mf21

Rejestracja ciągnika na dwie osoby

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mf21    0

Witam,mam jedno pytanie czy jest możliwość zarejestrowania ciągnika MF 3070 na dwie osoby.W dowodzie jest napisane,że jest tylko siedzisko,ale widziałem,że w niektórych jest domontowane siedzenie i mogą jeżdzić.Czytałem też ,że niby wystarczy pieczątka i jakiś wniosek od stacji kontroli pojazdów ,tylko nie wiem ile w tym prawdy.Ogólnie fabrycznie miejsce na wbudowane siedzenie tam jest więc no...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wincenty5    97

Mam zarejestrowany ciągnik na 5 osób i zastanawiam się czy w razie kontroli i odmowy przyjęcia mandatu mógłbym wygrać w sądzie jakbym jechał w kilka osób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bergman31    181
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, wincenty5 napisał:

Mam zarejestrowany ciągnik na 5 osób i zastanawiam się czy w razie kontroli i odmowy przyjęcia mandatu mógłbym wygrać w sądzie jakbym jechał w kilka osób

Zgodnie z polskimi przepisami ( i unijnymi chyba też) ciągnik rolniczy może być zarejestrowany maksymalnie na dwie osoby. Wpis w dowodzie rejestracyjnym na 5 osób jest niezgodny z prawem. Diagnosta na przeglądzie powinien zwrócić uwagę na błędny wpis w dowodzie rejestracyjnym, co do liczby miejsc w traktorze i wystawić dokument do Wydziału Komunikacji, w celu zmiany dany technicznych w dowodzie rejestracyjnym. ( Mi diagnosta na przeglądzie technicznym samochodu osobowego, zmniejszył dopuszczalną masę przyczepy hamowanej, bo była zawyżona o około 200kg) 

W sądzie przegrasz sprawę, a w razie kontroli policja nakaże opuszczenie nadwyżki pasażerów z traktora. 

2 godziny temu, mf21 napisał:

Witam,mam jedno pytanie czy jest możliwość zarejestrowania ciągnika MF 3070 na dwie osoby.W dowodzie jest napisane,że jest tylko siedzisko,ale widziałem,że w niektórych jest domontowane siedzenie i mogą jeżdzić.Czytałem też ,że niby wystarczy pieczątka i jakiś wniosek od stacji kontroli pojazdów ,tylko nie wiem ile w tym prawdy.Ogólnie fabrycznie miejsce na wbudowane siedzenie tam jest więc no...

Siedzenie pasażera montowało znajomy do Ursusa C360. Ciągnik wcześniej był zarejestrowany na 1 miejsce.

Siedzisko pasażera musi być zamontowane w miejscu przewidzianym przez producenta traktora, do fabrycznych punktów (otworów). Na okręgowej stacji kontroli pojazdów należy zrobić badanie na zmiany konstrukcyjne. Najlepiej wcześniej dopytać się szczegułów u diagnosty. Po zaliczonym badaniu, z zaświadczeniem od diagnosty należy udać się do Wydziału Komunikacji, gdzie dokonają wpisu w dowód rejestracyjny lub wystawią nowy dowód rejestracyjny.

Wymagania:

-pasażer siedząc nie może ograniczać pola widzenia kierowcy i utrudniać mu kierowania pojazdu.

-siedzisko musi być miękko wyściełane (Deutz-Fahr 5xxx D Keylane ma siedzisko pasażera z twardego plastiku)

-siedzisko pasażera musi mieć szerokość minimum 400mm, a głębokość nie mniejszą niż 300mm

-oparcie musi mieć minimalną wysokość 200mm

-odległość od siedziska do dachu musi mieć minimum 920mm, a w przypadku gdy dach kabiny jest miękko wyściełany, odległość może wynosić nue mniej niż 800mm.

Stare ciągniki mogą nie spełniać warunków technicznych co do montażu siedziska pasażera, szczególnie dotyczy to odległości od siedziska do dachu.

Obecnie ciągnika bez kabiny nie można zarejestrować na 2 osoby, w przypadku gdy był wcześniej na 1 osobę (kierowcę).

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wincenty5    97
Napisano (edytowany)

Ale czy ja kupując każdą maszynę i pojazd mam obowiązek znać wszystkie przepisy unijne i polskie.Gdyby teraz odemnie ten ciągnik kupiła paniusia z Wilanowa bo miałaby taki kaprys pobujać się nim z koleżankami po osiedlu i miałaby prawojazdy kat B to dlaczego miałaby rozkminiać jakieś przepisy unijne jak w dowodzie jak wół stoi 5osób.WDalszym ciągu podejrzewam że sprawa byłaby do wygrania w sądzie z dobrym adwokatem.Diagnosta nie przygląda się dowodowi jak sroka w gnat tylko nr Rej. I już.Jak kupiłem ciągnik z zagranicy od handlarza dał mi papiery już przetłumaczone,zaniosłem do rejestracji i odebrałem dowód z wpisem na 5 osób i tyle

Edytowano przez wincenty5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pafnucy    1263

tak. musisz znać podstawy. jak kupisz kradziony lub z dowodem rejestracyjnym z drukarki to zapewne sie doszkolisz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wincenty5    97

