Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Brat posiada ciagnik Renault Celtis 446 i posiada nie maly problem ze wspomaganiem.  Gdy olej jest zimny i delikatnie rozgrzany wspomaganie pracuje znośnie ale gdy się rozgrzeje trzeba dawać gazu żeby wgl ruszyć kierownica czuć czasami jakby delikatne przeskoki. Po dokręceniu kierownica do końca bardzo ciężko i bardzo powoli idzie dalej ale i na silniku słychać obciążenie. Przy zgaszonym silniku jak się ciągnie za kierownice to i kola chodza czyli ok. Podnieśliśmy przód i kręciliśmy kierownica i też nie chodzi lekko. Zwrotnice tez sprawdzone i wszystko ok . Pompa wymieniona na oryginal bo podnośnik nie domagal,  po wymianie podnośnik i hydraulika dziala super a wspomaganie bez zmian dalej tak samo źle......znajomy mechanik kazał wymienic orbitol na nowy ( tez oryginal danffos) i praktycznie brak jakiejkolwiek różnicy.... silownik wspomagania wymienione w zakładzie uszczelniacze , chociaż podobno stare tez były ok i brak zmian ... czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze może niedomagać bo mechanicy rozkladajaja ręce.  A i mechanik sprawdził jeszcze ciśnienie na tylnym wyjściu i czy zimny czy ciepły jest takie samo , po podaniu ciśnienie leci odrazu na 200 bar i po powoli dobija do 220  i tak się utrzymuje. Patrzyliśmy że w Celtisie powinno być 180 bar ale mechanik twierdzi ze to nie ma znaczenia ze zawor przeciążeniowy otwiera dopiero przy przeciążeniu jak np za ciężka maszynę uczepimy a tak w czasie jazdy ciśnienie tyle nie osiaga a wspomaganie ciezko chodzi nawet jak się na pusto szybko przejedzie po drodze....ale czy przez to przypadkiem nie może się za bardzo nagrzewac olej i powodować spadek wydajności wspomagania ? A może zawór trójdzielny za orbitrolem ? Rozebrany przeczyszczony i tloczek chodzi ok. Chociaż wszyscy twierdza ze to nie ma znaczenia dla wspomagania.

Oleje i filtry nowe i bez różnicy. 

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Opublikowano

Jeżeli pompa jest paru-sekcyjna, to zmierzone ciśnienie na tylnym wyjściu nie ma nic wspólnego z tym w układzie wspomagania. Jedna sekcja może robić dobre ciśnienie, a druga za niskie. Można by sie pokusić o zmierzenie ciśnienia na siłowniku oraz między pompą a orbitrolem wstawiając trójnik z manometrem.

Opublikowano (edytowane)

Jak kolega wyżej napisał, powinieneś zmierzyć ciśnienie przy siłowniku skrętu. Możesz wpiąć się zamiast siłownika w jeden z przewodów.

Orbitrol mogłeś oddać do sprawdzenia zamiast kupować nowy.

A co ma dzielnik strumienia za orbitrolem.

Opisz dokładnie swój układ.

Pompa tandem(druga sekcja), filtr, orbitrol?

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Zawór za orbitrolem czyszczony. Jakie ciśnienie powinno być bezpośrednio przed siłownikiem? 

Na ciągniku zamontowany jest ladowacz. 

Pompa dwusekcyjna 11 i 22 wydajność dobierana przez claas. 7700057295

Orbitol OSPC-100-ON danffos oznaczenia identyczne jak na starym oryginalnym. 

Filtry jeden pod ciagnikiem przelotowy drugi przy silniku wklad od wspomagania .

Opublikowano

Filtr ssawny oczywiście wymieniony? Tłoczny również?

Pompy mają wspólne przyłącze ssawne?

Wymienione wszystkie o-ringi?

Podczas kręcenia kierownicą przestaw dźwignie hydrauliki zewnętrznej żeby obciążyć hydraulikę.

Opublikowano

Filtry wymienione wszystkie możliwe, przyłącze jest jedno wspólne.

Gdzie wymienic te oringi ? 

Hydraulika zewnętrzna nie ma wpływu na kierownice, jedynie gorzej się kręci jak sie wciśnie hamulec bo ciagnik posiada hydrauliczne hamulce ale te dzialaja prawidłowo w przyczepie, i słychać tez obciążenie silnika po wcisnieciu hamulca .

Opublikowano (edytowane)

O-ringi w przyłączu pompy, te co przykręca się od spodu.

Pomiędzy "kolankami" przyłącza też jest o-ring.

Obciążając hydraulikę zewnętrzną dusi się większą pompę i mniejsza ma więcej oleju.

Pytanie czy u Ciebie jest za mało oleju czy zbyt niskie ciśnienie.

