Skocz do zawartości

CASE 1056 XL Turbo Jakie opony?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No dzień dobry.

Kupiłem ciągnik jak w tytule i zaniepokoiły mnie opony. Mianowicie z tyłu mam 16.9 R38, a z przodu 16.9 R24, jednak we wszystkich źródłach czytałem, że powinny być 13.6 R28 i 18.4 R38.

Ciągnik jest od pierwszego właściciela z Belgii i dobrze utrzymany i aż nie chce mi się wierzyć, że byłby taki głupi żeby założyć niedobre opony, poza tym mają już ponad 10 lat.

Może ktoś, kto lepiej się zna na rozmiarach i obwodach coś by poradził. 

Edytowane przez Antramx
Ustaliłem u Irlandczyka, że fabryczne opony do 1056 XL Turbo to 420/85 R24 i 460/85 R38.
Opublikowano (edytowane)

Może masz inne przełożenie przystawki do przedniego napędu.

Zgrywa ci się napęd przy tym ogumieniu? Przód ma pewnie taką samą wysokość 24 felga jak w oryginale 28 felga (obwód koła) albo ciut niższe ,ktoś celowo dał takie koła na przodzie 

16.9R38 vs 18.4R38 w wysokości jest niby 6cm różnicy w wysokości zależnie od producenta .

Edytowane przez mf362
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, mf362 napisał:

Może masz inne przełożenie przystawki do przedniego napędu.

Zgrywa ci się napęd przy tym ogumieniu?

Przełożenie pewnie da się sprawdzić gdzieś na zwolnicach, pamiętam że w John Deere mailem napisany współczynnik. 

Po czym sprawdzić czy zgrywa się napęd? Na włączonym dość mocno wyje, ale z tego co widziałem to ten model chyba tak ma.

Wysokość na oko się zgadza porównując ciągniki z założonymi R28, tak jakby moje miały wyższy profil. 

Zauważyłem jeszcze, że jeśli ktoś ma w nim szerokie opony, to właśnie wyglądają na R24.

Edytowane przez Antramx
Opublikowano

Nie ogarniam Case, ani tego czy masz inną przystawkę napędu bo nie mam ciągnika na placu i nie wiem czy chodzi to dobrze czy nie, ale ogólnie sprawa ma się tak.
Oryginalne koła które podajesz czyli 18.4 R38(175,9 cm) oraz 13,6 R28(129,8 cm) mają stosunek 1,35 (175,9 / 129,8 = 135)

 Koła na których ty jeździsz czyli 16,9 R38(169,5 cm) oraz 16,9 R24(133,9 cm) mają stosunek 1,26 (169,5 / 133,9 = 1,26)

 Gdybyś w swoim zestawieniu zmienił przednie opony na 14,9 R24(125,3 cm) to z obecnym tyłem miałbyś stosunek 1,35 (169.5 / 125,3 = 1,35) czyli taki sam stosunek jak w oryginale który znalazłeś w swoich źródłach.

Teraz sam musisz rozgryźć sprawę tego czy Twoje zestawienie opon jest dobre bo masz coś inaczej niż większość czy po prostu jest złe. Jeśli złe to wrzucić do przodu kapcie 14.9 R24 i masz z głowy(o ile nie ma jakieś dziwnej wariacji w ciągniku).

Opublikowano (edytowane)

POPRAWKA. Wprowadziłem w błąd. Z tyłu mam opony 520/70 R38, co jeśli dobrze liczę daje współczynnik mniej więcej 1.33, do tego przód mam bardziej zużyty niż tył, więc jest pewnie blisko 1.35. 

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. 

Mógłby ktoś potwierdzić to co napisałem?

Edytowane przez Antramx
Opublikowano

Tył 520/70 R38 (169,32 cm) oraz przód 16,9 R24(133,9 cm) mają stosunek 1,26

 Czy to 520/70 R38 czy 16,9 R38 to wysokość koła prawie taka sama albo taka sama ze względu na inny profil opony. Ty w swojej 520 masz profil 70% szerokości to wysokość, a jeśli nie jest napisany tak jak w 16,9 R38 to profil wynosi 85% z tego co się kiedyś dokopałem do informacji.

Opublikowano

520/70 to nie będzie odpowiednik 480/85 jeśli chodzi o wysokości?  W szerosci to prawie 10cm porównaniu z 16.9 .

Jak przód niby powinien być szybszy minialnie

Najlepiej sprawdzić podczas jakiś prac polowych jak traktor się zachowuje

Opublikowano (edytowane)

Niestety nie jest to samo, przynajmniej na papierze 520*0,7= 36,4 cm . 36,4cm*2 + (38" * 2,54) = 169,3 cm - tyle teoretycznie ma wysokości koło 520/70 R38

480*0,85= 40,8cm. 40,8cm*2 + (38" * 2,54) = 178,1 cm - tyle teorecznie ma wysokości koło 480/85 R38

Teoretyczny obwód 520/70 R38 wynosi  5,32m
Teoretyczny obwód 480/85 R38 wynosi 5,60m


Swoją drogą 480/85 R38 występują w ogóle?