A w jakim punkcie ja łamie prawo jadąc tym ciągnikiem dajmy na to we 2 osoby.Podstawą poruszania się po drogach jest prawo jazdy,OC i dowód rejestracyjny i ja nie mam podstaw nie wierzyć temu co zatwierdził urzędnik państwowy.Dodam jeszcze że oba siedzenia ktoś wyposaż w pasy bezpieczeństwa dwupunktowe z napinaczami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    68

Miałem zarejestrowany na dwie osoby ruska z kabiną fabryczną i za dawnych czasów zamontowałem siedzisko i zrobiłem przegląd na dwie osoby i ze cztery lata temu diagnosta zrobił mi przegląd i zmienił na jedną osobę, a to dlatego, że nie było fabrycznych punktów do pasów ,ani też pasów jak i mocowań do fotela pasażera ,na przeglądzie dlatego diagnosta zrobił mi na jedną osobę, mówił że w tym temacie zostały zmienione przepisy i dlatego tak a nie inaczej to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pafnucy    1263
Napisano (edytowany)

jakiś głąb diagnosta. ktory stary traktor ma pasy. 

Edytowano przez pafnucy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    68
1 godzinę temu, pafnucy napisał:

jakiś głąb diagnosta. ktory stary traktor ma pasy. 

Głąb diagnosta który nie jest na bieżąco z przepisami ,bo przy kontroli drogowej, jadąc we dwie osoby i nie spełniając wymogów z przepisów prawa o ruchu drogowym, zapłacisz mandat i dowód i tak Ci zabiorą i wyślą na ponowne badanie techniczne i zostajesz narażony tym samym na dodatkowe koszta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pafnucy    1263

nie chce mi się szukać, ale na 99% Twój diagnosta był nadpobudliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez djjanik
      Witam mam mały problem w moim MF 3635, mianowicie bardzo wolno podnosi mi podnośnik na ciepłym oleju, jest to do takiego stopnia że żeby podnieść 3,5m bronę talerzowa z siewnikiem to muszę mieć minimum 2000 obr a to i tak idzie choćby wcale, zresztą z zwykłym pługiem zagonowym nie ma wcale lepiej. I takie pytanie jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach na wyjściach hydraulicznych na zimnym silniku a jakie na ciepłym? I czy ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie na siłownikach od podnośnika ? 
    • Przez Massey6170Dyna
      Massey Ferguson 6170 skrzynia Dynashift. Na najwyższym biegu czyli 4 D przy obrotach powyżej 2000  komputer wchodzi w tryb  bezpieczeństwa czyli brzęczek piszczy,  kontrolka rewersu miga. Druga czyli od jazdy do tyłu pewnie tez by migała,  ale ona sie wgl nie świeci -raczej spalona. Po zgaszeniu i odpaleniu,  wszystko wraca do normy. Ciągnik kupiłem  z uszkodzonym lozyskiem od trybu zajaca. Wymienialem to,  ale przy okazji zobaczylem jak wyglądają widelki rewersu. Są w stanie idealnym. Kalibracja  czujnika położenia widelek rewersu zrobiona  jak w instrukcji.  Po pierwszych pracach w polu wyszło,  że po około 30minutach orki komputer wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Lampa rewersu miga, brzęczek sie uruchamia. Tylko że tu juz nie pomaga zgaszenie. A co do spostrzeżeń,  co zauważyłem to:  Zmiana kierunku jazdy powinna byc sygnalizowana jednym piknieciem brzeczka. U mnie po kalibracji tak jest,  ale po jakimś czasie zmieniając kierunek  z jazdy przód do tyłu są 2, 3 a czasem 4 pikniecia. W drugą strone  czyli do przodu zawsze jedno. Zero zgrzytów rewersu,  zawsze załącza. Czujnik pod pedałem działa bez zastrzeżeń. Manetke rewersu też wykluczam. W instalacji nie widać wstawek, ani kombinacji. Może mieliście taki przypadek lub wiecie jak sobie z nim poradzić 🤔  Potencjometr  chyba ok,  bardziej luz mechaniczny gdzies ... Sam juz nie wiem.
       
    • Przez kazik67
      Witam wszystkich.
      Potrzebuję pomocy ,problem polega na tym ,że podczas jazdy sam załącza się przedni napęd.
      Sprawdziłem elektrozawory wszystkie czyściutkie i działają, wymieniłem i ustawiłem prawidłowo czujnik prędkości jazdy ,sprawdziłem automat stopu,wszystko ok.
      a podczas jazdy przedni napęd się sam załącza i kontrolka od napędu się zaświeca jak wcisnę hamulec i raptownie puszczę to na chwilkę kontrolka gaśnie i napęd się rozpina 
      a po chwili jazdy znowu się sytuacja powtarza i przedni napęd i kontrolka się włącza.
      Proszę o informację jaka może być tego przyczyna.
    • Przez slajders25
      Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.
      I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć
      Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1
      Element nr 50 ze strony 220
      http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf
      A tyle kosztuje nowy :unsure:
      http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Mam taki problem ze ślizga mi się sprzęgło, skrzynia dynashift rewers przy kierownicy ze sprzęgłem . Robił może ktoś? Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przy naprawie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj