Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam borykam się z problemem w MF, ciężko chodzi wspomaganie na niskich obr, walek załącza się dopiero po chwili jakby z poślizgiem,podnośnik działa bez zarzutu, kontrolka zaswieca się na niskich obr i świeci, gdy dodam gazu okolo 1300 tys gasnie dopiero, nie świeci się wogole gdy włączę przycisk przyspieszacza, w czym jest problem? Dodam, że ciężko jest wbić bieg przy 1000 obr gdy się ona świeci.. 

Ciśnienie na wyjściach 170 bar 

Gdzie czujnik na wolnych obrotach 900(6 bar) na wyższych gdy dodaję gazu rośnie do 17?

Edytowane przez SEREKMF3060
Opublikowano

Gdzieś jest nieszczelność na przyśpieszaczu jak go rozłączysz czyli odetniesz od niego olej nieszczelności nie ma i ciśnienie jest ok i kontrolka nie świruje chociaż najpierw postawiłbym diagnozę dla pompy niskiego ciśnienia

Opublikowano

Tak to wygląda, że rozpalam ciągnik i się świeci gdy właśnie włączę przycisk od polbiegu to gasnie kontrolka i jest ok a gdy go wyłączę polbieg to się świeci dopiero przy wyższych obrotach gasnie, i walek się włącza późno, mierzone ciśnienie jak było to gdzie czujnik ciśnienia i po odpaleniu wskazywało 6 bar 

Opublikowano

A powinno być 17 zmierz przy włączonym i wyłączonym przyspieszaczu i będziesz wiedział na pewno aczkolwiek kręcenie kierownicą świadczy o złym stanie sekcji pompy trzeba po kolei eliminować poszczególne podzespoły

Opublikowano (edytowane)

Czyli przy obrotach zaraz po odpaleniu powinien manometr pokazać około 17 bar, na włączonym i wyłączonym przyspieszaczu? 

5 nawet było dokładnie z czego pamiętam na wyłączonym polbiegu, dopiero przy 1400 wzrosło do 16, czuć jak włączę ten polbieg to aż biegi lekko wchodzą a jak wyłączę to aż ciągnik ciężej ma, pompa ma dwie sekcje od poszczególnych układów? 

Edytowane przez SEREKMF3060
Opublikowano (edytowane)

Tak ma dwie i potrzebna diagnoza stanu sekcji odpowiadajacej za wspomaganie wałek i przyśpieszacz by dalej wróżyć.Wiesz co musisz chyba poszukać mechanika bo raczej nie ogarniesz tematu przez forum. To jak sam widzisz problem pojawia się jak załączny jest przyśpieszacz czyli spadek ciśnienia coś nie trzyma szczelności trza regenerować

Edytowane przez sznajdik
Opublikowano (edytowane)

Właśnie problem się pojawia jak nie jest załączony może, źle się wyslowilem, a problem znika jak załączę, jutro sprawdzę ciśnienie mamometrem przy załączonym i rozłączonym polbiegu 

Czyli pompa się składa z dwóch sekcji jedna od niskiego cisnienia tzn. wspomaganie,przyspieszacz  itp i powinno wskazywać ciśnienie 17 bar niezależnie czy 1000 obr czy 2000 oraz od wysokiego czyli wyjścia na przyczepę i wskazywać około 170 bar również na niskich i wyższych obrotach i podnośnik np jeśli dobrze rozumiem ☺️

Edytowane przez SEREKMF3060
Opublikowano

Heh, nie chce Cię smucić ale do rozpolowienia jest , u mnie to samo było, przy włączonym polbiegu wszystko hulało, wyłączyłem półbieg i nie dało biegu wbić, to samo z kontrolką, półbieg do remontu masz, po remoncie wszystko ustało, zależy co się wyrobiło ale ja stawiam na pokrywę speedshift , no koszt nie mały bo 1200 zł plus pierścienie, uszczelniacze itp. około 2 tysi wyjdzie, ja wymieniłem jeszcze łożysko oporowe wszystkie simmeringi także 1500-2000 zł, u mnie ten zabieg pomógł w 100%

Opublikowano (edytowane)

NIE MA i NIE BYŁO nigdy sekcji niskiego ciśnienia ! Na obu ma być 180 i więcej. Sekcja wysokiej i niskiej WYDAJNOŚCI jak już

Za utrzymanie 17bar odpowiedzialny jest zawór nad silnikiem a że masz syf w oleju to sobie działa jak chce.

Tak czy siak jak wspomaganie kier nie ma to pompa kaputt.

A półbieg masz wyrąbany i pewno się kosz klinuje, blokuje wałki

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

U mnie też wspomaganie nikłe było po pomiarach wyszło że pompa kaput, pompę wymieniłem wszystko wróciło do normy tylko zaczęły się problemy z polbiegiem, rozebrałem wymieniłem i cisza, on ma problem w 100% też z polbiegiem bo mu za skrzynie ciągnie

Opublikowano (edytowane)

A jakie ciśnienie powinno być gdy będę sprawdzać w miejscu czujnika cisnienia? Na rozłączonym polbiegu i załączonym? 

Bardzo mnie to zaniepokoiło jak pierwszy pomiar pokazał po odpaleniu i wkręceniu manometru w miejsce czujnika tylko 5 bar, bez włączonego półbiegu 

Edytowane przez SEREKMF3060
Opublikowano (edytowane)

Dziś zrobilem kilka km, rozpalilem ciągnik i przejechałem się, sytuacja jest bardzo skomplikowana-na początku przy wciśniętym przyspieszaczu kontrolka się nie świeciła po około 30 min jazdy się zaświeciła, i zatrzymałem ciągnik i włączony i wyłączony przyspieszacz świeciła się, rozpalilem i zgasiłem tam samo i 900 obr i 1400,ruszylem kostka pod schodkami od sterownika i zgasła, wszedłem do ciągnika i działało nie świeciła się ale, doszedłem do wniosku, że pin na sterowniku 6 i po schemacie coś z womem, do rzeczy to próba na załączonym polbiegu i wyłączonym nie świeci to włączyłem walek i się świeciła a wyłączyłem i się nie świeciła czy to jest sekcja padnięta pompy czy sterownik? 

 

Edytowane przez SEREKMF3060
Opublikowano

Witam po ściągnięciu dekla z pompa w deklu znalazłem kulkę i śrubkę na imbus skąd mogła się wykręcić, pompa jednak  po sprawdzeniu nadawała się do kosza, ale to było na dole pokrywy. 

received_433057487952911.jpeg

IMG_20210309_095517.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v