Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. 

Może mi ktoś  doradzić jaki czujnik ciśnienia z manometrem zastosować w powyższym ciągniku. Założyłem sobie dodatkowy czujnik od 3p z manometrem ale    wartości  które pokazuje  trochę mnie przerażają , bo po rozgrzaniu pokazuje 1atm. A w ciągniku kontrolka  ciśnienia się nie zapala.  Czujnik  zamontowałem na bloku w miejscu czujnika oryginalnego. 

Czy w silnikach perkinsa są jeszcze  inne miejsca gdzie można byłoby sprawdzić ciśnienie oleju  silnikowego ? 

 

Pompa oleju ma ..2 lata ..   olej  zalany   fuchs Agrifarm MOT 10W40 

Opublikowano

Najczęściej czujnik odpala kontrolke jak ciśnienie spada poniżej 0.8 bara także przy 1 bar może kontrolka nie świecić.

Innym manometrem czy miejscem pomiaru ciśnienia w układzie nie poprawisz 😉.

Przy następnej wymianie zmień sobie olej na 15w50 - ma wyższą lepkość przy standardowej temperaturze i myśle że jeszcze pojeździsz i bedziesz miał lepsze samopoczucie bo Ci ciśnienie na rozgrzanym sie poprawi

Opublikowano

do wszystkich swoich sprzętów i kilku znajomych podokładaliśmy takie coś : https://www.meraserw5.pl/sklep/manometry/specjalistyczne-inne/manometry-odległościowe/mo15-kapilara4m

Trzeba dorobić przejściówkę by wykorzystać istniejące wyjście z bloku na czujnik. Stary czujnik z kontrolką wkręcony również w tą nową przejściówkę. Działa od 15 lat. Ze starych zapasów kupisz na giełdzie za kilkadziesiąt złotych. Kapilarę zawinąłem pod deską rozdzielczą w pętlę.

Na kontrolkę przy tych nowych czujnikach szkoda patrzeć - pokazuje co chce i kiedy chce.

Opublikowano
2 godziny temu, Karol445 napisał:

Skoro tyle pokazuje to tyle jest Nieistotne w którym miejscu zmierzysz

No tak  teraz tylko pytanie od czego zacząć sprawdzanie, co mu jest. I tu nie chodzi o dobre samopoczucie. Po prostu chce dobrej maszyny. 

Opublikowano (edytowane)

To mi sie podoba bo ja taki sam jestem 😉 i mnie wnerwia jak mam świadomość że nie jest idealnie ale powoli dojrzewam do tego że wystarczy wystarczająco dobrze 🙂. Jak zmieniłeś pompe na nową no to sie kłania generalny remont silnika moim zdaniem a jak chcesz sprawdzać żeby sie upewnić to pomiar czopów wału korbowego i jeśli są w tolerancji to wymiana panewek a jak nie to wał do szlifu czyli naprawa główna. Ale jak masz na rozgrzanym 1 bar to serio mówie żebyś przy kolejnej wymianie zmienił olej na taki który podałem i jeszcze dobrych pare setek mth porobisz bez problemu bo to jeszcze tragedia nie jest i tak może być jeszcze dobrych pare lat (oczywiście w zależności od tego ile robisz)

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Zamówiłem drugi manometr, coś lepszego. 

Druga sprawa   jaki jest moment dokręcania Panewek ? Bo  może  tu  jest problem. 

Silnik jest po remoncie, niestety wcześniej nie patrzyłem jakie ciśnienie było i to mój błąd. 

Pompa oleju jest nowa, Głowica   przeszła remont ( przez błąd warsztatu nawet  2 razy ) 

 

Opublikowano

No to zmienia postać rzeczy jak silnik po remoncie - jaki tam dokładnie jest model silnika? Albo podaj chociaż model swojego ciągnika to poszukamy. Moment dokręcenia panewek raczej nie bedzie miał wpływu na ciśnienie. Może podczas remontu zostały źle dobrane panewki - to wszystko trzeba pomierzyć tj czopy wału bo inaczej to wróżenie z fusów. A jakie masz ciśnienie na rozgrzanym podczas pracy tj ok 1800 - 2000 obrotów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v