Skocz do zawartości

Case 4240-Nie działa jeden zakres biegów i WOM


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z polbiegami w case 4240. Nagle przestał działać zająć oraz na Zającu nie kręci sie wałek. Co może byc przyczyną??? I czy żeby dostac sie do tarczek muszę zwalic kabinę?? 

Edytowane przez Malyicek
Brak wpisania modelu ciagnika
Opublikowano

Podstawowa rzecz sprawdzić ciśnienie co idzie na kosz od polbiegow to wykręca się śrubkę na imbus wkręca się zegar i ma być około 18-25 ATM. To jest od spodu skrzyni taka płyta przykręcana 30 na 25 cm i tam jest elektrozawór od półbiegu. Sprawdzić jak się zmienia to ciśnienie używając hydrauliki wałka blokady czy napędu  ale raczej albo zacięty zawór wpłynie koło filtra oleju albo co częściej zużyte uszczelniacze na koszu półbiegi.

 

Opublikowano

Sam Elektrozawor jest sprawdzony i działa. Cisnienia wlasnie brak. Napęd i blokada działa... A czy przez brak ciśnienia na koszu może tez trącić cisnienie w hamulcach?  Jak odpowietrze i traktor chodzi to jest ok. A jak zgasze i po jakimś czasie pojde to pedały wpadaja. 

Opublikowano

Hamulce to trzeba wymienić oringi od tłoka hamulców koszt oringow około 200zl nie ma nic wspólnego z hydraulika. Jak jest ten blok rozdzielacza pod filtrem hydrauliki tam są z tego co pamiętam 4 zawory 1 od hydrauliki zewn. 2 wspo.aganie 3 półbiegu i chyba wom. na jednym a 4 może właśnie blokada jeszcze hich pod którymś ale nie pamiętam gdzieś jest schemat tego bloku zaworów. Swoją drogą kabiny nie trzeba zdejmować by do tarczek się dorwać.

Te hamulce tak dla naprawdę to mają zasilanie z obiegu oleju hydraulicznego na chłodnice ale tam problemu nie ma skoro dają się odpowietrzyć może być winne tylko jedne koło że tam ten olej ucieka roboty na kilka godzin taka to przypadłość tego modelu i pochodnych czyli 685 785 885 42.. w cx niby to samo ale jakoś tam trwalsze.

Opublikowano

Układ półbiegów i WOM są wzajemnie połączone , spadek ciśnienia objawia się właśnie wyłączaniem wałka ( po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła na moment powinien się załączyć. Proponuję wypuścić olej ze skrzyni ,podać ciśnienie - powietrze przez korek kontrolny a korkiem spustowym wylukać nieszczelność , najczęściej na wałku sprzęgłowym  ( można użyć kamerki inspekcyjnej). Hamulce są odrębnym układem, najczęstszą usterką jest zużycie o-ringów , istotne są 2 na tłoku , trzeci mniej. W serwisie 30- 50 za szt. W sklepach z uszczelniaczami 1/4 tej kwoty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v