Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W styczniu tego roku miałem w PZU zapłacić 117zł za polisę OC za Ursusa C-325 z 1962 roku. Powiedziałem, że za tak stary traktor i sporadycznie używany to zdecydowanie za drogo. Powiedziałem, że nie muszę wykupić polisy OC na ten traktor. Pani z PZU spytała, czy ciągnik jest zarejestrowany jako zabytkowy. Na to ja, że nie jest ale z racji wieku ciągnika (59 lat), jest to pojazd historyczny i nie musi mieć ciągłości ubezpieczenia. Pani nie wiedziała nic na ten temat, bo dla niej pojazd historyczny i zabytkowy to to samo. 

3 minuty temu, Winnetou napisał:

Gdzie ubezpieczasz? Ja płaciłem w styczniu 108 zł w PZU, a mam max zniżki.

Ja tyle zapłaciłem po uzyskaniu rabatu za douczenie Pani z PZU na temat pojazdów historycznych.

Opublikowano (edytowane)

Ale tu nie chodzi o samo zawieszanie OC na taki ciągnik bo śmieszna kwota opłaty za cały rok więc nie ma o czym mówić nawet tym bardziej że się korzysta. Bardziej chodzi o kary z ufg za brak OC że nie powinni ukarać jak ktoś posiada taki pojazd który się kwalifikuje bo ma ponad 40 lat bo coraz więcej dostaje w spadku taki ciągnik czy inny tam pojazd że zarejestrowany ale bez opłat czy badań i się boi że jak przerejestruje na siebie będzie płacił karę bo ufg się uczepi... Teraz jak remontują te stare auta po kilka lat to już tam robią się konkretne kwoty za OC jak ktoś nie wie a płaci 😉

9 minut temu, bergman31 napisał:

Pani nie wiedziała nic na ten temat, bo dla niej pojazd historyczny i zabytkowy to to samo. 

I właśnie w tym problem ze nie wiedzą co i jak czy nie widzą różnicy. 

Bo jak to podają że każdy pojazd zabytkowy jest historycznym natomiast nie każdy historyczny musi być zabytkowym

Edytowane przez Roki212
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Winnetou napisał:

Gdzie ubezpieczasz? Ja płaciłem w styczniu 108 zł w PZU, a mam max zniżki.

Inter Risk.... W PZU to kosmos jest.

Edytowane przez Bogdan_ja
  • Like 1
Opublikowano

U siebie ciągniki i przyczepę mam na poczcie PTUW czy TUW jakoś tak się nazywa i płaciłem ostatnio 70 zł obowiązuje do końca roku więc zaraz powinno przyjść na kolejny rok i będzie widać ile będzie. Co do PZU to właśnie kosmos cena i chyba najwięcej mają jak na takie pojazdy 

  • Like 1
Opublikowano

@Roki212 i UFG nie kara właścicieli pojazdów starszych niż 40 lat. W UFG znają się na przepisach.

Pojazd historyczny można ubezpieczyć na okres nie krótszy niż 30 dni. Taki pojazd musi mieć wykupioną polisę OC w momencie, kiedy będzie poruszał się po drogach publicznych. Ja kolekcjoner ma 20 pojazdów starszych niż 40 lat ale nie są z różnych przyczyn pojazdami zabytkowymi, to wykupuje OC np. na 1 miesiąc na dany pojazd (np. w czerwcu jedzie na zlot Ursusem C325, w lipcu 4011, w sierpniu C45 a w wrześniu Warszawą). Dla kolekcjonera posiadającego dużo pojazdów, są to już spore oszczędności.  

10 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Iter Risk.... W PZU to kosmos jest.

Samochód mam w HDI Warta, bo taniej o parę stówek. W tym roku z PZU do HDI Warta przeniosłem przyczepkę samochodową, taniej o 30zł. W styczniu szukam tańszego OC na traktor.

Opublikowano
4 minuty temu, bergman31 napisał:

UFG nie kara właścicieli pojazdów starszych niż 40 lat. W UFG znają się na przepisach.

Ale ludzie nie znają się na przepisach i przepłacają 😉

Opublikowano

widzę, że na ciekawy temat trafiłem i tak chciałem jeszcze dopytam... czyli mając ponad 40-letni ciągnik, który stoi nieużywany, albo którym nie jeżdżę po drogach publicznych, to mogę złożyć wypowiedzenie aktualnej umowy OC, a nowej nigdzie nie zawierać i nikt się do tego nie przyczepi?

Opublikowano (edytowane)

@Kamilmkm   Tak. Przed końcem aktualnej polisy OC informujesz, że nie będziesz kontynuował ubezpieczenia. W razie czego informujesz ubezpieczyciela, że Twój traktor ma ponad 40 lat i z tego powodu kwalifikuje się na pojazd historyczny.

W razie potrzeby wyjazdu na drogę publiczną (za rok, dwa lata lub więcej) zawsze można wykupić polisę OC na okres od 1 do 12 miesięcy.

Edytowane przez bergman31

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v