Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Potrzebuję pomocy ,problem polega na tym ,że podczas jazdy sam załącza się przedni napęd.

Sprawdziłem elektrozawory wszystkie czyściutkie i działają, wymieniłem i ustawiłem prawidłowo czujnik prędkości jazdy ,sprawdziłem automat stopu,wszystko ok.

a podczas jazdy przedni napęd się sam załącza i kontrolka od napędu się zaświeca jak wcisnę hamulec i raptownie puszczę to na chwilkę kontrolka gaśnie i napęd się rozpina 

a po chwili jazdy znowu się sytuacja powtarza i przedni napęd i kontrolka się włącza.

Proszę o informację jaka może być tego przyczyna.

Opublikowano

Nie pamiętam jak w 3060 jest bo dawno tam byłem ale w 62xx mam 2 czujniki pod pedałem jeden od stop drugi załącza napęd u mnie nie załączał podczas hamowania czyli nie rozłączał prądu na elektrozawór i ten był wyłączony, w twoim przypadku gdzieś ginie prąd zasilający elektrozawór i załącza ci napęd bo elektrozawór jest załączony po odcięciu zasilania, szukał bym winy przy pedele hamulca jak są 2 czujniki to jeden z nich jak wyżej opisałem jak jest jeden to zdejmij przewody i zobacz co się będzie działo w każdym bądź razie przy uruchomionym ciągniku musi być cały czas prąd na elektrozaworze

  • Like 1
Opublikowano

Dziękuję bardzo  wszystkim za za zaangażowanie problem polega na tym że przedni napęd sam się załącza ja nic nie wciskam ani też nie hamuję po prostu podczas jazdy zapala się kontrolka przedniego napędu i włącza się przód.

Opublikowano (edytowane)

U mnie w serii 61xx również sam się włączał jakiś czas temu, 2 czy 3 lata nie pamiętam dokładnie. O tyle dziwne było to, że działo się to bez sygnalizacji na zegarach. Moja teoria jest taka, że pod wpływem temperatury czy czegoś innego ginęło napięcie od 4wd w samym kompie po jakim czasie po odpaleniu. To była loteria, miał humor jak kobieta w czasie okresu. Ominąłem to i póki komp nie zacznie wariować z innymi funkcjami to go nie tykam, a jestem pewny że to jego wina bo wpiąlem się z zasilaniem przy samej wtyczce kompa i cała instalacja do elektrozaworu została fabryczna. 

U ciebie jak sygnalizuje, więc raczej nie jest to wina autotronica. Komputer dostaje sygnał, wysyła napięcie na kontrolkę, a odcina na elektrozaworze. Sprawdź, przełącznik od napędu, czujnik pod pedałem sprzegla, albo cisnienie jak kolega wyżej - ewentualnie czujnik 17bar.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
  • Like 1
Opublikowano
4 godziny temu, lukbold napisał:

cóż... albo spada ciśnienie w skrzyni i komp włącza napęd co jest normalne albo robi tak bez przyczyny bo jest zwalony

Jak spada ciśnienie w skrzyni i komp włącza napęd to powinna się też zaświecić  kontrolka ciśnienia hydrauliki, Lukbold, wiesz o co chodzi,, chyba, że kolega zapomniał tego ujjąć...

  • Like 1
Opublikowano

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie moim problemem jutro spróbuję podłączyć pod przewód zasilający elektromagnes od przedniego napędu miernik i zobaczę co dzieje się z napięciem w czasie jazdy  bo jak się będzie napęd załączał to powinno coś pokazać albo powinno zniknąć napięcie na zasilaniu elektrozaworu ,albo się pojawić. Jeśli ciśnienie w skrzyni jest prawidłowe bo mam zamontowany manometr i pokazuje 17 bar i kontrolka ciśnienia nie świeci ,a wszystkie funkcje takie jak wałek, blokada,żółw zając,podnośnik działają to  chyba musi coś być ze sterowaniem prądowym tego przedniego napędu,no chyba że jakaś nieszczelność hydrauliki przedniego napędu. Proszę o wasze zdanie i porady na ten temat.

Opublikowano

Kolego sprawdź czy na wyłączonych światłach tj.chociazby pozycji. W moim przypadku była przetarta instalacja pod kabina i w momencie włączenia świateł robiło się przejście z żyły świateł na żyle Stopu i wtedy napęd się załączał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v