Skocz do zawartości

Zetor 8045 problem ze zmianą biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. 

Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 

Opublikowano
51 minut temu, daron64 napisał:

A jeździłeś już kiedyś innym ciągnikiem z ciężkiej serii? Tzn chodzi mi o to, czy masz porównanie co do pracy tej skrzyni biegów?

Jeździłem i tam nie było takiego problemu. Na siłę wrzucać biegi to trochę nie bardzo.. 

Opublikowano
7 minut temu, plati napisał:

A Tak nie powinien być hydrauliczno-przekladniowy? 

 

Hydrauliczny olej nie ma chyba właściwości smarujacych 

No powinien być, tylko pytanie czy zmieniając olej problemy znikną. Ten hydrauliczny co wlałem to wszędzie cieknie. 

Opublikowano

Zmiana oleju nic nie da, tam jest hamulec synchronizatora, który najprawdopodobniej nie działa jak należy.

Opublikowano

Podreguluj sprzęgło i hamulec skrzyni  ale cudów się nie spodziewaj.. 😋

Opublikowano

No jak to nic nie da, to rozpolowie go zobaczę sprzęgło a później zajrze do skrzyni 

Opublikowano (edytowane)

No jak chcesz sobie  popaczec to jak najbardziej musisz .. 😂

Edytowane przez ogarek
Opublikowano

Nic nie muszę oglądać, bo wiem co tam można zrobić, czyli szału nie będzie, ani z biegami, ani ze stolcem.    xD

Opublikowano

Ale to nie do Ciebie 😜 tylko tego niżej 

 

 

7 minut temu, Dejwu26 napisał:

No jak to nic nie da, to rozpolowie go zobaczę sprzęgło a później zajrze do skrzyni 

 

Opublikowano

Jeżeli nie zobaczę co tam się stało do tej pory to skąd mam wiedzieć, gdzie szukać przyczyny? 

Opublikowano

To w każdym z tych modeli jest tak że podczas no orki jeżeli chcesz wbić wsteczny to musisz wybić bieg polowy? I to jeszcze żeby lekko chciał się wybić.. 

Opublikowano
7 minut temu, Dejwu26 napisał:

To w każdym z tych modeli jest tak że podczas no orki jeżeli chcesz wbić wsteczny to musisz wybić bieg polowy? I to jeszcze żeby lekko chciał się wybić.. 

W większości, może być też przyczyna że hamulce lekko trzymają na sworzniach cięgiełek z tyłu, wtedy też nie wybijesz reduktora samego.

Opublikowano

Zależy czy nie wytarty już, na wałku od pedału sprzęgła jest regulacja, powinien działać dwa cm przed końcem wciśnięcia do oporu pedału sprzęgła.

Opublikowano

U mnie jest to samo. W czasie pracy na polu jak traktor sie rozgrzeje to jak wysiądę i chce potem wrzucić bieg to jest dramat. Moge trzymać sprzęgło nawet pół godziny i jest jeden wielki zgrzyt. Musze wbić jedynke polowa na siłę. Wygląda jakby sprzęgło nie rozłączało do końca. Hamulec skrzyni raczej nie działa bo jest już wkręcony do końca. Nie rozpoznałem narazie tego problemu i juz tak jeżdżę 3 lata. Dodam że jeździłem wieloma traktorami ciężkiej serii i wiem jak w nich zmieniać biegi

Opublikowano
9 godzin temu, Sean napisał:

 hamulec synchronizatora

Ten hamulec ma taką fachową nazwę, czy z rozpędu użyłeś słowa synchronizator?

 

U mnie jest podobnie generalnie - jadę i chce zmienić bieg, to dopóki trzymam sprzęgło to mogę wrzucać, co mi się podoba, ale jak puszczę sprzęgło (np wysiadam z ciągnika) to po ponownym wciśnięciu jest problem, właśnie wajcha od reduktora muszę popracować(ale wybić mogę bez problemu). Tzn mam powiedzmy na I, chce wrzucić bieg i nie idzie, to wybijam I i delikatnie II, albo R, z czasem to tak już czuć do którego momentu muszę próbować wbić odpowiedni zakres. Mam tak od początku, a ciągnik kupowałem z osobami, które jeżdżą na co dzień ciężka seria od wielu lat. Pewnie trzeba by się za to zabrać, ale zawsze jakoś brak czasu.

W czasie jazdy np po drodze problemu nie ma,  że zmiana biegów -podwójne sprzęgło, miedzygaz. 

Opublikowano (edytowane)

 Dokładnie hamulec synchronizacyjny, choć działa jako hamulec, to koło synchronizatora nawet nie stał, a z synchronizacją też się chyba na łby pozamieniał.   :P

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Witam. Mam pytanie co do skrzyni. Żółw - zając działa. Ciągnik na zimnym odpala bez problemu - od strzała.  Ale jak na przykład w czasie pracy ciągnik jest rozgrzany zgaśnie na zającu to rozrusznik nie może przekręcić, tak jakby coś trzymało. Wtedy przerzucam na żółwia ale i tak musze odczekać jakieś 15 min i wtedy odpala.  Ale jak np. przed zgaszeniem przerzucam na żółwia wcześniej i przejadę parę metrów to odpala bez problemu.

Jest trochę uciążliwe bo jak w czasie pracy na polu przypadkiem zgaśnie to trzeba czekać na odpalenie.

Opublikowano

Jak zgasisz ciągnik to wtedy automatycznie włącza się żółw bo mikropompa przestaje podawać olej na sprzęgło zająca. Poza tym wciśnij sprzęgło przy odpalaniu, jeśli to nie pomoże to przyczyny blokowania szukaj w silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v