Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Nie znalazłem nigdzie takich danych. Jak byś miał skok tłoka i długość korbowodu od osi otworu na panewki do osi sworznia tłokowego to da sie to policzyć

Masz jakiś korbowód żeby pomierzyć?

Jak masz to zmierz

1. Średnice otworu na panewke

2. Średnice otworu na sworzeń

3. Odległość między ściankami tych otworów tj długość korby od panewki do sworznia. 

Dodamy promienie otworów na panewke i sworzeń i będziemy mieć długość korby na osiach

Edytowane przez karbex
Opublikowano

No ja sie domyślam że ma koło bez znaków i stąd to pytanie i pewnie kolega chce na czujnik zegarowy na zaworze to ustawić, ale to sie sam musi określić do czegu me te milimetry. W każdym bądź razie jest to do policzenia

Opublikowano (edytowane)

Do policzenia tak ale określić GMP jest możliwe jedynie w pozycji +/- 90 stopni i zaznaczenie na kole zamachowym  poziomu z odniesieniem do pionu inaczej się nie da  Dzielimy koło zamachowe poziomo w pozycji wału  90stopni i pionu w tej samej pozycji 

Edytowane przez RU68
Opublikowano (edytowane)

Czemu sie nie da bo nie bardzo rozumiem? Jak kolega ma czujnik zegarowy na statywie to rozpina zawór, opuszcza go na tłok w gornym położeniu na sprężaniu i na czujniku łapie maksymalne podniesienie tłoka do góry (gmp). Następnie obracając wałem odwrotnie do wskazówek zegara o 24 stopnie zawór (tłok) sie obniży o x mm i właśnie kolega tego x szuka (przynajmniej ja bym tak zrobił :))

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Chodzi o to że miałem problemy z kątem wtrysku, wg znaków za późny a sprzęgiełko jest na 6.5 zęba, rozebrałem rozrząd, założyłem nowe koła rozrządu bo luzu miedzyzebnego miałem 2mm, nowe koło pompy wtryskowej ma oznaczenia na 4 i 6 cyl. Na starym były tylko jedne znaki i wychodzi ze koło było od 6cyl, teraz planuje założyć sprzęgiełko na 7.5 albo 7 zębów żeby uzyskać przyspieszenie 1 zabka wg starego ustawienia. Aktualnie mam rozebrany silnik bo wymieniałem zestawy naprawcze, chce się upewnić ze znak na kole zamachowym jest odpowiedni, wg wymierzenia suwmiarka początek zaczyna się 8mm przed gmp. 

Opublikowano (edytowane)

To może już tego nie ruszaj bo musisz całą dziure demontować - jak bedzież w sklepie to zmierz i tyle a może ktoś na forum pomierzy i napisze bo szkoda to ruszać jak już poskrecane i poosadzane.

A po czym wnosisz że na znakach było za późno? Nie dało sie poprawnie ustawić bo zakresu brakowało czy był ustawiony na znaki ale silnik szwankował?

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Miałem odzcucie że, wg znaków był za późno a realnie był trochę za wczesny, bo przy dodawaniu gazu było słychać bardziej takie klekotanie, ale być może to tylko moje odczucie. 

Screenshot_20201230_213857_pl.allegro.jpg

Opublikowano

Długości korbowodów dla różnych silników  z chęcią bym zobaczył. Mam nawet gotowy arkusz do przeliczenia stopni na mm ruchu tłoka. 

Jak ktoś liczy to trzeba w niektorych silnikach uwzględnić, że oś obrotu wału czasami jest przesunięta w stosunku do osi cylindra.

Z grubsza można po wyznaczeniu GMP policzyć ile wieniec koła zamachowego ma zębów i ile stopni przypada na jeden ząb. Pozniej policzyć zęby GMP do potrzebnej ilosci stopni. Ale to orientacyjnie, żeby widzieć co sie dzieje. 

Długości korbowodów dla różnych silników  z chęcią bym zobaczył. Mam nawet gotowy arkusz do przeliczenia stopni na mm ruchu tłoka. 

