Skocz do zawartości

Renault 155.54 uszkodzone rozłączanie i załączanie przedniego napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu w ciągniku renault 155.54 zauważyłem że przedni napęd jest cały czas załączony nawet jak jest wyłączony. Jest to dosyć uciążliwe gdyż na asfalcie drę opony. W mniejszym posiadanym modelu napęd załącza się mechanicznie, tutaj podobno za załączanie odpowiada cewka elektryczna (niestety na tym nie znam się tak dobrze). Nie wiem za bardzo od czego zacząć, czytając podobne tematy na tej stronie dowiedziałem się że najczęściej jest to problem właśnie z tą cewką. Sprawdzałem za pomocą żarówki 12V i dwóch kabelków czy w ogóle dociera tam jakiś prąd, robiłem to przy włączonym przycisku i wyłączonym nawet przy uruchomionym silniku i jakby nic nie dociera ( rozłączona wiązka przed cewką -1-). Nie mam pomysłu gdzie dalej grzebać. Wstawię i oznaczę kilka zdjęć gdzie zaglądałem aby było wam łatwiej mi to wytłumaczyć. Zwrócę uwagę jeszcze na to że kontrolka od napędu nigdy nie działała (-2-).  Przekaźnik (-5-) robi się ciepły po chwili gdy włączę przycisk (-4-). Czy napęd rozłącza się gdy olej płynie przewodem (-6-)? Dziękuje za możliwą pomoc.

1601133481898.jpg

1601133525776.jpg

1601134282119.jpg

1601134414101.jpg

1601134456414.jpg

Opublikowano

Tak jak piszesz, przewodem nr 6 jest doprowadzony olej pod ciśnieniem, i wtedy rozłancza sprzęgło wielotarczowe, które jest ściskane talerzową sprężyną. Jedną z przyczyn nie świecenia żarówki może być brak masy, miałem tak w 133.54. Podepnij żarówkę pod masę, oraz pod któryś z przewodów idących do elektrozaworu i jak będzie świecić to już wiesz.... U mnie winny był kabelek, który wychodził z wiązki przewodów idących do elektrozaworu, tak że sprawdź czy nie masz jakiegoś wolnego przewodu.

Opublikowano

Nie wiem czy wiecie ale przynajmniej u mnie napęd jest załączony jak nie ma prądu na cewce. Gdy podajemy prąd- napęd się rozłącza. Najprosciej jak się da- gdy rozłączamy kostkę to napęd chodzi. Gdy podaję 12v na cewkę napęd nie działa. 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 1.10.2021 o 23:34, sylwek23111 napisał:

Jak masz wersje mechaniczną, to jest tylko jeden elektrozawór, a jak na półbiegach, to na wyspie zaworowej masz zawory:

1-2-3-4

5-6---7

Pod numerem 6 jest odpowiedzialny za napęd

Ok dzięki, spróbuję go sprawdzić jak uda mi się tam dostać, akurat mam wersję z polbiegami.

Wyczytalem też że elektrozawór powinien być za lewym kołem, a jak go tam nie ma to przy przystawce. U mnie w obudowę przystawki jest wkręcony jakiś czujnik. Jak go wyciągnąłem to zaczął wyciekać olej.

Jeszcze pytanie czy podając prąd na cewkę to wszystko jedno na który pin?

Edytowane przez Toru
Opublikowano

Czujnik w obudowie przystawki to może jakiś autorski pomysł, aby sprawdzać czy napęd faktycznie jest rozłączony. Chyba nie powinno być różnicy jak podłączysz odwrotnie piny.

Zawsze możesz poprosić jakąś osobę, żeby w kabinie włanczała przycisk 4x4

Opublikowano
Dnia 1.10.2021 o 23:34, sylwek23111 napisał:

Jak masz wersje mechaniczną, to jest tylko jeden elektrozawór, a jak na półbiegach, to na wyspie zaworowej masz zawory:

1-2-3-4

5-6---7

Pod numerem 6 jest odpowiedzialny za napęd

Chodzi o ten aluminiowy blok który jest zamontowany na wierzchu (górze) skrzyni ?

Opublikowano

Odkopuje stary wątek, ale ktoś może mieć podobne zagwozdki

 

tak wiec kontrolka na desce rozdzielczej o której tu mowa to nie przedni napęd ale blokada tylnego mostu

 

co do czujnika w przystawce przedniego napędu ( do którego idzie kabel z góry ) jest to czujnik prędkości jazdy 

 

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v