 

Warto przy zakupie zweryfikować teorię z rzeczywistością, bo różne firmy różnie robią i te same rozmiary mogą się od siebie różnić.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

podnieś jedna stronę ciagnika załącz napęd krec np 25 razy dużym kołem a niech ktoś liczy obroty przedniego . zmierz obwod obydwu kół i mnoż razy ilosc obrotow . przód w teori może iść do 5% szybciej od tylu. tak to widze na chłopski rozum

Opublikowano
2 godziny temu, robi57362 napisał:

przód w teori może iść do 5% szybciej od tylu. tak to widze na chłopski rozum

W instrukcji swojego John Deera mam np. zapis, że nie wolniej niż 1% i nie szybciej niż 8%.

9 godzin temu, Lukasz3991 napisał:

Tył 520/70 R38 (169,32 cm) oraz przód 16,9 R24(133,9 cm) mają stosunek 1,26

Może bierzemy z innych źródeł informacje, ale dla mnie wychodzi tak:

Opony oryginalne niby (biorę obwód toczenia):

Tył - 18.4 R38 - 5267 mm

Przód - 13.6 R28 - 3806 mm

A więc 5267/3806 ~ 1.38

Opony założone:

Tył Kleber Fitker 520/70 R38 - 5229 mm

Przód Michelin Agribib 16.9 R24 - 3935 mm

A więc 5229/3935 ~ 1.33

Różnica wychodzi 0.05, czyli niecałe 4% względem teoretycznego oryginału, do tego przód mam znacznie bardziej zużyty. Nie wiem czy taka różnica jest dopuszczalna. Zakładając oczywiście, że nie mam jakiejś wersji z innym mostem czy czymś.

Opublikowano (edytowane)

Nie twierdzę, że źle prawisz, ja liczę po profilu. Podaj z ciekawości źródło swoich informacji.

Dla mnie Kapieć 18.4 R38 ma wysokości 175 cm - licząc na pieszo i wedle tej strony również - https://www.hurtopony.pl/Taurus-18.4-R38-POINT8-id-385CAI521555MCL.html

Daje nam to obwodu 550 cm czyli o 25 cm więcej jak Tobie.


Kapieć13,6 R28 licząć na pieszo wychodzi 130 cm, a wedle tego linku 131 czyli zbliżone https://www.hurtopony.pl/Taurus-13.6-28-TE85-8PR-id-HTRD280G36006TE80.html

Daje nam to 408 cm obwodu.

Stosunek 1,348

Co do opon założonych 
1. https://www.hurtopony.pl/Michelin-16.9-R24-AGRIBIB-id-83CAI123854MCL.html licząc na pieszo wysokosc opony 133-134 cm, wedle strony 132cm. Przyjmując średnią 133cm wysokości mamy 415 cm obwodu

2. https://www.hurtopony.pl/Kleber-520-70R38-18.4-R38-id-272CAI759556MCL.html licząc na pieszo prawie 170 cm wysokości, wedle strony 176. dla wysokości 170 - 534cm obwodu. Dla 176 - 553cm obwodu. 

W przypadku wysokości liczonej na pieszo stosunek mamy 1,29

W przypadku wysokości branej ze strony stosunek mamy 1,33

Tu kłania nam się nasze bezsensowne liczenie. Bo jeśli założony stosunek jest 1,35 to oba warianty wysokości fitkera mieszczą się do 5%. 
Trzeba tylko tego żebyś dowiedział się ile obrotów koła przedniego potrzeba na jeden obrót koła tylnego. Prosta sprawa do sprawdzenia. Jedna strona ciągnika do góry i jazda. Najlepsza metoda to zmierzyć po rancie felgi bo nie ma wtedy żadnej lipy związanej z producentami i zużyciem opon. Jak tak sobie to policzyłem i wszystko zgrałem i jest igła.

Dalsze wyliczenia bez informacji z Twojej strony lub jakiegoś użytkownika tego sprzętu uważam za stratę czasu, bo to jak noszenie wody dziurawym wiadrem.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano
1 godzinę temu, Lukasz3991 napisał:

 Jedna strona ciągnika do góry i jazda. Najlepsza metoda to zmierzyć po rancie felgi bo nie ma wtedy żadnej lipy związanej z producentami i zużyciem opon. Jak tak sobie to policzyłem i wszystko zgrałem i jest igła.

Czyli robię sobie kreskę na obu oponach, kręcę tylną i liczę ile przednia zrobiła, tak? Jeśli jest w porządku, to przód powinien zrobić np. 21 obrotów, bo jak wiadomo przód ma iść minimalnie przed tyłem.

Opublikowano (edytowane)

Jak złożę oponę 480 70 38 (1681mm) zamiast fabryczny rozmiar 420 85 38 (1678mm) czy będzie ok wysokość różni się 3mm

Edytowane przez Ed2000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v