Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z zetorem majorem 80 na silniku Deutz 

Ostatnio odpaliłem ciągnik i odkręciłem korek wlewu oleju zaskoczyło mnie że z tego wlewu wydobywa się dużo powietrza jak z kompresora to samo jest z bagnetem. To nie są spaliny bo brak dymu i zapachu, silnik pracuje bez zmian ma moc brak błędów na wyświetlaczu. Pojeździłem trochę około 40 mth i poziom oleju nie ulega zmianom. Dodam że silnik ma przepracowane 2840 mth i wcześniej nie zaobserwowałem tego defektu. 

Co to może być za przyczyna uszczelka pod głowicą, pierścienie...? Zadzwoniłem do 2 mechaników i za dużo nie pomogli bo nie mieli do czynienia z tym silnikiem.

Może macie namiary do dobrego serwisanta z okolic Ostrołęki który by mógł przyjechać na miejsce i ocenić sytuację ? 

Opublikowano

Nie zaobserwowałeś tego efektu bo nie odkręcałeś wcześniej korka na pracującym silniku czy odkręcałeś i tak się nie działo. Bo to kluczowa sprawa. Może ten typ tak ma. Pamiętaj, ze w skrzyni korbowej poruszają się tłoki i generują ruchy powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Jestem dość wrażliwy na punkcie pracy maszyn i wszystko lubię często sprawdzać stuki puki itd i to odbiega od normy bo jeszcze wiosną gdy robiłem przegląd tego nie było. 

Zadzwonił bym do serwisu z Zetora ale im nie ufam bo gdy był na gwarancji to przyjechali wymienili oleje tak że filtry były nie podkręcane olej leciał, a w silniku było dużo za dużo ponad maxa. Kazali mi przesmarowac most bo im się spieszy chociaż wyraźnie jest napisane że to w ich obowiązku cyrk był nie z tej ziemi dlatego im nie ufam 

Trochę interesuję się mechaniką w c360 kilka razy już silnik rozbierałem ale w tym Zetorze jest tylko kabli, rurek , przewodów i Bóg wie co tam jeszcze

 

 

Edytowane przez krol17
Opublikowano
31 minut temu, hubertuss napisał:

Pamiętaj, ze w skrzyni korbowej poruszają się tłoki i generują ruchy powietrza

To się wyrównuje bo dwa w górę a dwa w dół

Opublikowano

Ja rozumiem że może trochę wydobywać się powietrze ale to jest bardzo duża ilość i to nie jest Stary ciągnik on ma dopiero 2,5 roku. Odma jest czysta bo gdyby była nie drożna to wysadziło by bagnet więc gdy jest zamknięty korek to powietrze wydobywa się przez odmę. Dodam jeszcze że latam przy cięższych pracach wyskakiwał błąd dolotu powietrza ,a odma jest podpięta do dolotu . Myślałem że to brudny filtr lub intercoler ale to jest codziennie czyszczone. Hmm... Dziś szukam namiaru do dobrego serwisanta może coś znajdę

 

Opublikowano

a na odpalonym silniku jak odkrecisz korek i położysz bez zakręcania na wlewie to utrzyma się czy go zdmuchnie , jak zdmuchnie to jest coś nie tak z odma a jak nie zdmuchnie to jest ok

Opublikowano

Takie walenie powietrzem co on pisze to nie jest usterka,  po prostu ma lżej wypchnąć powietrze przez korek niż przez odmę. Ot cała sytuacja.

Opublikowano

W sumie to nikt z nas nie wie jak bardzo pluje tym powietrzem więc jeśli autorowi wydaje się ze za bardzo niech coś z tym robi jakieś tam minimalne dmuchanie jest oczywiście dopuszczalne po to jest odma. Najlepiej by było jakis film wstawić

Opublikowano

Rozumiem wszystkich ale wiem jak było wiosną gdy sprawdzałem, a jak jest teraz. Napiernicza ciśnienie jak by wyjście z sprężarki było przy korku takie porównanie. Jak zatkalem odmę to korek wyrzuca więc to nie odma 

 

Udam sie do warsztatu samochodowego niech sprawdzą ciśnienia i napiszę wtedy co jest nie tak bo pieprzenie że odma jak to nie odma, napisałem na forum bo może ktoś miał podobny problem i by łatwiej było zdiagnozować

Jak to by był Stary MTZ to pewnie bym jeździł aż by zgasł ale ten ciągnik ma niecałe 3 lata i robię nim ponad 1000 godzin rocznie więc mi jest holernie potrzebny

Opublikowano
krol17 napisał:

Rozumiem wszystkich ale wiem jak było wiosną gdy sprawdzałem, a jak jest teraz. Napiernicza ciśnienie jak by wyjście z sprężarki było przy korku takie porównanie. Jak zatkalem odmę to korek wyrzuca więc to nie odma   

Masz troche pojęcia o fizyce i mechanice czy nie no jak zatkasz odmę to zdmuchuje korek bo ciśnienie idzie korkiem nie odma. Znajdź se zajęcie nie problemów szukasz albo weź sobie meliski czy jakieś pozytiwum czy coś. Piszą ci jak byk że tak ma być jak położysz korek i nie zdmuchnie znaczy że słabo dmucha i jest ok idzie odma która to ma odbierac jak ja zatkasz to nie ma gdzie uciec i zrzuca korek. A że wiosna tak nie było no to sory nie miaro dane to jest moz teraz słabszy jesteś bez śniadania i się mocniej wydaje (żartuję oczywiście z tym że słabszy), ale odczucia są różne zwłaszcza jak człowiek ma w głowie że coś jest nie tak. Druga sprawa nowy ciągnik mówisz ma 2 lata to pytanie jeszcze się może dociera i układa albo na wiosnę nie był dotarty i stąd ta zmiana

Opublikowano

Zetor w ciezkiej pracy poci sie olejem z korka wlewu oleju oraz włacznika sprezarki. Odma jest drozna. wyglada na to jakby byly takie przedmuchy ze odma nie potrafi tego odebrac i wywala innymi miejscami. O dziwo silnik nie bierze oleju, moc ma, odpala ładnie nie kopci. Zostaje tylko remont i wymiana zestawow naprawczych?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v