Jak ktoś liczy to trzeba w niektorych silnikach uwzględnić, że oś obrotu wału czasami jest przesunięta w stosunku do osi cylindra.

Z grubsza można po wyznaczeniu GMP policzyć ile wieniec koła zamachowego ma zębów i ile stopni przypada na jeden ząb. Pozniej policzyć zęby GMP do potrzebnej ilosci stopni. Ale to orientacyjnie, żeby widzieć co sie dzieje. 

Opublikowano (edytowane)

Skok tłoka chyba 120mm, przed rozbiórka kąt wtrysku wypadał tuż przed gmp, po odsunięciu pompy na max, kąt był za późny o 2 ząbki od koła zamachowego wg znaków. 

Edytowane przez Vroobel
Opublikowano (edytowane)

Cześć koledzy. Przy założeniu że  w tym silniku oś tulei pokrywa sie z osią wału to 24 stopnie przed gmp to 6,565 mm ruchu tłoka. Przy tych 11 tu o których pisałeś to mi wychodzi ok 30 stopni także ucho Cie nie myliło i wychodzi że miałeś za wcześnie początek tłoczenia🙂

Hej sory za pomyłke - pisałeś że 8 mm a nie 11. Dla 8 mm wychodzi 26,5 stopnia przed gmp, także dalej ciut za wcześnie, choć minimalnie, biorąc pod uwage instrukcje dla tego silnika co do kąta początku tłoczenia (24+2)

Edytowane przez karbex
Opublikowano (edytowane)

Na tabliczce jest 24 st +2 st czyli wg twoich wyliczeń początek wtrysku powinien być między 6.5 mm a 8mm od gmp? 

Edytowane przez Vroobel
Opublikowano (edytowane)

Ustaw na 7 mm. Bedziesz miał wtedy 24.8 stopnia przed gmp i powinna być gitara. 8 mm to troche za dużo bo wychodzi wtedy 26.5 a to już sie nie mieści w zakresie i bedzie twardo chodził.

Zamknołem już kompa z excelem ale jak chcesz to Ci jutro policze dokładnie ile mm daje 26 stopni tak żebyś miał przedział w mm zgodny z dopuszczalną tolerancją

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Podczas mierzenia nie uwzględniłem 1mm na uszczelkę misy, ustawie tłok na 7mm od gmp i zaznaczę na zębie koła zamachowego i zobaczymy czy się zgra 

Opublikowano

Kurna ale wam zeszło z tymi teoriami ... A każdy wiejski mechanior ustawia standardowo na te 7 mmm i tyle... 

Opublikowano (edytowane)

No popatrz - ale jak sie vroobel pytał to coś tych wiejskich mechaników nie było na forum 😂😂😂

A poźniej tematy na forum - czemu każdy c360 dymi na czarno ?🤣🤣🤣

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Było pisne nie raz na forum.... A chciałem zobaczyć kiedy teoretycy dojdą do tego co praktycy mają, w, paluszku 😜

Opublikowano (edytowane)

Dobra dobra 🙂. Praktyk żeby dojść do 7 mm to po drodze spaprał pare silników a teoretyk to policzył w godzine i z warsztatu wyjedzie dobrze ustawiony motor. Swoją drogą też troche dłubie przy silnikach także luzik 🙂 

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Wielu ludzi dłubie bo to żadna magiczna wiedza jeśli chodzi o te silniki i podobne..

dymić to może z innego powodu a nawet wielu powodów i tyle.... Błąd zawsze się może trafić i każdy potrafi coś przeoczyć.... 

Opublikowano (edytowane)

Właśnie rozbieram silnik, przebieg od remontu to 2 tys mth zestawy Mahle, pęknięte pierścienie na 2 tłokach, silnik w lato więcej jak 65 st z sprawnym termostatem nie łapie, końcówki wtrysków od turbo,  znaków na pompie tyle że trudno policzyć... 

Edytowane przez Vroobel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v