Skocz do zawartości

Belarus 920 - Problemy z ładowaniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny rok temu, to samo alternator, był wymieniany na nowy oryginalny rok temu, to samo działo się na starym alternatorze. Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak? Najgorsze obciążenie jest przy lampach roboczych, aż przygasa radio, po włączeniu lamp na niskich obrotach.
Wymieniłem dziś dwa nowe akumulatory i pomierzyłem napięcia w spoczynku i podczas pracy ładowanie. Tak to wygląda:
Napięcie akumulatorów w spoczynku:
Lewy: 13,06V
Prawy: 12,86V
Wspólnie: 25,9V

Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min)
Lewy: 13,5V>14,2V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 13,05V
Wspólnie: 27,3V

Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min)
Lewy: 14,36V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 14,06V
Wspólnie: 28,3V

Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,5V
Prawy: 12,2V
Wspólnie: 25,8V

Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,8V
Prawy: 12,4V
Wspólnie: 26,6V

Pomiary na alternatorze bez obciążenia:
Wolne obroty: 12,8V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania:
Wolne obroty: 12,6V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania, lampami roboczymi przód i tył, oraz wentylatorem na 2 biegu:
Wolne obroty: 11,6V
Wysokie obroty: 12,7V

Jeśli mam coś inaczej pomierzyć dajcie znać.

Zdjęcia alternatora:
WAeEShw.jpg
drDgOc5.jpg

Opublikowano

Teraz mam kolejny problem. Ładowanie mam na alternatorze jak i na akumulatorach 14V nawet pod pełnym obciążeniem (mierzone multimetrem), ale czerwona lampka miga na zegarze od ładowania, przejmować się tym? 

Opublikowano

u mnie tez tak sie dzieje od kąt wymieniłem ten orginalny alternator na jakiś od samochodu na wolnych obrotach miga tak co 5 sekund a jak dostanie obrotów to już nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v