Skocz do zawartości

[Claas Ares 616] Dolanie płynu hamulcowego DOT4/LHM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu zakupiłem ciągnik: Claas Ares 616. Niedawno zapaliła mi się kontrolka o zbyt niskim stanie płynu hamulcowego.

W pośpiechu dolałem od poziomu MINIMUM do około 3/4 stanu DOT4. Nie miałem zielonego pojęcia o istnieniu czegoś takiego jak LHM, który zapewne był tam wlany , a teraz mądry po szkodzie czytam że mogę narobić sobie tym dużych problemów (obydwa - ten w zbiorniczku ciągnika i butelce z której dolałem wydawały się być zielone więc nic nie podejrzewałem). 

Po dolaniu ciągnik przepracował w sumie z 15min. Czy taka dolana ilość DOT4 zaszkodzi? Czy od razu spuścić wszystko i zalać nowym LHM?

Opublikowano

Znam przypadek , gdzie zamiast oleju został dolany płyn hamulcowy DOT. W konsekwencji ( nie wiem po jak długim okresie ) spęczniały elementy gumowe w pompkach hamulcowych . Objawiło się to w ten sposób ,że po wciśnięciu ,pedał hamulca sam nie wracał. Proponuje czym prędzej wymienić na właściwy.

Opublikowano (edytowane)

Tak zrobię, teraz pytanie: jak dobrze odpowietrzyć układ?

Gdzie szukać jakiejś śruby do odpowietrzenia/najdalej oddalonego miejsca od pompy? W instrukcji serwisowej napisali krótko że hamulcami ma się zająć autoryzowany serwis i koniec kropka :/

Edytowane przez Roxer
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Odświeżam temat, bo dalej nie wiem co powinienem wlać.

Generalnie w internecie można dowiedzieć się o zasadzie takiej że do Aresów leje się olej LHM (nie wiem tylko czy domyślnie wszyscy mówią o Renówkach, czy może o Claasach, czy może jednym i drugim?). Instrukcja obsługi do Claasa Aresa 816 mówi że też powinien być tam LHM (do modelu 616 nie znalazłem, ale podejrzewam, że powinno być tak samo)

Jednak na moim korku od zbiorniczka zauważyłem teraz pod brudem napis ONLY DOT3 OR 4.

Kogo się słuchać i jak to jest możliwe że producent podaje dwie sprzeczne informacje? :/

 

IMG_20201017_111249.jpg

Edytowane przez Roxer
Opublikowano

Mam nadzieję, że zielone znaczy LHM :D

Żeby zakończyć temat, dzwoniłem do serwisu Claasa i jednoznacznej odpowiedzi tam też nie dostałem. Zauważyłem że część tego co miałem po dolaniu DOT4 w zbiorniczku się zważyła, co by wskazywało na to że był wcześniej zalany LHM.

 Ostatecznie zostawiłem zalany LHM, mam nadzieję że będzie dobrze.

IMG_20201017_124033.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez dzikidaniel
      Po dniu pracy i zgaszeniu go po pracy i próbie odpalenia na drugi dzień pojawiają się błędy:
      76FB  76FC  76FA  76FD  7554  76FE  76F1  76F9
      Tak jak na zdjęciu poniżej:

      Szukałem czy jakiś bezpiecznik nie wywalił, jak na złość wszystko jest ok, na dzień kolejny rozebrałem tylny panel by dojść do sterownika i posprawdzać wtyczki i o dziwo odpalił kilka razy, błędy zginęły, ale szczęście krótko trwało i problem wrócił po chwili. Gdzie szukać problemu? Będzie to problem z komunikacją z CAN?
    • Przez artur04c
      Witam, gdzie dobrej jakości kupić osłonę eroklopilota do Ariona ? Bo mój już skończył żywot, a szkoda żeby kurz dam dochodził. Dokładnie chodzi mi o tej Joystick.
       

    • Przez Michaln360
      Witam problem Claas Celtis 456 nie działa EHR po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka książki 1 długi i 4 krótkie  tak jak na filmie Co może być przyczyną spotkał się ktoś z takim czymś. Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
      VID_20251213162524.mp4
    • Przez Tula0911
      Witam czy w class xerion 3300 podczas rozruchu powinien gasnąć monitor 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v