Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuję zmienić 3512 na coś mocniejszego do paszowozu. W zasadzie gdyby się dało wsadzić silnik a4.236 do 3512 to też by wystarczyło. Może jeśli ktoś ma o tym pojęcie, to niech napisze czy to możliwe.

Ale główne pytanie brzmi co wybrać: MF 375 czy Ursus 5314? Ale proszę o jakieś sensowne argumenty, a nie zaraz tu ktoś wyskoczy, że komfort lepszy w MF, że radio, albo że angielskie to lepiej poskładane niż polskie. Ja chcę wiedzieć czy dostanę do tego gdzieś części w miarę od ręki, a nie, że zadzwonię do Korbanka i mi ściągnie za 2 tygodnie z Afryki czy skądś. Na + dla MF jest rewers i to w sumie tyle. Traktor do paszowozu i zgrabiarki, a tu rewers mi nie jest koniecznie potrzebny

Opublikowano

Zadałeś pytanie i po części odpowiedziałeś sam sobie. 362, 365, 375 to bliźniacze modele z Ursusem 4512 4514 5312 5314. Wiele części pasujących wzajemnie, komfort oczywiście że lepszy w MF, w standardzie niezależna hydraulika zew. z możliwością łączenia wydatków obu pomp, rewers w zależności od skrzyni i synchronizacja. Jedyny plus Ursusa to że łatwiej w zakupie i tyle. Jak brakuje ci mocy to załóż turbo lub szukaj jeszcze MF 355

Opublikowano

Jak to ma być traktor tylko do paszowozu i zgrabiarki to po co napęd przedni ( ja tylko tak uważam) ja bym kupił cos starszego polskiego lub czeskiego a głównie mam na myśli zetor 8011 lub Ursus 385. Części będziesz miał zawsze na miejscu. To tylko moje zdanie. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.11.2020 o 00:31, akmaly napisał:

Zadałeś pytanie i po części odpowiedziałeś sam sobie. 362, 365, 375 to bliźniacze modele z Ursusem 4512 4514 5312 5314. Wiele części pasujących wzajemnie, komfort oczywiście że lepszy w MF, w standardzie niezależna hydraulika zew. z możliwością łączenia wydatków obu pomp, rewers w zależności od skrzyni i synchronizacja. Jedyny plus Ursusa to że łatwiej w zakupie i tyle. Jak brakuje ci mocy to załóż turbo lub szukaj jeszcze MF 355

Bliźniaczy z 5314 to jest MF 275/274 i 565/575, a nie 375. To są zupełnie inne konstrukcje i jedynie silnik je ze sobą łączy. W 5314 podobno też jest hydraulika zewnętrzna niezależna. Żadne turbo i żadne wynalazki- wybór jest tylko między 5314 a 375. 

 

Dnia 30.11.2020 o 07:45, Bialy8011 napisał:

Jak to ma być traktor tylko do paszowozu i zgrabiarki to po co napęd przedni ( ja tylko tak uważam) ja bym kupił cos starszego polskiego lub czeskiego a głównie mam na myśli zetor 8011 lub Ursus 385. Części będziesz miał zawsze na miejscu. To tylko moje zdanie. Pozdrawiam

A napęd po to, że przynajmniej wjechałby bez ciągnięcia linką na pryzmę kiszonki z kukurydzy, a może by się i do transportu w żniwa przydał z pola w terenie krzywym. W życiu nic czeskiego, a już na pewno nie z tej serii 8011/ C385- pozbyliśmy się 914 w 2011 roku i powrotu nie będzie do tych żarłoków. 

 

Dnia 30.11.2020 o 08:37, przemekuliski napisał:

do padozwozu to lepiej 1212 Ursus, nie szkoda go a za grosze idzie kupic

No to powodzenia w cofnięciu nim z paszowozem z górki pod kątem 90 stopni na korytarz paszowy o szerokości 2,8 m. Było w pytaniu czy 5314 czy 375- nie prosiłem o polecanie ciężkiej serii

Edytowane przez uzytkownikagrofoto
literówka
Opublikowano

Bliźniacze do 4512 to 265 i do 5312 to 275 ale z racji długiego czasu wprowadzenia na rynek przedni most jest z Landini jak w serii 300 MF. Skrzynia biegów też może być taka sama czyli 12+4 co prawda opcja w ursusie ale może być. Nie wiem tylko czego ty chcesz skoro wybrałeś to szukaj i kup jaki chcesz. 255 jest ok tylko mocy za mało ale 80 konny bez przednie napędu to już bee

Opublikowano

Silnik ad4.2.. podchodzi,jak inne dla kumatych,też,tylko Znajdź z wyjściem na mocowanie przodka.Z kombajnu pasuje,tani stary Perkins na grubych tulejach,trwały,inne.. ale należy na przodek wyspawać blachę 

Opublikowano

Ursus 4512/14, 5312/14 miały silnik Perkins A4.236 (Ursus 4390), ten silnik występował w przedziale mocy od 60 paru do 72 KM - różnice zapewne w dawce paliwa. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v