Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,mam jedno pytanie czy jest możliwość zarejestrowania ciągnika MF 3070 na dwie osoby.W dowodzie jest napisane,że jest tylko siedzisko,ale widziałem,że w niektórych jest domontowane siedzenie i mogą jeżdzić.Czytałem też ,że niby wystarczy pieczątka i jakiś wniosek od stacji kontroli pojazdów ,tylko nie wiem ile w tym prawdy.Ogólnie fabrycznie miejsce na wbudowane siedzenie tam jest więc no...

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, wincenty5 napisał:

Mam zarejestrowany ciągnik na 5 osób i zastanawiam się czy w razie kontroli i odmowy przyjęcia mandatu mógłbym wygrać w sądzie jakbym jechał w kilka osób

Zgodnie z polskimi przepisami ( i unijnymi chyba też) ciągnik rolniczy może być zarejestrowany maksymalnie na dwie osoby. Wpis w dowodzie rejestracyjnym na 5 osób jest niezgodny z prawem. Diagnosta na przeglądzie powinien zwrócić uwagę na błędny wpis w dowodzie rejestracyjnym, co do liczby miejsc w traktorze i wystawić dokument do Wydziału Komunikacji, w celu zmiany dany technicznych w dowodzie rejestracyjnym. ( Mi diagnosta na przeglądzie technicznym samochodu osobowego, zmniejszył dopuszczalną masę przyczepy hamowanej, bo była zawyżona o około 200kg) 

W sądzie przegrasz sprawę, a w razie kontroli policja nakaże opuszczenie nadwyżki pasażerów z traktora. 

2 godziny temu, mf21 napisał:

Witam,mam jedno pytanie czy jest możliwość zarejestrowania ciągnika MF 3070 na dwie osoby.W dowodzie jest napisane,że jest tylko siedzisko,ale widziałem,że w niektórych jest domontowane siedzenie i mogą jeżdzić.Czytałem też ,że niby wystarczy pieczątka i jakiś wniosek od stacji kontroli pojazdów ,tylko nie wiem ile w tym prawdy.Ogólnie fabrycznie miejsce na wbudowane siedzenie tam jest więc no...

Siedzenie pasażera montowało znajomy do Ursusa C360. Ciągnik wcześniej był zarejestrowany na 1 miejsce.

Siedzisko pasażera musi być zamontowane w miejscu przewidzianym przez producenta traktora, do fabrycznych punktów (otworów). Na okręgowej stacji kontroli pojazdów należy zrobić badanie na zmiany konstrukcyjne. Najlepiej wcześniej dopytać się szczegułów u diagnosty. Po zaliczonym badaniu, z zaświadczeniem od diagnosty należy udać się do Wydziału Komunikacji, gdzie dokonają wpisu w dowód rejestracyjny lub wystawią nowy dowód rejestracyjny.

Wymagania:

-pasażer siedząc nie może ograniczać pola widzenia kierowcy i utrudniać mu kierowania pojazdu.

-siedzisko musi być miękko wyściełane (Deutz-Fahr 5xxx D Keylane ma siedzisko pasażera z twardego plastiku)

-siedzisko pasażera musi mieć szerokość minimum 400mm, a głębokość nie mniejszą niż 300mm

-oparcie musi mieć minimalną wysokość 200mm

-odległość od siedziska do dachu musi mieć minimum 920mm, a w przypadku gdy dach kabiny jest miękko wyściełany, odległość może wynosić nue mniej niż 800mm.

Stare ciągniki mogą nie spełniać warunków technicznych co do montażu siedziska pasażera, szczególnie dotyczy to odległości od siedziska do dachu.

Obecnie ciągnika bez kabiny nie można zarejestrować na 2 osoby, w przypadku gdy był wcześniej na 1 osobę (kierowcę).

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)

Ale czy ja kupując każdą maszynę i pojazd mam obowiązek znać wszystkie przepisy unijne i polskie.Gdyby teraz odemnie ten ciągnik kupiła paniusia z Wilanowa bo miałaby taki kaprys pobujać się nim z koleżankami po osiedlu i miałaby prawojazdy kat B to dlaczego miałaby rozkminiać jakieś przepisy unijne jak w dowodzie jak wół stoi 5osób.WDalszym ciągu podejrzewam że sprawa byłaby do wygrania w sądzie z dobrym adwokatem.Diagnosta nie przygląda się dowodowi jak sroka w gnat tylko nr Rej. I już.Jak kupiłem ciągnik z zagranicy od handlarza dał mi papiery już przetłumaczone,zaniosłem do rejestracji i odebrałem dowód z wpisem na 5 osób i tyle

Edytowane przez wincenty5
Opublikowano

tak. musisz znać podstawy. jak kupisz kradziony lub z dowodem rejestracyjnym z drukarki to zapewne sie doszkolisz. 

Opublikowano

A w jakim punkcie ja łamie prawo jadąc tym ciągnikiem dajmy na to we 2 osoby.Podstawą poruszania się po drogach jest prawo jazdy,OC i dowód rejestracyjny i ja nie mam podstaw nie wierzyć temu co zatwierdził urzędnik państwowy.Dodam jeszcze że oba siedzenia ktoś wyposaż w pasy bezpieczeństwa dwupunktowe z napinaczami

Opublikowano

Miałem zarejestrowany na dwie osoby ruska z kabiną fabryczną i za dawnych czasów zamontowałem siedzisko i zrobiłem przegląd na dwie osoby i ze cztery lata temu diagnosta zrobił mi przegląd i zmienił na jedną osobę, a to dlatego, że nie było fabrycznych punktów do pasów ,ani też pasów jak i mocowań do fotela pasażera ,na przeglądzie dlatego diagnosta zrobił mi na jedną osobę, mówił że w tym temacie zostały zmienione przepisy i dlatego tak a nie inaczej to wygląda.

Opublikowano (edytowane)

jakiś głąb diagnosta. ktory stary traktor ma pasy. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano
1 godzinę temu, pafnucy napisał:

jakiś głąb diagnosta. ktory stary traktor ma pasy. 

Głąb diagnosta który nie jest na bieżąco z przepisami ,bo przy kontroli drogowej, jadąc we dwie osoby i nie spełniając wymogów z przepisów prawa o ruchu drogowym, zapłacisz mandat i dowód i tak Ci zabiorą i wyślą na ponowne badanie techniczne i zostajesz narażony tym samym na dodatkowe koszta. 

Opublikowano

nie chce mi się szukać, ale na 99% Twój diagnosta był nadpobudliwy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v