadkość w samochodach

II-sam silnik to może i tak, ale osprzęt, turbina, pompa to juz nie tak bardzo

III-teraz jest duuuzo tańszy :) jak odliczymy VAT i akcyzę :)

IV-ja do mojego bym się bał :)

V- bez prądu, to j nawet klapy nie zamknę, a co dopiero uruchomić silnik

VI- no właśnie te wspomagacze, dużo frajdy, ale i kłopotów, zawsze pierwsze wysiadają

 

Ja mam BMW 530D i jak wspomnę jazdę na gazie poprzednim autem, to mnie odrzuca :)

Opublikowano

Tak nowoczesny diesel bez prądu śmieszne...

Tak samo na oleju roslinnym nierealne od razu stoisz i układ wtryskowy do remontu.

 

Ja tam wole benzyne bo jesli ma sie tzw cięzką noge to i w dieslu spalanie będzie wysokie mało mniejsze niż w benzynie a bezyniaka można zawsze na LPG przerobić.

 

Starszy obecnie jeździ Volvo S40 1.8 LPG z oryginalna instalacją gazową chyba 5 generacji, wtrysk ciekły(nie ma parownika itd.) i sprawuje sie super spalanie to 8-9 litrów LPG na 100km jazda mieszana bez długich tras.

Nie ma żadnej różnicy w osiągach w porównaniu z benzyna no ale to przez tą instalację bo ja też nigdy nie załozyłbym do samochodu zwykłej włoskiej instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v