Edit:

Wymieniłeś pompę, filtry, orbitrol, siłownik, a układ pracuje nadal tak samo.

To co pozostało?

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Właśnie. Objaw pasuje jakby padnięta pompa ale po wymienie na nową żadnej zmiany.....chyba nie realne żeby nowa byla slaba .

Powiem bratu żeby zmierzył ciśnienie przed silownikiem...... jakie tam powinno być ciśnienie? 

Opublikowano

Jak były sprawdzane to nw bo brat z mechanikiem to sprawdzali.

Jest troche lżej ale nadal ciezko . Jak się wolno kręci kierownica to jest lżej szybciej nie da rady cos trzyma wiec na skrzyżowaniu przy małych obrotach ciezko się wyrobić. Aaa i np Jak się w miejscu kręci kolami to ziemia trzyma i kola się max skreca np do 3/4 w jedną i drugą a np na asfalcie kola idą do końca 

Opublikowano

To się dowiedz jak to robili, bo zwrotnice mogą być zatarte i stawiać bardzo duży opór dodatkowy.

O to miałem się pytać, o prędkość kręcenia kierownicą.

To tak jak by brakowało oleju.

Opublikowano

Jutro dopytam, ale zwrotnice stawiałyby opór czy zimny czy ciepły a tu im cieplejszy olej tym słabsze wspomaganie. 

Z tego co pamiętam kiedyś wspomaganie działało fajnie i z czasem coraz gorzej i nie pomaga nic ....

Opublikowano

 

3 godziny temu, mtracz napisał:

Jak kolega wyżej napisał, powinieneś zmierzyć ciśnienie przy siłowniku skrętu. Możesz wpiąć się zamiast siłownika w jeden z przewodów.

Orbitrol mogłeś oddać do sprawdzenia zamiast kupować nowy.

A co ma dzielnik strumienia za orbitrolem.

Opisz dokładnie swój układ.

Pompa tandem(druga sekcja), filtr, orbitrol?

W moim  przypadku w renault 110 54 pomogla zmiana dzielnika ciśnienia  . Ale wystarczy rozebrac i przeczyścic /to nic nie kosztuje / . Dzielnik lub zwany zawór  rozdzielajacy  znajduje sie przed orbitrolem i ma za zadanie zmniejszać  ciśnienie  hydrauliki na wspomaganie i resztę  hydrauliki ,zwlaszcza po wcisnieciu hamulca.  

 

Opublikowano (edytowane)

Pytasz o ciśnienie reszty hydrauliki co masz na 200-220bar ustawione?

Takie ciśnienie występuje gdy podnosisz coś bardzo ciężkiego na tylnym TUZ lub długo trzymasz hydraulikę zewnętrzną gdy siłownik już skończył pracę. Słychać od razu po hydraulice jak i silniku.

W normalnej pracy nie przeciążając podnośnik takie ciśnienie nie występuje

Zapewne jak pompa siadała ktoś podkręcił zawór bezpieczeństwa. Teraz po prostu masz większy udźwig.

Ale dobrze było by gdybyś je obniżył.

 

Edit:

A tu taki zawór przed orbitrolem jest? Wydaje mi się, że nie ma.

Za to jest dzielnik, ale pracuje na oleju powrotnym z orbitrola.

 

Edytowane przez mtracz
Opublikowano (edytowane)

U brata jest taki za orbitrolem, rozbieraliśmy go i w środku chodził lekko ten tłoczek, chyba że się ,,wypracował,, i chodzi za lekko bo czyszczenie nic nie dało 

https://www.bima.pl/pl/p/DZIELNIK-CISNIENIA-ZAWOR-ROZDZIELAJACY-ROZDZIELACZ-HYDRAULIKI-ORYGINAL-RENAULT-CLAAS/468

 

Jest może jakiś sposób żeby go sprawdzić?

Edytowane przez Sebastianseba
Opublikowano

O tym właśnie pisałem, on jest na oleju powrotnym.

W starszych Renatach dzielił olej powrotny z orbitrola na smarowanie skrzyni i chłodnice oleju.  Tu dokładnie nie wiem, ale zapewne podobnie.

Trzeba zmierzyć ciśnienie.

Odkręć przewód przy siłowniku i włóż do pojemnika, odpal silnik i zakręć kierownicą. Zobacz czy olej nie jest spieniony lub z powietrzem.

Uważaj na olej który może polecieć z siłownika.

Opublikowano

Odkrecaliśmy i olej wylatywal z ciśnieniem mimo ze kierownica kręciliśmy w przeciwnym kierunku to chyba nie powinien wylatywac olej ? Czy orbitol i z drugiej strony utrzymuje jakieś cisnienie żeby silownik nie latal ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v